2021-10-25, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1
Han var för Naiv tyvärr han borde flyttat till Dubai och skrivit låtar därifrån

Naiv? Snarare brist på intelligens. Den hära duvungen du försöker måla upp stämmer inte med verkligheten. Han har tidigare suttit för en knivhuggning även dömd för ett ungdomsrån. På senare tid har han blivit gripen för inblandning på en knivhuggning i nosh crow och vid ett tidigare tillfälle försökte han sno en polis pistol vilket ledde till att han vart skjuten med elpistol.

Medelsvensson hyllar honom och skriker samtidigt om att våldet måste avslutas. Ni har delvis finansierat de kriminella som utför detta våld som måste stoppas! pengarna som Einar tjänade gick till beskydd och mordkontrakt. Glöm debatten om narkotika som finansierar de kriminella den får vi ta nån annan dag.

Den kriminella Suedin Einar hade ingen plan på att vittna annat kan sägas för Jose och hans fru.
Citera
2021-10-25, 21:48
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Är det I$$e Al* du tänker på?

$= s
*= i

Jag tänker på Euros broder som går under alias, Dollar.

Aktiv inom FLG / Shottas miljö.
Citera
2021-10-25, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Det är helt sjukt vad lite information om flyktvägar m.m man fått fram eller väljer att inte gå fram med!? Varför går man inte ut med flyktvägar så folk kan hjälpa till alá efterlyst? Börjar likna skandal igen med enorma polisresurser och ett ouppklarat mord igen som skett på allmän plats. Vi pratar inte en mörk stig i Norrland utan så centralt i huvudstaden det bara går och i staden med störst polisiär styrka. Har verkligen 2 MGM småsomalier fintat hela kåren eller vad är det som pågår?

Men tänk scenariot att poliserna har stenkoll på vilka som med störst sannolikhet gjort det, men att dom inte går ut med något i media för att de är rädda att gärningsmännen ska fly landet. Kanske besökt deras lägenheter utan framgång för att GM sitter och trycker i någon annan sketen lägenhet, Utan nu bara patrullerar staden i väntan på att GM ska dyka upp så de kan plocka in dem då.

Poliserna är inga dumhuvuden och har garanterat mer koll än vad alla dårar på FB har, givetvis sitter Aina här och läser osv men lägg då på all information de får här plus deras egen som framkommit hittills i utredningen. Då ligger de en bra bit före.
Citera
2021-10-25, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Jag tänker på Euros broder som går under alias, Dollar.

Aktiv inom FLG / Shottas miljö.

Låter som en massa dänga bara. Trolleri delux
Citera
2021-10-25, 21:50
Medlem
Fast Yasin,Haval och hela Vårby nätverket sitter väll inte på anstalt just nu utan är fortfarande häktade ?
Citera
2021-10-25, 21:51
Medlem
Frickys avatar
Man kan ju hoppas på att Kriminalvården har extra koll på Haval och Yasins samtal med besökare / över telefon.
Citera
Medlem
trillians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goist1966
Högre kvalité återuppladdning på videon som Dumle laddade upp.

Tack!
Jag tror att denna filmen är från Taco Bar i Hammarby Sjöstad (Hammarby Kaj 8A).
Om man går igenom videon långsamt så ser man en båt i bakgrunden (Det är Thaibåten):
Thaibåtens ljus

Man ser också en pelare på utsidan fönstret som håller upp själva byggnaden.
Se samma pelare på denna bild:
Pelare utanför Taco bar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Nils rökte en gås tillsammans med Dumle och Adel i cykelrummet. Var mördarna stod är bara ren gissning från mig. Men utifrån att Nils blev "jagad" efter han lämnade cykelrummet så torde det vara där någonstans dom stod, och Dumle & Adel flydde ut mot gatan.

Jag tror inte det är särskilt sannolikt att mördarna stod och väntade på innergården vid Nils port. I så fall hade Nils ej flytt in där. Det handlar om cirka 10 skott, med flera salvor emellan, vilket jag tog i beräkning i min skiss över hur förloppet gick till.

https://imgbb.com/j3kxRNX

På din bild kommer dom ut ur soprummet. Cykelrummet ligger mot vattnet. Utanför där fanns flera gula plastkoner som teknikerna satt ut i fredags.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lonewolf163
Sen när det gäller hela grejen har jag svårt att förstå en enkel sak? Hur visste skyttarna om att Einár va inne i cykelförrådet? Om dom redan inte hade fått tipset om att dom va där inne av nån "goare"!! Detta kommer att klaras upp väldigt snart är min tanke.

Ifall han nu blivit utsåld av Humle eller Dumle, förstod inte dessa stjärnor, som hängde med honom allra sist av allt, att fokus kunde hamnat på dom? Iaf misstankarna.

Oavsett ska man ha klart för sig att brott sällan är mer avancerade än dom ser ut.

Här har antagligen Adel eller Dumle haft kontakt med någon och skrivit ”Ska säga att vi ska ut och röka nu, vi går ner till Cykelförrådet, vänta utanför och knäpp honom direkt”. Sen, sagt och gjort.

MEN. Varför sprang inte Einar med dom andra som drog åt ett annat håll? OM han hade gjort det så skulle det i så fall varit ett misslyckande om han ej dödats. Och vad hade hänt då? Einar hade fattat direkt att någon av dom hängt ut honom.

Skjutits hejvilt har det i alla fall men knappast med mer än ett vapen. Ca 6 skott. Är väl ungefär 10 i ett magasin. Men dom som gjort dessa är garanterat snorungar från hoodsen, att knäppa ett rörande snabbt objekt är nog svårt som det är, men gissar att man ändå varit ganska nära, träffat och sen har han löpt mot porten. Har däremot inte läst något om blodspår längsmed marken utan endast den stora pölen utanför porten, så jag vet inte. Blev han inklämd mot dörren och sen sköt man loss?
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Public.Enemy
Fast Yasin,Haval och hela Vårby nätverket sitter väll inte på anstalt just nu utan är fortfarande häktade ?
Haval och Yasin sitter av sina straff, dvs dom sitter inte i häktet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Det är helt sjukt vad lite information om flyktvägar m.m man fått fram eller väljer att inte gå fram med!? Varför går man inte ut med flyktvägar så folk kan hjälpa till alá efterlyst? Börjar likna skandal igen med enorma polisresurser och ett ouppklarat mord igen som skett på allmän plats. Vi pratar inte en mörk stig i Norrland utan så centralt i huvudstaden det bara går och i staden med störst polisiär styrka. Har verkligen 2 MGM småsomalier fintat hela kåren eller vad är det som pågår?

Hade du själv velat vittna om du sett eller visste nåt?
Citera
2021-10-25, 21:52
Medlem
Tänker så här; Någon av Einars vänner har ”goat” Einar vid cykelgaraget. Ganska lätt. Kan använda sig av Snapchat karta eller något liknande utan att behöva kommunicera med skyttarna, bara visa location.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in