2021-10-23, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrTretton37
Om du har hört en pistol avfyra så vet du att ett skott kan uppfattas som två. Dvs har det med högsta sannolikhet avlossats sex kulor, dvs man har tömt ett mag i BO.

Om de skjutit med en 9mm pistol som en Glock (vilka verkar vara populära i de kretsarna) så rymmer magasinet iofs upp till runt 15 patroner litet beroende på vapentyp. Men du har förstås helt rätt i att det inte är alldeles enkelt att uppfatta antalet skott rätt, med ekon och en massa annat som luras.
Citera
2021-10-23, 15:01
Medlem
Skaraborg2s avatar
Nils Grönberg var inte vit som snö.

Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Han blev inte mördad för att de var avundsjuka på honom(om det nu är så). Det finns nog djupare motiv bakom detta. Han ska ha beställt mordet på Havals lillebror.

Men visst, försök få det att se ut som att Einar var helt oskyldig och en ängel. För att han var vit. 🤦🏽‍♀️

Precis vad jag också tror fastän avundsjukan gentemot honom kan ha varit en del i allt.

Nej Nils var definitivt inte en oskyldig ung man. Tvärtom.
Senast redigerad av Skaraborg2 2021-10-23 kl. 15:03.
Citera
2021-10-23, 15:04
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manny123
Såg en kommentar på Youtube där någon "Zulunet" skrev:

"Nån yngre från skarpnäck klippte hnm för 2 mille"

En annan skriver "Abbe & Ghost 05orna"

Zulunet svarar "Aa"

Och sen skriver en tredje: "Abbe var skytten"
Haha.. 2 mille. Glöm det, inte ens Dani Jude i Malmö la de pengarna på sin ärkefiende och han är flera nivåer över dessa pundare.
Citera
2021-10-23, 15:04
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Det är hemskt att nazisterna agerar öppet och brutalt mot all kultur som dom inte förstår.
Det borde ses som ett hatbrott.
En slags hatbrott kanske, om uppgifterna om somalier i FLG eller DP stämmer, lite som om vita nazister sköt ihjäl en svart nazist.
Är några i dom här gängen rasister, någon som vet? Händer ju ibland att färgade/svarta blir rasister. Uppenbarligen konflikter mellan araber och somalier, men även somalier mot vita?
Senast redigerad av becko 2021-10-23 kl. 15:08.
Citera
2021-10-23, 15:06
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Precis vad jag också tror fastän avundsjukan gentemot honom kan ha varit en del i allt.

Nej Nils var definitivt inte en oskyldig ängel. Tvärtom.

Det kan absolut vara en del av allt(avundsjuka kan t.ex. vara motivet för hans kidnappning ), men jag köper inte att det är huvudmotivet för mordet.

Det är ganska tröttsamt att rasister använder Einars död för politiska poäng. Om de brydde sig om honom så skulle de sörja honom istället och fokusera på hur vi ska se till att inte förlora fler av våra ungdomar.

Det är otroligt tragiskt vad som har hänt Einar och alla andra ungdomar som förlorat deras liv till gängkriminaliteten de senaste åren.
Citera
2021-10-23, 15:07
Medlem
Citat:
Det är ett rykte just nu, men som bygger på rimliga teorier. Det är ett det rimligaste motivet som finns just nu. Att han blev mördad för att rapparna med invandrarbakgrund blev avundsjuk på honom för att han är en framgångsrik svensk rappare är inte ett rimligt motiv.

Bråket på nosh är ett motiv också. Yasins falang som ville hämnas Einar pga hans fängelse straff. Vårby grabbarna. Haval tror jag inte på.
Citera
2021-10-23, 15:09
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaliNali
Så är det. Fekalier och urin brukar släppas ifrån kroppen kort innan livet slocknar. Händer inte varje gång, men det inträffar ofta.
Det beror på om man var kissnödig när det hände bl.a.

Jag har länge efterlyst att kändisar behöver drabbas av ultravåldet för att de dumma svenskarna ska vakna ur sömnen. Det var tyvärr lite tråkigt att det drabbade en så ung person som kanske inte jobbat för att det ska bli såhär. Vi får hoppas att det blir nån som förtjänar det mer nästa gång och gärna nån äldre som förekommer mycket på bästa sändningstid i teve fyra.
Citera
2021-10-23, 15:09
Medlem
Vilka är det som styr i Vårby Gård nu? Är dom allierade med de som åkte in?
Citera
2021-10-23, 15:12
Medlem
[quote=bosven|77682799]
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer

uselt? Dessa killar som utfört detta prickar inte en burk på 10m. Alla aktiva vet hur svårt det är skjuta pistol utan 100 tals skott som övning..Ju snabbare desto svårare..

fan snackar du om? att träffa en burk på 10 meter e inte speciellt svårt om man använder siktet. oavesätt om man är aktiv eller ej.
Citera
2021-10-23, 15:12
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dcormier
Bråket på nosh är ett motiv också. Yasins falang som ville hämnas Einar pga hans fängelse straff. Vårby grabbarna. Haval tror jag inte på.

Nu är jag inte direkt insatt i allt, men Einar var ju inte delaktig i rättegången och han hade inte ens sagt något. De blev ju avslöjade genom Encrochat. Varför komma efter honom då?
Citera
2021-10-23, 15:14
Medlem
Citat:
Nu är jag inte direkt insatt i allt, men Einar var ju inte delaktig i rättegången och han hade inte ens sagt något. De blev ju avslöjade genom Encrochat. Varför komma efter honom då?

Var nog på grund av Havals bror som blev mördad. Dvs att Einar gjorde narr av hans bror.
Citera
2021-10-23, 15:15
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Vet någon exakta adressen där Einar blev mördad? Vore intressant att kika googlemaps och försöka rita upp hur händelseförloppet gått till.

Någonstans i innergården mellan Aktergatan och Lugnets alé närmare vattnet gissar jag på, du kommer nog inte kunna se porten i google maps således det inte skett ombygge efter 2014, jag kunde inte identifiera exakt plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in