2021-10-23, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Kan man se den online? Har inte kanaler.

SVT play kanske
Citera
2021-10-23, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Sjöstaden är en av Stockholms dyrare bostadsområden så gissar på att det finns gott om övervakning. Portarna m.m lär ha övervakning eftersom i princip allt i Sjöstaden är moderna hus och teknologi.

Det går inte åka ner mot kajenområdet med bil som jag förstår så kan de har parkerat så nära som Lugnets allé? Eller har de kanske parkerat långt borta uppemot Sickla Bauhaus hållet? Det är en mindre slinga som leder dit som knappast är bevakad, men hela området kring mordplatsen är svårtillgänglig med bil och Lugnets allé som är bästa stället att parkera på är rejält öppet och bevakat.

Jag tar för givet att MGM sprang längst Kanalen till vänster eller höger eftersom att springa upp Medskeppsgatan eller Aktergatan hade haft väldigt många vittnen och vi hade fått reda på det?

Min personliga teori är att man har klippt Nisse för att sedan röra sig längs med vattnet, igenom Slussparken och upp på Hammarby fabriksväg för att sen pipa ut på södra länken. Rena spekulationer men jag vet hur mörkt det är på den slingan och det går väldigt fort att röra sig upp dit.
Citera
2021-10-23, 18:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mystikernsmystik
Ja men om han hade så stor talang och omsatte 20mill eller vafan det är, varför bor han ens i Sverige eller vistas i samma områden och springer runt och beefar med folk. Leker man med eld blir man bränd . Han ville leka gangster så han fick gangster. Varför är folk ledsna eller ens förvånade.

Sen att det skjuts och denna döds kult rap med droger vapen och vad fan i allt innebär glorifieras är sjukt.
Man borde buntqa ihop alla jävla 1 miljoner dårar och skicka de till Norrland i gruvorna i 20 år. Förbannad jävla pest som växer i Sverige som en böld. Försätter det normala samhället ur spel med deras skräck och traumatiserande beteende.

19 år med ADHD och ghetto psykos, tror inte nån annan här hade gjort bättre i hans skor.
Citera
2021-10-23, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turgenjev
Nej, de håller en gemensam presskonferens vid 21.00. SVT 1 sänder direkt.

Hahaha ursäkta?
Lika sant som om polisen faktiskt skulle kunna gripa någon för detta.
Citera
2021-10-23, 18:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Det hade nog inte varit några problem om han började alla sina texter med att förklara att det här är vad jag sett ..

men nu gjorde han ju inte det, nu rappade ju han om att HAN skjuter.. istället för att rappa om att han sett eller hört nån bli skjuten i orten.

Det var nog just hur han formulerade sig genom texterna som gjorde att riktiga gangsters blev arga.

Jag har aldrig ens hört en hel Einar låt eftersom jag tappar intresset när nån börjar glorifiera våld istället för att spotta om det från en åskådares perspektiv. Detta är såklart inte för att jag ogillar hiphop. Det är för att jag älskar hiphop och vill inte höra på nån som inte berättar sitt perspektiv utan istället försöker spela teater.

Visst var Einar bra rappare men kanske inte så bra artist iomed det misstaget att istället för att berätta sitt perspektiv så villa han utmåla sig som en del av en värld där han inte har varit för att han har rökt joints och huggit nån med kniv.

Mainstream media gjorde väl han stor .. men den där katten i trakten låten har ganska mycket dislikes på youtube vilket brukar säga ganska mycket om det är en ny Tupac eller en skådespelare som skapar massa hatare genom sitt skådespel om ett liv som han inte levde.

Lyssna på "Unge med extra energi". Han var bra men han kunde gjort nåt riktigt bra för ungdomen om han hade tid att ändra sig.
Citera
2021-10-23, 18:34
Medlem
mossadmartins avatar
Kommer det utlysas tyst minut över hela riket som när Palme hade mördats?
Citera
2021-10-23, 18:34
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerJaegarn
Min personliga teori är att man har klippt Nisse för att sedan röra sig längs med vattnet, igenom Slussparken och upp på Hammarby fabriksväg för att sen pipa ut på södra länken. Rena spekulationer men jag vet hur mörkt det är på den slingan och det går väldigt fort att röra sig upp dit.

Jag har samma teori/spekulation att de sprang österut. Frågan är hur noggrant de studerat området innan de utförde mordet, för om man ser till omständigheterna är det bästa stället att fly på, mörkt som du säger men även få vittnen från husen.

Om de sprang åt västerut hade de behövt åka med bilen längst kanalen en bra bit och kanalen är öppen för vittnen från väldigt många håll, boenden från insidan, andra sidan kanalen och bron. Helt säkert att någon gått med hunden längst kanalen där och märkt av en bil.
Citera
2021-10-23, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Hoppas Einars begravning blir offentligt. Jag ska komma då. ❤️

Skulle du inte mörda dumle? Vad händer? Uppdatera oss
Citera
2021-10-23, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Kommer det utlysas tyst minut över hela riket som när Palme hade mördats?

Troligtvis inte men man måste förstå att det detta är en händelse som satt djupa sår i den svenska folksjälen.
Citera
2021-10-23, 18:37
Medlem
Einar är en kändis, media och många uppmärksammar och gråter jättemycket.

Men sedan är allt som vanligt igen och vi går mot en framtid med alltfler gängkriminella och med klaner som infiltrerar samhället och ökar korruptionen för att uppnå maximalt med fördelar för sina egna klanmedlemmar.

Finns ingen vilja i Sverige att stoppa detta. Bara vackra ord.
Citera
2021-10-23, 18:39
Medlem
mossadmartins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Troligtvis inte men man måste förstå att det detta är en händelse som satt djupa sår i den svenska folksjälen.

Ja verkligen. Han var extremt folkkär. Hans pistolviftande i Katten i trakten i den inrökta lägenheten gick som ett spjut in i folksjälen. Det kan inte bli mer svenskt än såhär.
Citera
2021-10-23, 18:39
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Sjöstaden är en av Stockholms dyrare bostadsområden så gissar på att det finns gott om övervakning. Portarna m.m lär ha övervakning eftersom i princip allt i Sjöstaden är moderna hus och teknologi.

Det går inte åka ner mot kajenområdet med bil som jag förstår så kan de har parkerat så nära som Lugnets allé? Eller har de kanske parkerat långt borta uppemot Sickla Bauhaus hållet? Det är en mindre slinga som leder dit som knappast är bevakad, men hela området kring mordplatsen är svårtillgänglig med bil och Lugnets allé som är bästa stället att parkera på är rejält öppet och bevakat.

Jag tar för givet att MGM sprang längst Kanalen till vänster eller höger eftersom att springa upp Medskeppsgatan eller Aktergatan hade haft väldigt många vittnen och vi hade fått reda på det?

Det går som sagt utmärkt att köra bil längs med kanalen även om södra länken är en vettigare flyktväg. Sen vet inte jag vad du vet om Hammarby sjöstad? Absolut är det dyra bostadsrätter, men det beror på läget och inget annat.

Det är fullständigt normala bostäder för sin tid men knappast exklusiva. För oss med lite ålder är Hammarby sjöstad fortfarande förknippat med mögel och dåligt byggda bostäder. Att 15-20år gammal teknologi ska ses som modernt idag ställer jag mig frågande till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in