2021-10-24, 18:53
Avslutad
Einar borde köpt ett hus på Gotland och bott där med sin pingla. Han hade inte det bästa konsekvens tänket iaf, att flasha runt i Stockholm med slum, pack och avundsjuka är lika med rysk roulette. Men sen var ju pojken bara 19 år. Hans mamma borde agerat mer.
Citera
2021-10-24, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det mest troliga är att det har med kidnappningen att göra. Kidnapparna hotade att döda Einar (och hans mamma) om han inte betalade tre miljoner, vilket han inte gjorde. Nu måste de visa att de menade allvar.

Därmed inte sagt att mördarna kom från samma krets. Kidnapparna sitter ju inne, och det kan ha varit ett kontraktsmord. Allt talar för att mördarna var proffs.
Krävs ju inga proffs för att komma undan med mord i Sverige. Nedpundade tonåringar lyckas ju med detta så en vuxen person skulle nog kunna mörda ett par hundra Pers och komma undan med det.
Citera
2021-10-24, 18:55
Medlem
toblemonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Visst varierar det men jag är rätt säker på att folk generellt har utvecklat ett större behov för snabba belöningar då man får det i så hög grad via digitala medier, spel etc.

Hjärnan och självdisciplinen blir otränade när det gäller att anstränga sig för marshmallows som delas ut senare, rent generellt, misstänker jag.
Det är ju så att de som inte har dessa gränser naturligt i gener och miljö, inte får någon hjälp att utveckla dessa förmågor pga en kravlös skola och vuxenvärld. Barn mår bra av krav och normer.
Citera
2021-10-24, 18:57
Medlem
toblemonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Visst varierar det men jag är rätt säker på att folk generellt har utvecklat ett större behov för snabba belöningar då man får det i så hög grad via digitala medier, spel etc.

Hjärnan och självdisciplinen blir otränade när det gäller att anstränga sig för marshmallows som delas ut senare, rent generellt, misstänker jag.
Det är ju så att de som inte har dessa gränser naturligt i gener och miljö, inte får någon hjälp att utveckla dessa förmågor pga en kravlös skola och vuxenvärld. Barn mår bra av krav och normer. Barn som tillåts leva större delen av sina liv i gaming och sociala medier är det synd om, de blir förlorare.
Citera
2021-10-24, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1vargen
Har läst hela tråden och hittar ingen påstådd länk till kontot. DP har ingen instagram + de säkert nåt fake konto som har lagt upp.

Det som kanske menad är shottazvsdp konto pp Instagram.
Citera
2021-10-24, 19:00
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Citat:
Unga kan iofs vara yrkesmördare i dagens Sverige. Filmen ser ut att vara tagen av en granne från en balkong. Upplägget med att locka ut honom och sättet på vilket han sköts talar för att mördarna visste vad de gjorde.

Alla dessa skott och bara 3 träffar på nära håll tyder väl snarare på att de inte visste vad de gjorde?
Sen att de "lockade ut honom" kan likväl handla om att detta var personer som han kände, då behöver man inte vara proffs.
Citera
Medlem
yessyys avatar
Mer från twitter:
Citat:
Jag har bara sett "trailern" där man ser maskerade män med vapen cirka 1 meter från Einars döda kropp. En vän har sett hela sjuka videon, säger att mordet är med.
Citat:
Läs i tråden, såg "trailer" på snapchat sent igår. Min make har också sett denna, men ett annat konto på snap. Båda de kontona är nu nere, men flera konton på insta säljer och påstår att de har den verkliga videon. Några av dessa är dock totalt fejk och bedrägeri.
Citat:
Ja, jag är ändå ganska van med att se skit. Men det här var över alla gränser. Helt vidrigt, och då har jag bara sett "trailern". En vän har sett hela videon, han mår dåligt nu och skäms att han var nyfiken. Bett honom kontakta polisen.
Många tror dock fortfarande att det är fake och att hon snackar skit:
Citat:
Att sitta och påstå att man sett något klipp via Twitter är för mig på samma nivå som att göra konton på Instagram där det utlovas en osläppt video vid exempelvis 1000 följare. Skitsnack vars ända syfte är att locka trafik till sig (dig) själv.
https://twitter.com/frejefrilans/status/1452262877168033808?s=21
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schengenvisering
Krävs ju inga proffs för att komma undan med mord i Sverige. Nedpundade tonåringar lyckas ju med detta så en vuxen person skulle nog kunna mörda ett par hundra Pers och komma undan med det.

Ofta leder skjutningar till att offret överlever eftersom GM är nervös eller inte vet hur man hanterar ett vapen. Så var det dock inte i det här fallet.
Citera
2021-10-24, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetintengtomngn
Ja han var ju med på kidnappningen har jag för mig, men jag vet ju också att Einar har setts med honom efter det samt att han någon gång nämt på sin insta under rättegången mot Euro och de andra att Euro är hans bror
Precis.
Men kanske Einar var en som trodde för gott om falska vänner? Folk verkar sjukt opålitliga nuförtiden. Ordet "goa" t ex används frekvent numera. Har det ens funnit ett specifkt ord för detta fenomen tidigare?

Måste vara sjukt obehagligt att inte kunna lita på någon. Om jag var Einar skulle jag fått grova trust issues efter kidnappningen och blivit eremit typ.
Citera
2021-10-24, 19:05
Medlem
Citat:
Ofta leder skjutningar till att offret överlever eftersom GM är nervös eller inte vet hur man hanterar ett vapen. Så var det dock inte i det här fallet.
Det är väl lite tur också om man träffar rätt från början eller kommer nära sitt offer är det klippt och skuret. Du får det att låta som de har nån träning i mörderi men de är ju alla drogmissbrukare och har inte ens gjort lumpen. Kanske skjutit på burkar i skogen.
Citera
Medlem
pukkas avatar
Har lyssnat på Einár lite då och då under tiden han släppt musik. Alltid tyckt han haft något speciellt. Blev rejält chockad när jag läste rubrikerna om hans död.

Mått skit hela helgen över detta och är så jävla arg på hur samhället blivit. Han var liksom bara ett barn. Samhället har blivit som GTA. Vi tar hit människor som inte har något och som inte har något att förlora. Det liksom bäddar för mord och kriminalitet.

Politiker mördade Sverige och det svenska folket.
Citera
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olofsfru
Ta’t lugnt, skämtar bara. Vad är det som är fel i mina inlägg?
Du påstod att hans ex ska ärva pengar. Orimligt. Pengar till familjen ingen annan.
Hon har en ny kille om några månader / år. Familjen får aldrig tillbaka sin son
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in