Citat:
Ursprungligen postat av
idontknowmyself
Du snackar som om att beskydd betyder någonting i de här sammanhangen. Hur kan du ens tänka dig att någon annan gängmedlem skulle kunna ge beskydd på riktigt?
Gäng, spotta ut nappen och kom in i matchen.
Gängen det är själva fotfolket och att dom är inte ett piss utan dom bossar som finns över dom och dom i sin tur har över sig.
Handen är en hand som inte syns men som alla vet om och att den når överallt, tusen ggr bättre skydd mot vad Polisen kan ge men även tvärtom att den finner.
Handen kan också ge sitt skydd över ägodelar och områden, en kompis till mig bodde i stadens värsta område, ett rent ghetto och ett zoo där man inte gick själv igenom ens mitt på dagen, kriminella, pundare, psykfall och zigenare.
Hans farsa var någon och ägde kontakter, hans kvarter var rena paradiset, tyst och skönt vi grillade och spelade fotboll och grannar satt ute bilarna stod olåsta på den parkeringen och att hans namn fungerade som lösen.
Det spelade ingen roll om att en hotande motpart i grannkvarteren knappt kunde prata svenska, hans namn och att dom ok, det är lugnt!
Vi fick inte använda hans namn för ofta men att en gång på väg till pizzerian i centrum så stoppades vi min polare och jag av ett gäng äldre babbar vilka skulle slåss, vi var han och jag mot sex pers och massa löst folk i kring av deras sort vilka hetsade på.
Hans namn och att det blev lugnt direkt.
Det så som det fungerar, gängen, dess medlemmar skryter stort men att dom lyder under andra, gör jobb åt dom.
Hade Einar haft en hand över sig då hade dom aldrig vågat och tvärtom att pekar fingret på en person då kan vem som helst plocka den personen för precis vad som helst.