2021-10-23, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetintengtomngn
A**e Sa*ouri

* = B

16 år från skarpnäck kan det vara han som nämns i tråden
Citat:
A**e Sa*ouri

* = B

född 2005 bor i skarpnäck
Lugn nu, du sitter själv och gissar för att någon minut senare lägga fram det som fakta. Någon idiot kommer tro att du vet vad du pratar om och ta bort stjärnorna av princip för att "kriminella ska inte skyddas".

Rätt vad det är har en 16-åring sitt namn i tråden om Einars mord när framtida arbetsgivare söker på honom.

Fullt av idioter här som inte klarar av att tänka hela vägen, så var övertydlig med vad du vet och inte vet när du börjar blanda in riktiga människor.
Citera
2021-10-23, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Lugn nu, du sitter själv och gissar för att någon minut senare lägga fram det som fakta. Någon idiot kommer tro att du vet vad du pratar om och ta bort stjärnorna av princip för att "kriminella ska inte skyddas".

Rätt vad det är har en 16-åring sitt namn i tråden om Einars mord när framtida arbetsgivare söker på honom.

Fullt av idioter här som inte klarar av att tänka hela vägen, så var övertydlig med vad du vet och inte vet när du börjar blanda in riktiga människor.

Fast hörru din luffare, i tråden frågas det om en abbe född 05 dom bor i skarpnäck och jag skrev endast då till "efternamnet"
Citera
2021-10-23, 02:04
Medlem
PixelPiratens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudlarmedris
Einars sista video i liv.
https://www.tiktok.com/@sollentuna4life/video/7022041417719516421?is_copy_url=0&is_from_webapp=v 1&sender_device=pc&sender_web_id=70204997016738872 38
Nej det är inte hans sista video i livet.
Citera
2021-10-23, 02:04
Medlem
Citat:
https://www.tiktok.com/@sollentuna4life/video/7022041417719516421?is_copy_url=0&is_from_webapp=v 1&sender_device=pc&sender_web_id=70204997016738872 38

Killen kan ju inte ens prata svenska...
Citera
2021-10-23, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Någon hävdade att endast Haval är kurd så jag googlade och det verkar inte stämma. Jag tror alla tre (el minst 2) är kurder.

Det behöver inte ha betydelse - och landsmän håller sannerligen inte alltid ihop - se t ex på somalier i Järva.
Men det är väl inte mindre relevant än 90% av innehållet i den här tråden?

Se t ex kommentarerna på låten "Broder" https://www.youtube.com/watch?v=BaqLKR8_p20
Kurderna i Irak och Syrien kunde inte hålla sams mot IS som försökte utrota dem, men några kriminella ormar i Sverige ska ha någon sorts lojalitet till varandra?

Sluta drömma.
Citera
2021-10-23, 02:06
Medlem
varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
De tre benen inom hiphop ska vara "rap", "breakdance" och "graffiti". De "fjärde benet" d.v.s. våldsromantik och gangsters har givetvis inget utrymme i en kommunalt finansierad verksamhet, men tycks ändå vara intimt förknippad med den här "subkulturen", som dock knappast längre kan räknas som "sub" då den vinner våra finaste priser inom musiken och tycks vara vida populär, ge stora inkomster till artisterna o.s.v. Jag är glad att min vite, yngre släkting som var på uppåtgående inom genren för några år sedan och var polare med en massa folk, tycks ha lämnat musiken för ett ordentligt jobb istället.

Nå, nå. Min enkla fråga är bara: Varför var Einar inte bakom lås och bom? Han var ju inblandad i ett knivdåd nyligen och borde enligt mitt gammalborgerliga synsätt varit omhändertagen av Kriminalvården. Gissningsvis borde han i så fall ha varit i livet idag.

Nu vet jag alltså inte vad ni eventuellt kommit fram till i tråden avseende motiv etc. Men motiv för att avrätta en 19-åring torde inte vara av det tyngre slaget, enlig min erfarenhet och visdom.
Även om jag aldrig lyssnat på honom eller ens känt till grabben innan jag såg rubriker här på AboK om hans tidigare kidnappning, slår det mig bara att han stack ut från mängden. Det gjorde han givetvis genom att vara en framgångsrik artist i så pass unga år men också genom att vara vit i en bransch där dessa är ganska sällsynta (det mest lysande undantaget är väl Eminem, störst av alla typ).

Men det kan ju räcka med att bara sticka ut. Vad jag hört så kan man bli skjuten på en bar i Colombia om man bara råkar skratta helt plötsligt. Så fan vet om det inte är lika illa i Sverige på sina håll.
Min fetning... Det där stämmer ju inte alls, det du kallar för rap är egentligen två element, MGing ett & DJing... Du kan möjligen försöka klämma in våldsromantik som femte element.
Problemet är bara att gangsterrap är en subgengre, för övriga är inte våldsromantik något av vikt.
Citera
2021-10-23, 02:08
Medlem
Citat:
Fast hörru din luffare, i tråden frågas det om en abbe född 05 dom bor i skarpnäck och jag skrev endast då till "efternamnet"

Undvik att lägga ut folks info speciellt när det häller mindreåriga låt polisen sköta sitt jobb och hitta MGM istället sen vsg lägg ut all info du kan hitta men gör de inte nu ba grabben e ftf ett barn
Citera
2021-10-23, 02:10
Medlem
Citat:
Men du plockar random "Abbe" utan att tänka på att det kan vara smeknamn för "Abdul-" variationer mm. Då räcker det inte att plocka första bästa Abbe i området och presentera som fakta som om det är samma kriminella Abbe.

Var extra försiktig med barn, och var tydlig med att du gissar. Trådsanningar är svårare att bli av med än att skapa.
Senast redigerad av erskungligahoghet 2021-10-23 kl. 02:14.
Citera
2021-10-23, 02:12
Medlem
bl1nks avatar
Citat:

Den är väl från 13:e oktober? Står: Fast Här I Trakten släpps imorgon.

Den släpptes 14:e oktober.
https://www.youtube.com/watch?v=7lQCModI3kY
Citera
2021-10-23, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 720hk
Vem fan bryr sig om de här håll er till ämnet herregud ingen bryr sig om nationalitet man klipper sin egen bror för 5 kr nuförtiden

Just nu kan vi bara spekulera med den info vi har och det behöver väl inte vara helt ovidkommande? Låt oss säga att Adel ska välja lojalitet mellan två som varken är hans allra bästa vänner eller fiender - då kan det kanske spela roll ändå? Jag vet inte hur nära Adel var dessa. Vet du?
Citera
2021-10-23, 02:19
Medlem
Är det förresten bekräftat att Adel och Dumle var de som var med E då han sköts?
Citera
2021-10-23, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 720hk
Vem fan bryr sig om de här håll er till ämnet herregud ingen bryr sig om nationalitet man klipper sin egen bror för 5 kr nuförtiden
Ordet du söker är etnicitet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in