2021-10-25, 21:58
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klingklang333
Men tänk scenariot att poliserna har stenkoll på vilka som med störst sannolikhet gjort det, men att dom inte går ut med något i media för att de är rädda att gärningsmännen ska fly landet. Kanske besökt deras lägenheter utan framgång för att GM sitter och trycker i någon annan sketen lägenhet, Utan nu bara patrullerar staden i väntan på att GM ska dyka upp så de kan plocka in dem då.

Poliserna är inga dumhuvuden och har garanterat mer koll än vad alla dårar på FB har, givetvis sitter Aina här och läser osv men lägg då på all information de får här plus deras egen som framkommit hittills i utredningen. Då ligger de en bra bit före.

Jag ställer mig tveksam till "vädjan till allmänhetens hjälp" 6 månader senare i efterlyst när man förträngt alla minnen, det är extremt många som bor runtom på den platsen och det är inte säkert att någon tipsat in frivilligt. Du säger att Stockholmskåren har stenkoll, jo de har alla detaljer men ändå lyckas man ha 90% uppklarade brott gällande gängskjutningar? Är det sekretessen & lag som är i vägen igen för att göra husis på varenda gängmedlem?
Citera
2021-10-25, 21:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Det är helt sjukt vad lite information om flyktvägar m.m man fått fram eller väljer att inte gå fram med!? Varför går man inte ut med flyktvägar så folk kan hjälpa till alá efterlyst? Börjar likna skandal igen med enorma polisresurser och ett ouppklarat mord igen som skett på allmän plats. Vi pratar inte en mörk stig i Norrland utan så centralt i huvudstaden det bara går och i staden med störst polisiär styrka. Har verkligen 2 MGM småsomalier fintat hela kåren eller vad är det som pågår?

Den absolut bästa flyktvägen ut ur hammarbysjöstad måste vara om man korsar hammarby fabriksväg+hammarbyvägen precis där hertz biluthyrning ligger, då kommer man in på en helt folktom cykelväg omgiven av skog som leder förbi hammarbytornet och sen förbi hammarbyhöjdens ip, därifrån kan man både försvinna in i nackareservatet eller väldigt snabbt nå nytorpsgärde.

Om jag var GM hade jag lätt tagit den vägen, helst på en elcykel eller liknande.
Citera
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YoungMajor
Tänker så här; Någon av Einars vänner har ”goat” Einar vid cykelgaraget. Ganska lätt. Kan använda sig av Snapchat karta eller något liknande utan att behöva kommunicera med skyttarna, bara visa location.

Ja, det är det mest sannolika. Frågan är bara vem av dom som gjort det och varför.

Det är en soppa bland dom som redan nämns varit med honom innan han blev skjuten. Det är ju folk som från höger till vänster hoppar runt i olika duster och man hänger knappt med i svängarna som utomstående.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Är du efterbliven eller tror du einar har på snapkartor?

Nej. Men dem andra? Detta är väl ändå ett område man inte väntar ut sitt offer hur som helst med skjutvapen?
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Ställer mig högst tveksam att några kända namn kommer att åka dit för detta, ifall man nu lyckas hitta rätt GM.

Aldrig i livet att man sätter sig i den sits att riskerar eventuellt fängelse för ett skjuta en kändis. Däremot om du ger 5000:- till en snorunge under 18, så vet man att det är lindrigare straff och HÖG status hos rätt gäng ifall man lyckas döda honom.
Mest troligen springpojkar, ja.
Däremot tror jag att någon känd artist kan bli dömd för medhjälp till mord.
Citera
2021-10-25, 22:00
Medlem
-Hengpung-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av comfortablynumb
På din bild kommer dom ut ur soprummet. Cykelrummet ligger mot vattnet. Utanför där fanns flera gula plastkoner som teknikerna satt ut i fredags.

https://imgbb.com/cy4DpHR

Är det denna du menar då? Ritade på flera bilder p.g.a. osäkerhet var cykelrummet faktiskt låg. Längre flyktväg här och Nils hade fler möjligheter att ta olika vägar, men han försökte likväl fly in genom porten.
Citera
2021-10-25, 22:01
Medlem
Jannebigplays avatar
Vad tror flashbackeliten? Blir det någon hämnd? Känns för mig som att Einar inte var en del i ett gäng eller har släktingar med våldskapital på samma sätt som exempelvis Yasin.
Citera
2021-10-25, 22:03
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Den absolut bästa flyktvägen ut ur hammarbysjöstad måste vara om man korsar hammarby fabriksväg+hammarbyvägen precis där hertz biluthyrning ligger, då kommer man in på en helt folktom cykelväg omgiven av skog som leder förbi hammarbytornet och sen förbi hammarbyhöjdens ip, därifrån kan man både försvinna in i nackareservatet eller väldigt snabbt nå nytorpsgärde.

Om jag var GM hade jag lätt tagit den vägen, helst på en elcykel eller liknande.

Ja, om man vet området känns det som bästa flyktvägen, det finns en offentliga webbkamera från hammarbybacken som filmar just det området men verkar varit avstängt på senaste.
Citera
2021-10-25, 22:03
Medlem
Vad är motivet?

Skitsnack på internet och låttexter låter otroligt tunt. Så tunt att ingen väll på fullast allvar begår brott för att man är kränkt (då har vi problem)?!?

Samtidigt hur kriminell kan en offentlig person vara? Så fort Micke Persbrandt snortade lite cola offentligt åkte han dit... En offentlig person har svårt att begå brott om dagarna? Flickvännen, musik, och resor lämnar inte mycket tid till brott...

Om vi landar i att det i princip saknas motiv, då skjuts Yasin och Haval dagen de kommer ut? Eller knäpper man sina egna/de som sköt för att liksom stoppa hämnden som annars kommer?

Kan någon på ett begripligt sätt redogöra för Einars livsstil. Så att man förstår lite bättre.
Citera
2021-10-25, 22:04
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Vad tror flashbackeliten? Blir det någon hämnd? Känns för mig som att Einar inte var en del i ett gäng eller har släktingar med våldskapital på samma sätt som exempelvis Yasin.

Beror väl lite på vad det grundade sig i. Men han hade ju trots allt några vänner som verkade vara ganska nära med honom och dom kan såklart göra att det smäller. Men det gäller ju då förstås att motivet är starkt nog. Rent spontant känns det ju som att det rinner ut i sanden.
Citera
2021-10-25, 22:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Ja, om man vet området känns det som bästa flyktvägen, det finns en offentliga webbkamera från hammarbybacken som filmar just det området men verkar varit avstängt på senaste.

Cykelvägen är omgiven av skog, säkert nedsläckt på kvällen, inte en chans att det filmas nånting där.

En extremt lång asfalterad raka genom skogen, skulle säga att det är den ultimata flyktvägen,

Direkt från hammarbysjöstad hela vägen fram till hammarbyhöjdens ip, under några minuter.
Citera
2021-10-25, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av comfortablynumb
På din bild kommer dom ut ur soprummet. Cykelrummet ligger mot vattnet. Utanför där fanns flera gula plastkoner som teknikerna satt ut i fredags.
https://imgbb.com/j3kxRNX
Känns obehagligare att springa höger ut efter vännerna ifall skytten står på angiven plats, då man av ren instinkt vill komma så långt ifrån man bara kan. Hade förmodligen själv sprungit mot gården även fast det är det sämre valet i efterhand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in