2021-10-24, 16:05
Medlem
Det är besynnerligt anmärkningsvärt att staten israel sätter en etikett på ett parti i en fredlig stat och ondgör sig över detta parti.

Hade detta hänt i USA t.ex. så hade detta varit världsnyheter.

Jag fattar inte hur inte Sveriges utrikesdepartement kallar upp Israels ambassadör och ber om att få en redogörelse varför Israel lägger sig i, i våra inhemska politiska partier. Dessutom obehindrat och naturligtvis i vanlig ordning intervjuad av en jävla skolflicka som inte är begrundad i historia eller samtidens forskning~ och kan ge svåra och nödvändiga motfrågor.

Hade Israel sagt detta om Nordkorea hade jag köpt det, men SD, som är en LIGHT version utav Demokraterna i USA, tyder på att den israeliska idioten uppenbarligen inte heller vet vad fan han pratar om.

Lärdom av detta: Prata inte om saker du inte vet allt om. SD är inte ens i närheten av lika protektionistiskt, "Höger" som demokraterna i USA.
Citera
2021-10-24, 16:22
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Det är besynnerligt anmärkningsvärt att staten israel sätter en etikett på ett parti i en fredlig stat och ondgör sig över detta parti.

Jag fattar inte hur inte Sveriges utrikesdepartement kallar upp Israels ambassadör och ber om att få en redogörelse varför Israel lägger sig i, i våra inhemska politiska partier.
Dessutom obehindrat och naturligtvis i vanlig ordning intervjuad av en jävla skolflicka som inte är begrundad i historia eller samtidens forskning~ och kan ge svåra och nödvändiga motfrågor.

Hade Israel sagt detta om Nordkorea hade jag köpt det, men SD, som är en LIGHT version utav Demokraterna i USA, tyder på att den israeliska idioten uppenbarligen inte heller vet vad fan han pratar om.

Lärdom av detta: Prata inte om saker du inte vet allt om. SD är inte ens i närheten av lika protektionistiskt, "Höger" som demokraterna i USA.

Det krävs att man har en egen utrikespolitik för att våga göra såna beslut. Det har inte Sverige. Man är ju lydstat åt USA och följaktligen zionisterna.
Citera
2021-10-24, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt

Jag fattar inte hur inte Sveriges utrikesdepartement kallar upp Israels ambassadör och ber om att få en redogörelse varför Israel lägger sig i, i våra inhemska politiska partier. Dessutom obehindrat och naturligtvis i vanlig ordning intervjuad av en jävla skolflicka som inte är begrundad i historia eller samtidens forskning~ och kan ge svåra och nödvändiga motfrågor.

Sen är ju de själva seriösa rasister.
Men givetvis borde ambassadören bli kallad och tillsagd att de skall hålla sig ifrån Svensk politik.
Citera
2021-10-24, 16:31
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Exakt, enda partiet som är pro israel och då vill inte Israel samarbeta med dom, it make no sense.

Men dom köper media syn på SD rakt av istället för att ha källkritik.
Ungefär som 85% av svenska folket då
Citera
2021-10-24, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Ungefär som 85% av svenska folket då

Inte direkt men en stor del gör det, då dom litar på vad media säger. Om alla säger samma sak så måste det vara sant.

Jag var också sådan, tills jag gick igenom allt och nu vet jag bättre. Fast i mitt fall så började min resa redan 2007, innan dess var jag inte så speciellt intresserad.
Citera
2021-10-24, 16:39
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Inte direkt men en stor del gör det, då dom litar på vad media säger. Om alla säger samma sak så måste det vara sant.

Jag var också sådan, tills jag gick igenom allt och nu vet jag bättre. Fast i mitt fall så började min resa redan 2007, innan dess var jag inte så speciellt intresserad.
Själv så upptäckte jag att regeringen hade en agenda redan 1978.
Citera
2021-10-24, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Själv så upptäckte jag att regeringen hade en agenda redan 1978.

Synd att du inte kunde stoppa eländet som var på väg när du var så tidig ute. Nu är det för sent.
Citera
2021-10-24, 16:49
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Synd att du inte kunde stoppa eländet som var på väg när du var så tidig ute. Nu är det för sent.
Jag har försökt, men svensken är för dum i huvudet för att förstå.
Mer hjärntvättade människor har jag aldrig träffat.
Citera
2021-10-24, 17:11
Medlem
Antivalents avatar
"Åh neeeej"
Citera
2021-10-24, 17:20
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XfileDK
Jimmie Åkesson ser ju efterbliven ut så det kan ja förstå .

Var det inte SD som stod å marschera i uniformer på 90-talet i samband med eu-omröstningen? När Sverige förlora sin självständighet

Isräller för att försvara Sveriges självständighet så stod de jävla idioterna å heilade..
Och hur tycker du röven ser ut då? Som Einstein?

Samma gäng som heilade på 90-talet är just de som har värdegrunden som riktmärke idag. Samma komponenter, alltså människor med extrema åsikter.

Ta en utav mina favoritsångare. Han stod och heilade på 90talet och nu skriver han om hur synd det är om afganer och om hur röd han är. Nu har han ju så bra låtar att jag förlåter han.
Citera
2021-10-24, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Det krävs att man har en egen utrikespolitik för att våga göra såna beslut. Det har inte Sverige. Man är ju lydstat åt USA och följaktligen zionisterna.

Vilket gör deras utpekande och Statement ännu mer absurt.
Citera
2021-10-24, 17:29
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
https://omni.se/israels-ambassador-vi-vill-inte-ha-kontakter-med-sd/a/wOn7Bn

Kommer Israels relation till Sverige bli sämre om SD är med styr Sverige?

Vad tror ni? Ambassadören ger ett klart besked i varje fall

Israel har väl en massa kontakter med länder som har personer som haft facistiska kopplingar? Ambassadören har väl fått en släng av SD-hat i sänghalmen med ngn SD-hatande människa. Kanske blivit betald för att säga det?

Jag har förresten inte förstått varför det är så viktigt att ha en fantastisk relation med just Israel? Vad för fördelar har Sverige fått med relationen med Israel till nu.

Svaret från Sverige borde bli:

Vi kräver inte att Israel ska ha kontakt med SD eller annat specifikt parti. Däremot om ni vill ha kontakt med Sverige räknar vi med att ni samarbetar med de som är folkvalda, oavsett vilker parti de tillhör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in