2021-10-23, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Varför skulle han inte ha kunnat beställa mordet? Se er inte blinda på hans utseende... lyssna på hans texter, låter det som en liten ödmjuk konfirmand? Han pratar ju om att mata folk fulla med skott. Han blev utklädd i BH och string med hundkoppel, det är väl klart som f-n att det då finns ett hämndmotiv.
Men alltså, killen lekte gangster och ville vara med och leka med de ”stora grabbarna”. Han rappade tydligen om omständigheter runt dessa personer och områden. Någon annan har knäppt den där Dara (personlig konflikt) och försöker lägga skulden på Einár. Det är min gissning
Citera
2021-10-23, 17:43
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Det går inte åka ner mot kajenområdet med bil som jag förstår så kan de har parkerat så nära som Lugnets allé?

?? Går alldeles utmärkt att med bil köra ner till kajområdet och längsmed hela kanalen. Absolut kan man riskera att bryta mot trafikförordningen då fordonstrafik är förbjuden om man inte har ärende i området, men det tror jag man kan bortse ifrån om man just mördat någon. Ser dig framför mig när du får paniken efter att ha sett en skylt att fordonstrafik är förbjuden och inser att du riskerar böter för trafikbrott efter att ha mördat någon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killerboot
Som sagt han har umgåtts med äldre som säkert knuffat han i den riktningen

Precis, det är en kultur. Även om E hade velat släppa saken, så hade han garanterat blivit pressad att återta sin heder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Jo. Tror som du. GM har troligen löpt snabbt till någon närliggande innergård för att komma bort från platsen tyst och obemärkt, sedan gått normalt och hoppat in i en bil.

Sen kört iväg och smält in bland alla andra bilar via södra länken. Både hammarbyhöjden och nacka-hållet är orimligt.

Vad tar det ens från Lugnets Allé till södra länken med bil? 2-3min?

Måste väl göra sig av med vapnet i nå vatten där i närheten också. Om de inte är så dumma att de åker runt med det
Citera
2021-10-23, 17:46
Medlem
killerboots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P11235
Måste väl göra sig av med vapnet i nå vatten där i närheten också. Om de inte är så dumma att de åker runt med det

Samma puffra lär snart dyka upp som statement i nån musikvideo
Citera
2021-10-23, 17:47
Medlem
airbuds avatar
Citat:

Att kasta den i närliggande vatten är minst lika dumt som att åka runt med den.
Citera
2021-10-23, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Men alltså, killen lekte gangster och ville vara med och leka med de ”stora grabbarna”. Han rappade tydligen om omständigheter runt dessa personer och områden. Någon annan har knäppt den där Dara (personlig konflikt) och försöker lägga skulden på Einár. Det är min gissning

Precis, så kan det också vara. Det är ju inte direkt kärnfysiker vi talar om... Haval har nog fler konflikter att tänka på än den med ”lille” Einar.

De knäpper ju varann över instagraminlägg på fyllan ungefär, inget verkar vara särskilt genomtänkt.
Citera
2021-10-23, 17:48
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Vad tar det ens från Lugnets Allé till södra länken med bil? 2-3min?

Max 1minut förutsatt att man inte fastnar vid ett rödljus och kör lagligt. Så innan SOS-alarm ens fattat vad som hänt och skickat patruller har man redan kört av till Nynäsvägen, Essingeleden, Huddingevägen eller Södertäljevägen.
Senast redigerad av Silverfiskarna 2021-10-23 kl. 17:52.
Citera
2021-10-23, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av airbud

Okej. Trodde du blev av med ev. DNA och blev av med vapnet så du inte har det på dig då
Citera
2021-10-23, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm4h
Jag tror inte Adel var mål. Mer öppen år Dumle i så fall.

Adel skriver ju med starkare känslor för han var ju på plats. Kanske rent av önskar att de inte sprang åt olika håll osv.
Ja, så kan det också vara. Det är tydligen vanligt att soldater te x som blir traumatiserade känner att de inte förtjänar att överleva när deras kamrater dog och så ältar de kanske vad de kunde ha gjort bättre för att rädda dem. "Om jag gjort si och så i stället hade de kanske klarat sig..."
Citera
2021-10-23, 17:50
Avslutad
Till hatarna mot Einar se klippet "Liten Einar rappar" på Youtube. Typ 12 år kickar rim som en legend redan då. Att skylla på han att det blev som det blev är efterblivet. Han blev indragen i det livet pga sin talang och mördad pga det samma. Lätt att säga att han är 19 år och borde veta bättre men inte så jävla lätt när man levt så sen barn. Inte hans fel. Fuck samhället och Vila i Frid Nils.
Citera
2021-10-23, 17:50
Medlem
Vaxads avatar
Citat:

Tror verkligen inte de kastat vapnet. Riktigt korkat.

Citat:
Ursprungligen postat av airbud

Precis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in