2020-06-18, 08:07
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iAmLane
Älskar Xiaomi, men jag får intrycket att Neato presterar bättre. Jag betalar hellre extra. Tack!

Nu snackar vi! Vad säger du om Neato D7? Jag pröjsar gärna 7000:- om det är svinbra grejer!

Sällar mig till de som rekommenderar Neato. Det är svinbra grejer (och jag har testat annat).
Citera
2020-06-18, 08:29
Medlem
mustaschochkepss avatar
Citat:
Jag äter upp det jag sa, vad säger ni om denna?? https://www.netonnet.se/art/hem-hushall/dammsugare-rengoring/robotdammsugare/xiaomi-roborock-s6-maxv-black/1012831.9263/
Jag har den och är väldigt nöjd.
Vi har några rum med löjligt höga trösklar där den är totalt chanslös. Jag var inne på att bygga ramper och grejer i början men nu har jag sparat de rummen som egna våningar istället och lyfter bara in dammsugaren och trycker igång så fattar den själv var den är och sätter igång. Det blir inte dammsuget där riktigt varje dag som resten av lägenheten men ändå så jävla mycket oftare än det hade blivit utan den.

Den kan skickas till specifika rum och spara flera olika våningar och allt någon skrev Neato kan göra förutom använda 5G wifi så det kan bli lite bök om det är det enda du har.

Om du vill att det ska kännas som att du slänger pengar i sjön så kan jag meddela att object recognition-funktionen som de skryter så mycket med är totalt meningslös men har säkert kostat en del att utveckla. Kamerorna gör ett bra jobb, den skjuter inte omkring på skor och andra prylar som andra dammsugare tydligen kan göra, det är superbra. Men att det dyker upp en plopp i appen som berättar att den är 72% säker på att den stött på en sko i hallen är så jävla meningslöst så man börjar undra vart världen är på väg. Att den kan känna igen bajs är ju bra och roligt men det hade räckt med det.
Citera
2020-06-18, 08:43
Medlem
Citat:
Jag äter upp det jag sa, vad säger ni om denna?? https://www.netonnet.se/art/hem-hushall/dammsugare-rengoring/robotdammsugare/xiaomi-roborock-s6-maxv-black/1012831.9263/

Jag hade tagit den!
Citera
2020-06-18, 08:50
Medlem
Trösklar på 2 cm och däröver är tyvärr ett aber för robotdammsugare. Och förutom att de inte klarar att ta sig över så riskerar de också att fastna på tröskeln och bli hängande.
Det fungerar med ramper (tex avklippta skrivbordsunderlägg, eller en ”mellantröskel” som delar upp höjden) men det ser ju inte snyggt ut. Och den initiala tanken att man förstås ska ta bort dem när det är färdigdammsugat glöms fort bort. Och så ligger de där ramperna i huset och ser lika fula ut som en klösbräda för katt.
Citera
2020-11-30, 03:34
Medlem
Loveaffairs avatar
Har köpt en roborock 5 max och är galet imponerad över hur bra den dammsuger och det faktum att den inte fastnar överallt som min gamla cleanmate s800. MEN självklart klarar den inte av mina trösklar 😭 Har två trösklar, modell äldre, som är närmare 3 cm vid högsta punkt.

Har köpt på netonnet med möjlighet till retur.

Vill ha en dammsugare som kan städa självständigt flera dagar i veckan utan att jag behöver vakta så den inte fastnar eller lyfta den mellan rum.

Är det kört eller?

Detta med plastunderlägg ser jag inte som en hållbar lösning då risken är stor att man helt enkelt struntar i att dra igång dammsugaren.
Senast redigerad av Loveaffair 2020-11-30 kl. 03:42.
Citera
2021-10-08, 00:37
Medlem
Vilka modeller är det som gäller 2021 och hur mycket måste man lägga för att få något som funkar någorlunda som kan ta sig över trösklar (inga jättehöga) och ladda sig själv.

Tror ni den här gör jobbet eller måste man upp högre i pris?

https://www.netonnet.se/art/hem-hushall/dammsugare-rengoring/robotdammsugare/xiaomi-roborock-s5-max-white/1011237.9263/?gclid=CjwKCAjwtfqKBhBoEiwAZuesiKYZeoAwpREBJzLbQQI xWigIjWztSoCfUn9ViK_S20WT39Imlr2SmRoCDoMQAvD_BwE
Citera
2021-10-08, 07:44
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Vilka modeller är det som gäller 2021 och hur mycket måste man lägga för att få något som funkar någorlunda som kan ta sig över trösklar (inga jättehöga) och ladda sig själv.

Tror ni den här gör jobbet eller måste man upp högre i pris?

https://www.netonnet.se/art/hem-hushall/dammsugare-rengoring/robotdammsugare/xiaomi-roborock-s5-max-white/1011237.9263/?gclid=CjwKCAjwtfqKBhBoEiwAZuesiKYZeoAwpREBJzLbQQI xWigIjWztSoCfUn9ViK_S20WT39Imlr2SmRoCDoMQAvD_BwE

Vis av erfarenhet så undviker jag runda robotdammsugare. De lämnar råttor i hörnen.

Jag hade lagt på 500-1000 kr och köpt en Neato om jag varit du.
Citera
2021-10-08, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Vis av erfarenhet så undviker jag runda robotdammsugare. De lämnar råttor i hörnen.

Jag hade lagt på 500-1000 kr och köpt en Neato om jag varit du.
Har du en sån själv?

Jag har hört det förr men merparten är ju ändå runda vad jag kan se.

Det är en julklapp så jag vill inte lägga ner allt för mkt men runt 4-5 är väl smärtgränsen men då ska den fungera bra också. Verkar vara en riktig djungel och man vill ju inte köpa grisen i säcken.
Citera
2021-10-08, 19:16
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Har du en sån själv?

Jag har hört det förr men merparten är ju ändå runda vad jag kan se.

Det är en julklapp så jag vill inte lägga ner allt för mkt men runt 4-5 är väl smärtgränsen men då ska den fungera bra också. Verkar vara en riktig djungel och man vill ju inte köpa grisen i säcken.

Ja, jag har haft Neato i många år. Skulle inte få för mig att köpa något annat.
Citera
2021-10-08, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Ja, jag har haft Neato i många år. Skulle inte få för mig att köpa något annat.
Tack för tipset, ska läsa på om den.
Citera
2021-10-08, 19:22
Moderator
Maviels avatar
Har Xiaomi roborock s5. Är mycket nöjd. Har flera husdjur, mkt päls. Den går att programmera och även att punkt städa, den dammsugar mycket mycket rent. Går att moppa med, men det är inte riktigt lika bra som när man moppar själv. Den är rund men suverän i hörn.
Citera
2021-10-23, 12:44
Medlem
DynamoBeiruts avatar
Robotdammsugare köpråd!

Funderar på om jag ska slå till på en jävel, någon som kan rekommendera en modell?

Finns ju en uppsjö av olika modeller. Vill gärna ha en som både suger och moppar.

Behöver ju ingen superrobbot för 10k som kan torka röven på en också utan en lagom för 60 kvm lägenhet.

Vad bör man lägga? Max 3/4k?

https://www.netonnet.se/art/hem-fritid/dammsugare-rengoring/robotdammsugare/xiaomi-roborock-s5-max-white/1011237.9263/

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in