2021-10-23, 19:19
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Tror inte 24K köper streams, dom betalar nog själva för helikoptrarna

Du kan ha helt rätt i det, men vad jag menar är att bakom att någon går från ingenting till att toppa listorna och bli årets nykomling så behövs det mer resurser än att man bara pular ihop låten i hemmastudion och laddar upp den på Spotify.

Förr var det ju "musikbranchen" som satte resurserbakom ngt pojkband och pekade på dem och sa: ni ska bli stora. I den här världen så är det lätt att gissa att pengar från kriminell verksamhet är det som är resurserna inledningsivs, och då finns de de som anser att de äger en del av artistens framtida inkomster.

Egentligen precis som vilken vanlig investerare som helst som investerar i en startup.
Men alla konflikter om överenskommelser som uppstår landar lättare i våldsamma lösningar för att våldskapitalet är större i den gängkriminella världen än vad den är på Almi Företagspartner.
Citera
2021-10-23, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
Adhd gör inte att du blir kriminell och det är knappast en ny diagnos…. För då skulle det ha gått illa för väldigt många individer under flera generationer…. Det är andra faktorer som påverk dagens ungdomar.

ADHD utan diagnos gör vardagen jävligt svår ska du veta.
Det är svårt att klara av rutiner, och att få saker gjort.
Dessutom misslyckas man med skolan, jobb osv och det resulterar i att man går fel väg.

Det spelar ingen roll om diagnosen är ny eller inte, det är inte så att alla gjort en utredning för det.

Jag fick diagnosen vid 30 års ålder och kan säga att adhd känns ungefär som när en vanlig person är irriterad. Det är vårat normala tillstånd utan substanser eller mediciner.
Testa gå till jobbet eller leva ett fungerande liv när du är på dåligt humör och har låga dopaminnivåer hela tiden.
Det är en jävla misär och man blir frustrerad på sig själv hela tiden, och något tålamod har man inte heller.

Det betyder inte att man måste bli kriminell, men det är jävligt mycket lättare att hamna där, speciellt när man inte ens fått en utredning.
Men du verkar ju veta bäst, du har inte ens adhd ändå sitter du här och ska läxa upp oss.
Senast redigerad av Dreamchasers 2021-10-23 kl. 19:22.
Citera
2021-10-23, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejjjaSD
https://www.instagram.com/p/CVVX0xmI7lM5oAD7ZhQtK3JCWUu2TsMsIssIOM0/?utm_medium=copy_link

Så jävla vidriga apor, hade de vart mina barn hade ja gett dom sååå jävla mycket stryk.
Ingen tvekan att det är människor med lågt iq som skjutit Einar, vem fan skryter om att man mördat 🙄

Printa och lägg upp för helvete!
Citera
2021-10-23, 19:24
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Ja verkligen. Han var extremt folkkär. Hans pistolviftande i Katten i trakten i den inrökta lägenheten gick som ett spjut in i folksjälen. Det kan inte bli mer svenskt än såhär.

Du trollar fortfarande runt ser jag. Gangster och folkkär går inte ihop. Hoppas du får samma upplevelse som einar

// PoK
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Skulle inte utesluta det motivet. Det är det som låter rimligast just nu.

Det viktiga är egentligen inte om Havals bror verkligen pälsade enligt den teorin eller inte. Det centrala är ju om Haval har trott att det har gått till så eller inte och ansett sig tvungen att agera därefter.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Samtidigt så hyllas deras gangsterrappande och det tilldelas priser hit och dit. T ex av statliga Sveriges Radio.

Jämför med om det skulle varit olika nazigrupperingar som sköt ihjäl varandra och istället för gangsterrap skulle det varit nazirock.
Det skulle det varit annat ljud skällan. Men bara för att det gäller blattejävlar (ja, jag definierar även Einar som blatte) så ska deras destruktiva levnadsstil hyllas.
Igår kallade nån kärring på radion Einar för "barnens favorit"...

Ingen som hyllar detta, det är bara tragiskt.
Citera
2021-10-23, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamchasers
ADHD utan diagnos gör vardagen jävligt svår ska du veta.
Det är svårt att klara av rutiner, och att få saker gjort.
Dessutom misslyckas man med skolan, jobb osv och det resulterar i att man går fel väg.

Jag fick diagnosen vid 30 års ålder och kan säga att adhd känns ungefär som när en vanlig person är irriterad. Det är vårat normala tillstånd utan substanser eller mediciner.
Testa gå till jobbet eller leva ett fungerande liv när du är på dåligt humör och har låga dopaminnivåer hela tiden.
Det är en jävla misär och man blir frustrerad på sig själv hela tiden, och något tålamod har man inte heller.

Det betyder inte att man måste bli kriminell, men det är jävligt mycket lättare att hamna där, speciellt när man inte ens fått en utredning.
Men du verkar ju veta bäst, du har inte ens adhd ändå sitter du här och ska läxa upp oss.

Jag har aldrig sagt att det är lätt, men du verkar ha svårt att ta till dig det som skrivs. Jag säger bara att själva diagnosen inte gör att du blir kriminell för då skulle alla med adhd gå runt och skjuta. Du har fel, nej jag har inte adhd men jag känner fler och jobbat med så jag vet vad jag pratar om. Tyvärr så finns det föräldrar som inte tillåter att deras barn utreds och sedan finns det de som inte vill ta sin medicin för de upplever att de blir slöare i sin tankegång.
Det verkar ha gått bra för dig och du verkar inte ha skjutit någon.
Citera
2021-10-23, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbetappe
https://vm.tiktok.com/ZM8Dprumu/

Vem grips där?
Citera
2021-10-23, 19:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
Instämmer. Det är vidrigt hur man dömer ut en kille som knappt var torr bakom öronen. Eller, det visar hur lite man kan om den mänskliga hjärnan.

Precis och med den framgången han hade så hade vem som hellst blivit blind och gjort dumma val.
Citera
2021-10-23, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turgenjev
Nej, de håller en gemensam presskonferens vid 21.00. SVT 1 sänder direkt.
Har svt börjat att sända kriminella gängs presskonferenser?
Citera
2021-10-23, 19:28
Medlem
Pinsamma svenska polisen och åklagare.

De hittar inte mördarna trots 18273 kameror runt om i området. Amatörer.

Gå jaga de som kört 10 km/h för snabbt, eller den som betalat 3 kronor för lite i skatt. Det är ni bättre på.
Senast redigerad av blaha95 2021-10-23 kl. 19:30.
Citera
2021-10-23, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pKqQ
Har försökt hitta på TikTok och Instagram utan någon tur. Något du kan hänvisa till mer specifikt?
https://imgur.com/a/x0NUqsT
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in