2021-10-23, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Har Shottaz eller Bandidos uttalat sig?

Shottaz har inget med detta o göra de hade gått efter dumle annars
Citera
2021-10-23, 18:10
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Till hatarna mot Einar se klippet "Liten Einar rappar" på Youtube. Typ 12 år kickar rim som en legend redan då. Att skylla på han att det blev som det blev är efterblivet. Han blev indragen i det livet pga sin talang och mördad pga det samma. Lätt att säga att han är 19 år och borde veta bättre men inte så jävla lätt när man levt så sen barn. Inte hans fel. Fuck samhället och Vila i Frid Nils.

Det hade nog inte varit några problem om han började alla sina texter med att förklara att det här är vad jag sett ..

men nu gjorde han ju inte det, nu rappade ju han om att HAN skjuter.. istället för att rappa om att han sett eller hört nån bli skjuten i orten.

Det var nog just hur han formulerade sig genom texterna som gjorde att riktiga gangsters blev arga.

Jag har aldrig ens hört en hel Einar låt eftersom jag tappar intresset när nån börjar glorifiera våld istället för att spotta om det från en åskådares perspektiv. Detta är såklart inte för att jag ogillar hiphop. Det är för att jag älskar hiphop och vill inte höra på nån som inte berättar sitt perspektiv utan istället försöker spela teater.

Visst var Einar bra rappare men kanske inte så bra artist iomed det misstaget att istället för att berätta sitt perspektiv så villa han utmåla sig som en del av en värld där han inte har varit för att han har rökt joints och huggit nån med kniv.

Mainstream media gjorde väl han stor .. men den där katten i trakten låten har ganska mycket dislikes på youtube vilket brukar säga ganska mycket om det är en ny Tupac eller en skådespelare som skapar massa hatare genom sitt skådespel om ett liv som han inte levde.
Citera
2021-10-23, 18:11
Medlem
Finns video på tiktok på en somalier som blir gripen i vad som ser ut som skarpnäck. Havals grabbar e skarpnäck och dom på videon va somalier oxo
Citera
2021-10-23, 18:12
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbetappe
Finns video på tiktok på en somalier som blir gripen i vad som ser ut som skarpnäck. Havals grabbar e skarpnäck och dom på videon va somalier oxo

Från idag? Kan du lägga upp?
Citera
2021-10-23, 18:14
Medlem
Konstigt att ingen ännu nämnt namnet/smeknamnet på den person som ev är runt 170, har kopplingar till både FLG och (valsta) Märsta + förmodligen är van att hantera vapen, då hans gäng verkar kriga mot allt och alla, men även sigsjälva.
Ev är han stukad av en skada i ena handen (nej inte ayye)

Dock så lär väl denna personen först och främst varit ute efter Dumle i så fall
(Säger absolut ej att just han är MGM, men han checkar av de flesta boxarna som nämnts här i tråden + att han tidigare gjort sig "känd" för en rätt besynnerlig stöld. Så han skulle ev levla upp sin streetcred ytterligare med detta mordet)

Förmodligen är det långsökt och helt fel.

/jollyroger
Citera
2021-10-23, 18:15
Medlem
Turgenjevs avatar
Citat:
Dem använder detta som en schimär för att bland annat rapportera om sådant som är relevant och som skulle kunna avslöja deras ägare / direktiv

Det är väl klart att det rapporteras mer ingående och djuplodande när den avlidne är känd, ung och har ett umgänge som innefattar andra kända personer och en livshistoria som gemene man tycker är intressant. Det är bara kretiner som mäter människoliv i mängden medial uppmärksamhet. Avslutningsvis, så tror jag inte riktigt du vet vad chimär betyder.
Citera
2021-10-23, 18:16
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Är väl snarare så att vi inte är lika i medias ögon. Media styr vår uppmärksamhet och vad vi ska bry oss om.

Nu tycker jag väl att det är helt ok att mordet på E får mer uppmärksamhet än andra mord av samma karaktär. Han hade faktiskt uträttat något i sitt nittonåriga liv, oavsett vad man tycker om hans musik.

Jag håller med i det du säger avseende media. Men jämför polisens avspärrningar i detta fall med de som avrättas i utsatta områden.

Blir du skjuten i Rinkeby eller Tensta spärrar polisen av mordplatsen i en timme
eller så. Nu plötsligt jobbar dom.

Säger inte att det är fel men det blir lite löjeväckande och ett klart bevis på att folk behandlas olika.

Oavsett vad media skriver tror jag vi alla kan vara överens om att polisen inte hade satt in samma resurser om en vanlig Svensson blivit skjuten.
Citera
2021-10-23, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbetappe

Länka eller säg inget snälla, dehär e flashback. Om du ej länkar direkt kmr de komma 3 sidor till med frågan ifall du kan skicka länk, o vips så fylls tråden med onödigt skit
Citera
2021-10-23, 18:17
Medlem
Turgenjevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Har Shottaz eller Bandidos uttalat sig?
Nej, de håller en gemensam presskonferens vid 21.00. SVT 1 sänder direkt.
Citera
2021-10-23, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turgenjev
Nej, de håller en gemensam presskonferens vid 21.00. SVT 1 sänder direkt.
Kan man se den online? Har inte kanaler.
Citera
2021-10-23, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Det hade nog inte varit några problem om han började alla sina texter med att förklara att det här är vad jag sett ..

men nu gjorde han ju inte det, nu rappade ju han om att HAN skjuter.. istället för att rappa om att han sett eller hört nån bli skjuten i orten.

Det var nog just hur han formulerade sig genom texterna som gjorde att riktiga gangsters blev arga.

Jag har aldrig ens hört en hel Einar låt eftersom jag tappar intresset när nån börjar glorifiera våld istället för att spotta om det från en åskådares perspektiv. Detta är såklart inte för att jag ogillar hiphop. Det är för att jag älskar hiphop och vill inte höra på nån som inte berättar sitt perspektiv utan istället försöker spela teater.

Visst var Einar bra rappare men kanske inte så bra artist iomed det misstaget att istället för att berätta sitt perspektiv så villa han utmåla sig som en del av en värld där han inte har varit för att han har rökt joints och huggit nån med kniv.

Mainstream media gjorde väl han stor .. men den där katten i trakten låten har ganska mycket dislikes på youtube vilket brukar säga ganska mycket om det är en ny Tupac eller en skådespelare som skapar massa hatare genom sitt skådespel om ett liv som han inte levde.

Fast nej han klargör i väldigt många låtar att han inte levde det livet och även i några intervjuer
Du måste dock förstå att i underhållningssyfte så gör det sig bättre att prata om sig själv
Säger inte att Einar var en bra människa men inte så hemsk eller vilsen som många vill få det att framstå som
Citera
2021-10-23, 18:27
Medlem
Loooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritiofPiraten
En somalier i Dödspatrullen

Dumle är arab

https://imgur.com/a/kioMaCd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera