2021-10-23, 00:34
Medlem
VolvoSonetts avatar
Den som ger sig in i leken, får leken tåla.
Citera
2021-10-23, 00:35
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Alltså handen på hjärtat.
Epitetet artist och som det stod i någon boulevard tidning legend.
Anser att de epiteten är förbehållet riktiga artister.
Elvis, Beatles, Tina Turner, Mando Diao, ABBA och liknande är just artister.
Oavsett antal spelningar i någon internet tjänst, så är inte den döde artist i mina ögon.
Gör inte en höna av en fjäder.

Självklart ska den här undermänniskan inte kallas för artist. Det är ju ett jävla skämt.
Citera
2021-10-23, 00:46
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Du snackar som om att beskydd betyder någonting i de här sammanhangen. Hur kan du ens tänka dig att någon annan gängmedlem skulle kunna ge beskydd på riktigt?

Gäng, spotta ut nappen och kom in i matchen.
Gängen det är själva fotfolket och att dom är inte ett piss utan dom bossar som finns över dom och dom i sin tur har över sig.
Handen är en hand som inte syns men som alla vet om och att den når överallt, tusen ggr bättre skydd mot vad Polisen kan ge men även tvärtom att den finner.
Handen kan också ge sitt skydd över ägodelar och områden, en kompis till mig bodde i stadens värsta område, ett rent ghetto och ett zoo där man inte gick själv igenom ens mitt på dagen, kriminella, pundare, psykfall och zigenare.
Hans farsa var någon och ägde kontakter, hans kvarter var rena paradiset, tyst och skönt vi grillade och spelade fotboll och grannar satt ute bilarna stod olåsta på den parkeringen och att hans namn fungerade som lösen.
Det spelade ingen roll om att en hotande motpart i grannkvarteren knappt kunde prata svenska, hans namn och att dom ok, det är lugnt!
Vi fick inte använda hans namn för ofta men att en gång på väg till pizzerian i centrum så stoppades vi min polare och jag av ett gäng äldre babbar vilka skulle slåss, vi var han och jag mot sex pers och massa löst folk i kring av deras sort vilka hetsade på.
Hans namn och att det blev lugnt direkt.
Det så som det fungerar, gängen, dess medlemmar skryter stort men att dom lyder under andra, gör jobb åt dom.

Hade Einar haft en hand över sig då hade dom aldrig vågat och tvärtom att pekar fingret på en person då kan vem som helst plocka den personen för precis vad som helst.
Citera
2021-10-23, 00:48
Medlem
Väldigt många här inne som är avundsjuk på hans framgång. "Det är inte musik, han är ingen artist, ta bort hans musik från Spotify" osv.

Ni har uppenbarligen inte förstått att hiphop är poesi. Kanske inte så mycket Einars musik, den suger verkligen. Men det finns uppenbarligen en väldigt stor massa som uppskattar hans musik. Men eftersom ni inte förstår er på lyrik så räknas inget som inte är AC/DC eller Guns n Roses. Tar man bort hiphop och gangsterrap från Spotify blir det ingenting kvar och tjänsten är ett minne blott.

Hiphop är mer än bara gangsterrap. Det är en subkultur, typ som punk eller emo. Om än miljoner gånger större.
Citera
2021-10-23, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Politiker som Annie Lööf och Stefan Löfven är ledsna och vill få stopp på skjutningarna men gör något då..är det några som kan göra något så är det sådana som ni...
Se till att SVT slutar hyllar raplåtar som innehåller grovt språk.
Det är dags att förminska dessa wanbabes gangsters och gangsters och sluta ge dem uppmärksamhet. Stoppa vapentillförseln, skicka dit psykologer tidigt i grundskolan och lär folk att kanalisera sin ilska på annat sätt.
Stoppa glorifieringen av kriminaliteten.
Uppmanar folk att sluta lyssna på förortsrap hur bra den tycks låta i era öron.

Det här är precis vad politikerna vill ha. Kaos och otrygghet, mycket våld och mycket vapen.
Citera
2021-10-23, 00:51
Medlem
Okey, vem bryr sig? Egentligen. En skitunge som ville lajva gata och nu är död. Men visst. Han skickligare än sina rasifierade kollegor (såklart) och får lite mer uppmärksamhet pga va ett dramatenbarn. Dock med alkade föräldrar (alla super på Dramaten).

Men.

Alla ni medelklassiga horungar som blir kåta av att läsa skitskvallret i tråden. Ni fattar va? Att det här är era barns framtid. Att våldtäkt, förnedringsrån och mord kommer vara ännu mera vardag. Det va det inte när ni växte upp. Eller hur.

