2021-10-23, 11:09
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Inte ensamma! Sätt in dig i hur demokrati fungerar så lär du dig så småningom förstå att allt inte är så enkelt som du tror.
Ha ha, du måste skoja..
Citera
2021-10-23, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
"och annan kriminalitet" skrev jag...

Många av 60-80-talets musiker är dömda för diverse dumheter. Går väl knappt att räkna antalet gånger som Mötley Crüe-medlemmarna ställt till med olagligheter? Och då har de ändå hållit sig undan från lagens långa arm med alla droger de tog under ”storhetstiden”. Allt med MC är ju glorifierat och kidsen på den tiden avgudade dessa människor.
Citera
2021-10-23, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WaltKowalski
Många av 60-80-talets musiker är dömda för diverse dumheter. Går väl knappt att räkna antalet gånger som Mötley Crüe-medlemmarna ställt till med olagligheter? Och då har de ändå hållit sig undan från lagens långa arm med alla droger de tog under ”storhetstiden”. Allt med MC är ju glorifierat och kidsen på den tiden avgudade dessa människor.

Gick Mötley Crue medlemmarna runt och försökte mörda folk med vapen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt
Du tror alltså att vänstern INTE styr Sverige och de flesta andra länder i Europa?

Vad är du, 12 år gammal?

Oklart vad man menar med vänster. Sverige styrs av en mittenkoalition. De flesta till vänster är jävligt missnöjda med att högerpartiet Centern sätter agendan för den ekonomiska politiken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Havals bror dog pga haval. Dvs utan kidnappningen hade han levt.
Okej vi kan dra det hur långt som helst isåfall. Havals bror skulle kanske inte vara död ifall vi inte hade haft pistoler i Sverige, så det är smugglarnas fel.
Havals bror skulle inte vara död ifall familjen aldrig flyttade till Sverige
Havals bror skulle inte vara död ifall han aldrig föddes
Havals bror skulle inte vara död ifall polisen gjort sitt jobb.
Havals bror skulle inte vara död ifall vi hade haft minimal invandring.
Och den bästa och i mitt tycke mest logiska
lösningen: havals bror skulle inte vara död ifall vi hade avlivat alla barn som ser ut att växa upp och bli kriminell redan innan, typ i 12 årsåldern. Men då kanske han också skulle strykt med, antar att han inte var laglydig heller men vad vet jag.
Citera
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Skärp dig. Pojkarna som kidnappa honom vann statliga priser och hyllades i samma media.
Folk har så jävla selektivt minne. Har dessutom varit SM i feltolkningar på sociala medier nu.

Blir så jävla trött på människor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Hate
Förstår hur du menar men jämför aldrig Curt med trams som Einár och liknande pack.

Ang. Avicci så blev han driven till döden av en girig blatte manager.

Glömmer aldrig när jag hörde på radion typ ett år innan hans bortgång att han gjorde 300 spelningar per år, kunde inte fatta hur han orkade, men det visade ju sig sen att det var just det han inte gjorde…

Han hade också ett val, han kunde säga nej och inte genomföra spelningarna. Knappast att han skulle behöva gå på A-kassa om han genomförde 100 spelningar istället för 300.
Samma med Einar och alla smågangsters, de har val och eget ansvar, men eftersom de tycker att det finns en status med att vifta med puffror och vräka ur sig hittepåord , så slutar det med att någon ligger i en port.
Citera
2021-10-23, 11:13
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somalimonkey
Okej vi kan dra det hur långt som helst isåfall. Havals bror skulle kanske inte vara död ifall vi inte hade haft pistoler i Sverige, så det är smugglarnas fel.
Havals bror skulle inte vara död ifall familjen aldrig flyttade till Sverige
Havals bror skulle inte vara död ifall han aldrig föddes
Havals bror skulle inte vara död ifall polisen gjort sitt jobb.
Havals bror skulle inte vara död ifall vi hade haft minimal invandring.
Och den bästa och i mitt tycke mest logiska
lösningen: havals bror skulle inte vara död ifall vi hade avlivat alla barn som ser ut att växa upp och bli kriminell redan innan, typ i 12 årsåldern. Men då kanske han också skulle strykt med, antar att han inte var laglydig heller men vad vet jag.

Med det resonemanget skulle alla vara döda. Så är det inte. Inte ens rappare brukar bli dödade. Kriminellt slödder och deras anhöriga verkar dock ha en viss överrisk för att bli mördade.
Citera
2021-10-23, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt
Ha ha, du måste skoja..
Nej du behöver uppenbarligen verkligen lära diig hur demokrati fungerar i praktiken.
Citera
2021-10-23, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Med det resonemanget skulle alla vara döda. Så är det inte. Inte ens rappare brukar bli dödade. Kriminellt slödder och deras anhöriga verkar dock ha en viss överrisk för att bli mördade.
Använde samma långdragna resonemang som herrn jag citerade som tycker havals bror är död pga Haval? Vad är skillnaden?
Jag vet en sak iallafall, och det är att Haval inte var den som tröck på avtryckaren mot sin egen bror.
Att blanda in familjemedlemmar som inte har med saken att göra är ett lågvattenmärke.
Citera
2021-10-23, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Gick Mötley Crue medlemmarna runt och försökte mörda folk med vapen?

Ptja, en av medlemmarna försökte ju mörda sin lillebror genom hängning. Och en annan körde faktiskt ihjäl en annan person.
Citera
2021-10-23, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Stockholmssyndromet

Blir det några rubriker i norsk media?

Det har vært skrevet en god del om det i media i Norge. Det understreker liksom begrepet "svenske tilstander".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in