Citat:
Jag föreslår att du drar ner på invektiven och i stället läser vad jag skriver.
Jag skrev att det är väsentligt om LoVi kom med sina uppgifter och de nedtecknades i närtid till händelserna. Jag skrev däremot inte att det inte med säkerhet hade skett, men att det inte är känt. Du skriver att jag inte kan veta att det inte finns ett förhör om den vita bilen med LoVi, men det vet vi ju visst: det är vad LoVi berättade för RDY. Hon hörde av sig igen till polisen men de ringde inte tillbaka ( (FB) Helena Andersson, 22 från Mariestad - försvunnen sen 1992).
Att du talade med LoVi 2010 ändrar mycket lite i sak. 18 år är fortfarande en väldigt lång tid, speciellt för en såpass uppmärksammad händelse som diskuterats och varit föremål för tidningsartiklar och tv-program. Har du ett referat av vad hon sade till dig då?
Ja, det hade gjort skillnad om LoVi hade sagt ’TV’ i stället för ’OS’. Det förra kan vara korrekt, det senare visat att hon idag blandar ihop olika saker nör hon försöker minnas tillbaka till 1992. Det är därför helt meningslöst att ställa några frågor om saken till henne. Det leder inte till kunskap, utan riskerar i stället att leda helt fel.
Den klarhet som du bidrar med just nu är att visa att du tar detta alldeles för personligt. Läs dina inlägg och fundera över varför just du är så mycket otrevligare än alla andra i tråden.
Jag skrev att det är väsentligt om LoVi kom med sina uppgifter och de nedtecknades i närtid till händelserna. Jag skrev däremot inte att det inte med säkerhet hade skett, men att det inte är känt. Du skriver att jag inte kan veta att det inte finns ett förhör om den vita bilen med LoVi, men det vet vi ju visst: det är vad LoVi berättade för RDY. Hon hörde av sig igen till polisen men de ringde inte tillbaka ( (FB) Helena Andersson, 22 från Mariestad - försvunnen sen 1992).
Att du talade med LoVi 2010 ändrar mycket lite i sak. 18 år är fortfarande en väldigt lång tid, speciellt för en såpass uppmärksammad händelse som diskuterats och varit föremål för tidningsartiklar och tv-program. Har du ett referat av vad hon sade till dig då?
Ja, det hade gjort skillnad om LoVi hade sagt ’TV’ i stället för ’OS’. Det förra kan vara korrekt, det senare visat att hon idag blandar ihop olika saker nör hon försöker minnas tillbaka till 1992. Det är därför helt meningslöst att ställa några frågor om saken till henne. Det leder inte till kunskap, utan riskerar i stället att leda helt fel.
Den klarhet som du bidrar med just nu är att visa att du tar detta alldeles för personligt. Läs dina inlägg och fundera över varför just du är så mycket otrevligare än alla andra i tråden.
Så eftersom jag mindes fel om vilken radiokanal jag lyssnade på när Palme mördades så är jag helt opålitlig: "Det är därför helt meningslöst att ställa några frågor om saken till RDY. Det leder inte till kunskap, utan riskerar i stället att leda helt fel." Otroligt naivt resonemang! Precis som Ugglan säger så är det ytterst sällan vittnen har 100% korrekta minnesbilder.
Du har inte satt dig in i vad LoVi säger. Ja, det är sant att polisen då inte hörde av sig och LoVi flyttade från Mariestad. Min det framkommer även med all tydlighet att Pelle Jenvén haft kontakt med LoVi sedan han/hon flyttade. Inte för att det spelar någon roll, men Jenvén bör ju noterat det hela som ett förhör, för det är via förhör som saker dokumenteras. Ugglan har därför rätt i att det bör finnas ett protokoll, men vi vet inte hur gammalt det är. Det spelar dock ingen roll för det är helt uppenbart att LoVi kände sig hotad av att bo kvar i stan, alltså måste han/hon uppenbart ha varit rädd att mördarna skulle känna igen honom/henne.
I den här tråden har det hela tiden funnits personer som ifrågasätter vittnen. Det skall man göra. Men innan pusslet är klart så måste alla pusselbitar ligga kvar i asken. Det är först när pusslet är klart som man kan avgöra vilka pusselbitar som inte hör till.