2021-10-26, 02:13
Medlem
maxatdunders avatar
Om ni säger att Dumlee ligger bakom Rozh + Einar, vad har varit hans motiv?
Citera
2021-10-26, 02:14
Medlem
pukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Om ni säger att Dumlee ligger bakom Rozh + Einar, vad har varit hans motiv?

Cash
Citera
2021-10-26, 02:21
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pukka
Cash
Vem kan tänkas betala Dumle för att goa? Vårbynätverket?

Edit: Vad hade Dumle att erbjuda Einar? Varför umgås folk med honom när han uppenbarligen är en falsk råtta samt våldtäktsman? Vill ha mer information om honom som person.
Senast redigerad av yessyy 2021-10-26 kl. 02:30.
Citera
2021-10-26, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Uppgifter till media säger skott i bröst och ansikte.

Analyserar jag bilden som läcktes så ser man honom ligga på rygg, inget som helst blod fram på kroppen. Däremot ser man hur det rinner från ryggen och ner på sidan av kroppen.

Jag gissar på två teorier:

1) Han skjuts i ryggen när han försöker fly. Ramlar ihop och får sedan ett skott i bakhuvudet som avslut.

2) Man jagar honom till porten, han står med ryggen mot den och skjuts sedan på nära avstånd med två skott i brösten och sedan ett i pannan.

Alternativt har han skjutits i rygg och sen har man vänt honom för att släcka totalt med ett i ansiktet, men känns som ett onödigt arbete sett till tid och risk för mördarna.

Vittnen säger att man hört totalt sex skott, tre först och sedan tre tätt efteråt. Alla väldigt snabba.

Är dom tre första när man jagar honom och sedan träffas han med tre?

Samtidigt säger vittnen att man ser mördaren stående skjuta honom från ca 1,5m.

Man vet inte heller ifall han ramlat ihop och låg på rygg tills Polisen kom, eller om Polisen vänt honom för att kunna genomföra HLR.

OCH, hur länge låg han innan Polisen hann anlända? Tänker om man nu försökte sig på HLR trots skott i huvudet och säkert bra många minuter innan hjälp. Gissar att ingen sprungit ut modigt före Polisen med risk för att själv träffas av något.

Hade han bara hunnit springa in i porten så hade han klarat sig förutsatt att han inte fick skotten i bakhuvudet dom ville verkligen försäkra sig om att han skulle lämnas död och inte ha en chans till överlevnad
Citera
2021-10-26, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Spelar ingen roll. Han har skjutits, blod tillkommer. Bara att kolla på den väldigt stora pöl av blod som tillkommit under honom på den i så fall korta tiden. Ifall det dessutom stämmer att det är mer än tre skott som träffats så har mördarna gått lös rätt rejält.

Ska dock tilläggas att enligt Polisen har det avlossats minst 10 skott mot honom, men hur många som faktiskt träffat är en annan femma. Man såg att det placerades ut väldigt många gula ”konor” längsmed vägen från förrådet, vilket jag antar är tomhylsor.

Kan gissa att när man först missade direkt och han sen började springa så blev nog mördarna stressade och skotten flyga, uppdraget fick inte misslyckas.

Så han hann komma till porten? Och där avrättas han med dom sista skotten då babarna vill försäkra sig om att han dör på plats?
Citera
2021-10-26, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver-fur
Har någon information läckt om själva händelseförloppet, vad har konstaterats(vittnesmål) från första skottet fram tills polis anländer?
Uppgifter om 2 skott i bröstet och två i ansiktet, vittnen som har hört 3 snabba och sen tre till medans hon spelade in ett telefonsamtal har ju framkommit, men tio skott har rapporterats i pressen!
Bilden som cirkulerade då han ligger på rygg, vet någon om han har blivit vänd eller var det så han hittades?
Uppenbarligen ville man se till att han skulle dö med 100% säkerhet då han fick två skott i ansiktet!

Hade han hunnit in i porten och inte fått skotten i huvudet så hade han haft stor chans att överleva tragiskt
Citera
2021-10-26, 02:33
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Om det nu stämmer att Einar inte hade något med Da** mord att göra så var det otroligt onödigt att nämna en död människa i hans texter. Jag tror fortfarande han kan ha varit indirekt inblandat i det men som du säger att 24k var ledande i det hela.

Ähm, nämnde inte du en död person i din text nu, eller kanske två...

Ey! Nu ska du DÖ! Bror, det var otroligt onödigt av dig. Du ska dö! Walla! Ey, min Glock kommer poppa dej! Ey!

Nåväl, det kanske var onödigt av E. Jag tycker dock att det går under yttrandefriheten och inte under flaggen onödigt. Men jag tror inte att det ens krävs indirekt inblandning i form av onödigheter för att bli skjuten av dessa idioter. Det räcker med en kränkning för att idioter som skyddas av barnkonventionen (tack svampen) ska gå ut och leka ok corral och poppa folk.

För övrigt så skämtade jag i rad två. Jag hoppas att Cents4 får ett långt och lyckligt liv. Ville mest göra en onödig kulturyttring som hyllas av public service.
Citera
2021-10-26, 02:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Han har inte nämnt någon vid namn i sina texter. Man kan tolka en av hans texter till att handla om Dara, men det skulle lika gärna kunna vara nån annan.

Voi låten låter som den handlar om Dara samt även sista raderna i dansa som kom ut en vecka innan
Citera
2021-10-26, 02:40
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Han har inte nämnt någon vid namn i sina texter. Man kan tolka en av hans texter till att handla om Dara, men det skulle lika gärna kunna vara nån annan.

Som vem? Dara var den ända som blev knäppt på det sättet med hela Voi grejen som Einar refererar till i sin låt
Citera
2021-10-26, 02:40
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1
Hade han hunnit in i porten och inte fått skotten i huvudet så hade han haft stor chans att överleva tragiskt

Stor chans att överleva? Två skott i bröstet? Sedan när stoppar portar blykulor som färdas runt 140 meter i sekunden?
Citera
2021-10-26, 02:42
Medlem
Thunderbolt11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pukka
Cred till poliserna. De två som var först på plats mår nog skit efter den kvällen.

Ja fyfan för att vara polis i sånna här fall. Fattar inte hur man pallar. Nu vet man ju inte exakt vad som hänt på brottsplatsen men det låter ju som att det har skett en regelrätt avrättning. Visst måste man som polis vara medveten om att man kan komma att hamna i dessa situationer men att se kids bli avrättade och behöva lämna beskedet till föräldrar är nog inte det roligaste.
Citera
2021-10-26, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Stor chans att överleva? Två skott i bröstet? Sedan när stoppar portar blykulor som färdas runt 140 meter i sekunden?

Jag menar såklart om han blev skjuten på annat ställe där risken fanns för överlevnad jobbar natt och är trött så my bad men du förstår nog min poäng
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in