2021-10-23, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Det hade nog inte varit några problem om han började alla sina texter med att förklara att det här är vad jag sett ..

men nu gjorde han ju inte det, nu rappade ju han om att HAN skjuter.. istället för att rappa om att han sett eller hört nån bli skjuten i orten.

Det var nog just hur han formulerade sig genom texterna som gjorde att riktiga gangsters blev arga.

Jag har aldrig ens hört en hel Einar låt eftersom jag tappar intresset när nån börjar glorifiera våld istället för att spotta om det från en åskådares perspektiv. Detta är såklart inte för att jag ogillar hiphop. Det är för att jag älskar hiphop och vill inte höra på nån som inte berättar sitt perspektiv utan istället försöker spela teater.

Visst var Einar bra rappare men kanske inte så bra artist iomed det misstaget att istället för att berätta sitt perspektiv så villa han utmåla sig som en del av en värld där han inte har varit för att han har rökt joints och huggit nån med kniv.

Mainstream media gjorde väl han stor .. men den där katten i trakten låten har ganska mycket dislikes på youtube vilket brukar säga ganska mycket om det är en ny Tupac eller en skådespelare som skapar massa hatare genom sitt skådespel om ett liv som han inte levde.

Vad är det ni menar med att han är en bra rappare? Hans text när han var 12 år gammal är lika outvecklad som det han släppt på senare tid. Alla låtar är likadana finns ingen aktiv rappare i Sverige som besitter någon talang överhuvudtaget.

Faktum är att det finns rappare som lägger fetare saker off the dome än vad dessa snorungar i adidas skriver med en penna.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Ja verkligen. Han var extremt folkkär. Hans pistolviftande i Katten i trakten i den inrökta lägenheten gick som ett spjut in i folksjälen. Det kan inte bli mer svenskt än såhär.

Han var frukten av den värld vi hamnat här i Sverige. Förstår inte folk det här? Jag kunde lika gärna varit han och det för 20 år sen. Nu är det mer eller mindre oundvikligt för barn i dessa miljöer att hamna i destruktivitet.
Citera
Medlem
Sverige måste lära sig från Danmark, hur börja all den här kidnappningen i början? Jo kriminella softade med varandra i anstalten och skapade en broderskap för båda har förlorat tillräckligt. Ilija säger till Yasin fixa Einar till oss och tror ni han ska backa ifrån när han har softar med honom tillräckligt länge i anstalten? NEJ.

Han blir lurad dit Einar och tror sanning Yasin ville inte eller hade tanke på något sånt men han kan inte säga nej till sin "broder" i anstalten.

Om nu dödsorsaken är det här med att han ska vittna så är det Sverige som dödat Einar.

Einar var en liten grabb, det är hans IMAGE. Hans jobb såklart han ska leka allan ballan. Synd att det gick så långt, svennen med millar och störst i svenk hip hop gjorde ont i mångas ögon det sved.
Citera
2021-10-23, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Nu är det mer eller mindre oundvikligt för barn i dessa miljöer att hamna i destruktivitet.

Förlåt men det där köper jag inte, jag känner folk som är från orten med lika dåliga förutsättningar men det blir vad man gör det till, de höll sig undan från dumheter, höll huvudet lågt och lyckades ta sig ut ur orten på så sätt genom att köra sin egna grej. Det blir vad man gör det till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pKqQ
Ska göra det tack.
Vem är den här Dumle förresten och vad är det för namn ...
bl.a dømt for grov gjengvoldtekt tidligare

abdulmahdi

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1047850388615216&id=576055912 461335&__tn__=-R
Senast redigerad av eeqaz 2021-10-23 kl. 19:01.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Jag har samma teori/spekulation att de sprang österut. Frågan är hur noggrant de studerat området innan de utförde mordet, för om man ser till omständigheterna är det bästa stället att fly på, mörkt som du säger men även få vittnen från husen.

Om de sprang åt västerut hade de behövt åka med bilen längst kanalen en bra bit och kanalen är öppen för vittnen från väldigt många håll, boenden från insidan, andra sidan kanalen och bron. Helt säkert att någon gått med hunden längst kanalen där och märkt av en bil.

Exakt, har Nils antagonister rört sig västerut mot Luma hållet så är dom redigt efterblivna och bör fastnat på en hel del övervakningskameror. Om det är som vi tror så har garanterat någon som varit ute med hund/promenerat sett dem och blivit fångade på kamera utanför lägenhetshotellen samt macken vid utfarten.

Sen har snuten redan kartlagt gängets flyktväg vid det här laget men väldigt svårt att urskilja vem av alla misstänkta pissniggers det kan vara när det dessutom bärs maskering.
Senast redigerad av NegerJaegarn 2021-10-23 kl. 18:51.
Citera
2021-10-23, 18:48
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liquid1
Vad är det ni menar med att han är en bra rappare? Hans text när han var 12 år gammal är lika outvecklad som det han släppt på senare tid. Alla låtar är likadana finns ingen aktiv rappare i Sverige som besitter någon talang överhuvudtaget.

Faktum är att det finns rappare som lägger fetare saker off the dome än vad dessa snorungar i adidas skriver med en penna.
Ge mig två minuter så gör jag en fetare låt.
Citera
2021-10-23, 18:49
Medlem
Undrar hur Nils mamma känner och tänker. Ledsen är hon såklart men tänker på ifall detta var en slags käftsmäll från ingenstans? Sitter i intervjuer och prata gott om sin son som gör musik om skjutningar, ha ihjäl andra, vapen m.m. Hon kan väl inte vara förvånad över att han blivit ihjälskjuten? Även om jag inte trodde att Nils skulle bli skjuten innan 20 så i alla fall fram tills 25 år för att gardera sig
Citera
2021-10-23, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Det finns en ironi att stå i nästan varenda musikvideo och vifta med pistoler. Men när det verkligen gäller så är man obeväpnad och blir mördad. Varför man i egenskap av Nils Grönberg väljer att röra sig obeväpnad när man lever med skottpengar på sitt huvud kan jag inte förstå. Hade grabben haft den där glocken på sig som han alltid snackade om så hade han klarat sig.

.
Det är int säkert det inte.. Flera som dör med pistoler på sig.
Citera
2021-10-23, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBana87
Förlåt men det där köper jag inte, jag känner folk som är från orten med lika dåliga förutsättningar men det blir vad man gör det till, de höll sig undan från dumheter, höll huvudet lågt och lyckades ta sig ut ur orten på så sätt genom att köra sin egna grej. Det blir vad man gör det till.

Håller helt med. Det går om man vill. Men de flesta är mer intresserade av snabba pengar. Varför ska man plugga och vara fattig när man kan bli rik på ett snabbare sätt….
Citera
2021-10-23, 18:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EricBana87

Härligt för dom. Kanske dom inte var missförstådda eller hade ADHD som resten av gänget. Hade jag växt upp nu så hade jag säkert vart som Einar. Nu klara jag å byta bana men det vid 30 år och det var inte så illa som dom verkar levt ens i närheten.
Citera
2021-10-23, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Härligt för dom. Kanske dom inte var missförstådda eller hade ADHD som resten av gänget. Hade jag växt upp nu så hade jag säkert vart som Einar. Nu klara jag å byta bana men det vid 30 år och det var inte så illa som dom verkar levt ens i närheten.

Adhd gör inte att du blir kriminell och det är knappast en ny diagnos…. För då skulle det ha gått illa för väldigt många individer under flera generationer…. Det är andra faktorer som påverk dagens ungdomar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in