Men låssashata när ulf snackar om vanliga områden, för ni vad han menar. Ni bor inte egentligen där. Ni har tagit feta lån för att bo i vita områden och nu kommer skita komma även till er. Jag hatar er mest och jag väljer fan er död framför andra.
Citera
2021-10-23, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Gäng, spotta ut nappen och kom in i matchen.
Gängen det är själva fotfolket och att dom är inte ett piss utan dom bossar som finns över dom och dom i sin tur har över sig.
Handen är en hand som inte syns men som alla vet om och att den når överallt, tusen ggr bättre skydd mot vad Polisen kan ge men även tvärtom att den finner.
Handen kan också ge sitt skydd över ägodelar och områden, en kompis till mig bodde i stadens värsta område, ett rent ghetto och ett zoo där man inte gick själv igenom ens mitt på dagen, kriminella, pundare, psykfall och zigenare.
Hans farsa var någon och ägde kontakter, hans kvarter var rena paradiset, tyst och skönt vi grillade och spelade fotboll och grannar satt ute bilarna stod olåsta på den parkeringen och att hans namn fungerade som lösen.
Det spelade ingen roll om att en hotande motpart i grannkvarteren knappt kunde prata svenska, hans namn och att dom ok, det är lugnt!
Vi fick inte använda hans namn för ofta men att en gång på väg till pizzerian i centrum så stoppades vi min polare och jag av ett gäng äldre babbar vilka skulle slåss, vi var han och jag mot sex pers och massa löst folk i kring av deras sort vilka hetsade på.
Hans namn och att det blev lugnt direkt.
Det så som det fungerar, gängen, dess medlemmar skryter stort men att dom lyder under andra, gör jobb åt dom.

Hade Einar haft en hand över sig då hade dom aldrig vågat och tvärtom att pekar fingret på en person då kan vem som helst plocka den personen för precis vad som helst.

Du har helt fel. Det är precis tvärtom i det här fallet. Ju större du är ju mer vill folk plocka dig. De tror att de får en enorm Streetcred och att de helt plötsligt har blivit någon att se upp till. De tror själva att de är guds gåva till mänskligheten och att alla vill vara som dem.
Citera
2021-10-23, 00:52
Medlem
Rätt provocerande att se hur folk utan konsekvenstänk som röstat för det här bölar och beklagar sig över vad som hänt, övriga, som inte har blod på sina händer, konstaterar krasst att man inte bör leka med elden.
Citera
2021-10-23, 00:56
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jefamof1
Rätt provocerande att se hur folk utan konsekvenstänk som röstat för det här bölar och beklagar sig över vad som hänt, övriga, som inte har blod på sina händer, konstaterar krasst att man inte bör leka med elden.

Varför har de röstat för att Einar skulle dö? Är det konsekvent?
Citera
2021-10-23, 00:59
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jefamof1

Vad röstade Einars föräldrar på?
Citera
2021-10-23, 01:00
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youngin.74
Intressant att höra att du tycker Einar mord ska likställas med 9/11, Utøya och så vidare. Mongo.
Vad sägs som att ta mord på allvar igen istället?
Hur kom Du in på liknelsen med The Mongo Murders?

Hur jag kom in på att "tycka"... Tja...

Jag är svensk med hävd, jag har en fungerande hjärna, sinnen som förser min hjärna med iakttagelser att processa. Det sammantaget med det som mina förfäder byggde upp för framtida generationer, där ingick inte det som drabbat oss så hårt - nutid!

https://youtu.be/J5Kx4dwNfHk?t=1
-------------------------------------------------------------------------------------------
https://www.youtube.com/watch?v=3jeRYJaAxiE&t=2s
https://www.youtube.com/watch?v=82F_e2AOS4o
Senast redigerad av Kallis 2021-10-23 kl. 01:04.
Citera
2021-10-23, 01:00
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShyPooper
Väldigt många här inne som är avundsjuk på hans framgång. "Det är inte musik, han är ingen artist, ta bort hans musik från Spotify" osv.

Ni har uppenbarligen inte förstått att hiphop är poesi. Kanske inte så mycket Einars musik, den suger verkligen. Men det finns uppenbarligen en väldigt stor massa som uppskattar hans musik. Men eftersom ni inte förstår er på lyrik så räknas inget som inte är AC/DC eller Guns n Roses. Tar man bort hiphop och gangsterrap från Spotify blir det ingenting kvar och tjänsten är ett minne blott.

Hiphop är mer än bara gangsterrap. Det är en subkultur, typ som punk eller emo. Om än miljoner gånger större.
Vi märker att ni inte är särskilt insatt i kultur-
Punk är ingen subkultur den skapades av smarta gubbar i England alltså UK.
De nyttjade främst bandet Sex pistols för sina syften, bandets kläder var svindyra på Carnaby street.
Vidare är hip hop något fruktansvärt bedrövligt dåligt. Hip hop och HBTQI är skit.
Lägg till religion och Mellon så har vi något att sätta stop för direkt.
Du verkar inte ha en aning om populärmusik överhuvudtaget.
Alla genrer som finns inom denna med.
Vi talar världsstjärnor riktiga artister musiker inga apor i flock nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in