2021-10-23, 16:38
Medlem
Tänk att pengar och berömmelse är så stor poäng för dessa killar.. Det betyder ju bara en sak, dom är inte nöjd med livet, dom måste vara bättre än alla andra. Dom lever i en falsk värld. Tro hopp och kärlek finns inte där! Snare: Jag går över lik för att nå min framgång. Och finns det någon som är bättre så knäpper vi honom… Det är bara svaga människor som inte borde vara i detta land…..
Citera
2021-10-23, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pKqQ
Någon video från skjutningen som finns att se? Eller bilder som har läckts?

Finns bilder överallt på Twitter å insta

Den man ser hans ben och poliser
Citera
2021-10-23, 16:40
Medlem
Har hittat en video på en ensam kille utan mask. Han har keps vinterjacka och mustasch/getskägg. Trycker av med fingret mot kameran. Står Hammarbyhöjden som plats markering. Är de en video som redan är ute?
Citera
2021-10-23, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apple7676
Vet någon om mikrofon på porttelefonerna loggas? Då han blev skjuten utanför en port kanske något sades/hälsades innan mördaren släckte Einars liv. Vore intressant om något vet hur dessa porttelefoner fungerar.

Min förening har rörelsestyrd kamera i porten i alla fall. Just för att det är bästa sättet att hålla koll på vilka som passerar dörren, plus att det i regel är upplyst.

Vet inte exakt hur kåkarna där har det, men skulle inte utesluta saken.
Citera
2021-10-23, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm4h
Vad jag hört så har Adel verkligen försökt satsa på musik och har numera knappt några fiender. Tillskillnad från Dre low som tagit större kliv in HH har Adel distanserat sig från gäng. Däremot Dumle är det nog många som vill honom illa

Ja är det Dumle man vill åt så kan man nog lika gärna ta Einar om han är närmast, i dessa kretsar är ju en skjutning lika mycket ett meddelande/varning som ett mord.

Vet du om det stämmer att Dara hade 21 okt som födelsedag?
Citera
2021-10-23, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Skulle inte utesluta det motivet. Det är det som låter rimligast just nu.

Jag antar att Einars pengar är på bank, i fonder eller annat och att han inte hade större summor liggandes hemma på rummet. Finns det större uttag gjorda kan det säkert stämma.
Citera
2021-10-23, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Ja är det Dumle man vill åt så kan man nog lika gärna ta Einar om han är närmast, i dessa kretsar är ju en skjutning lika mycket ett meddelande/varning som ett mord.

Det är konstaterat att Dara fyllde år i januari enligt tråden om hans mord, alltså stämmer det nog ej att det skulle varit 21 okt
Citera
2021-10-23, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig

Vet inte. Men skulle inte förvåna om det bara är rykten
Citera
2021-10-23, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Min förening har rörelsestyrd kamera i porten i alla fall. Just för att det är bästa sättet att hålla koll på vilka som passerar dörren, plus att det i regel är upplyst.

Vet inte exakt hur kåkarna där har det, men skulle inte utesluta saken.

Ingen som kan följa upp?
Citera
2021-10-23, 16:53
Medlem
pukkas avatar
Om nu Haval och hans bror kidnappade Einar och våldtog honom så är det väl inte så konstigt att någon skulle hämnas?
Citera
2021-10-23, 16:57
Medlem
goosehunters avatar
Det finns en ironi att stå i nästan varenda musikvideo och vifta med pistoler. Men när det verkligen gäller så är man obeväpnad och blir mördad. Varför man i egenskap av Nils Grönberg väljer att röra sig obeväpnad när man lever med skottpengar på sitt huvud kan jag inte förstå. Hade grabben haft den där glocken på sig som han alltid snackade om så hade han klarat sig.

I vilket fall så är det djupt jävla tragiskt att han mördades. Han var ingen banger, ingen main player. Han rörde sig i dom yttre kretsarna och hängde med folk som kände någon som kände någon. Genom musiken kom han, måhända, närmare gängmedlemmar som tillhörde dom inre kretsarna. Kollar man på grabben så ser han inte stygg ut. Ögonen lyser av godhet. Det var helt fel miljö för denna grabb. Alldeles för snäll o godhjärtad för att överleva där. Han mördades för sitt prat, inte för att han sågs som ett hot av någon. Det är så totalt onödigt detta. Och jävligt onödigt att döda honom.
Citera
2021-10-23, 16:58
Medlem
Varför uppmärksammas detta som om Einar var en kung?
är inte alla andra skjutningar minst lika hemska, eller andra familjer som förlorar sina barn i en skjutning?
Helt plötsligt hanteras som en storhets person.
Varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in