Citat:
Ursprungligen postat av
Kalmar2004
Gå istället ner på per land.
"Europe" inkluderar ju Ryssland och Ukraina som står för uppskattningsvis 70-80% av dödsfallen.
Ryssland förra hösten: 300 döda/dag
Ryssland denna höst: 1000 döda/dag
Ukraina förra hösten: Runt 130 döda/dag
Ukraina denna höst: Runt 350 döda/dag
Detta är alltså länder med låg vaccineringstäckning.
Kollar man istället länder med hög vaccinationstäckning:
Tyskland förra hösten: runt 100 döda/dag.
Tyskland denna höst: runt 60 döda/dag.
UK förra hösten: runt 250 döda/dag
UK denna höst: runt 130 döda/dag
Det pekar uppåt för dödsfallen jämfört med förra hösten i det du kallar Europa för att det i ett fåtal länder med låg vaccinationstäckning dör massa fler nu än förra hösten - och DET försöker du använda som argument för att vaccineringen inte funkar?

Jag argumenterade inte alls utan bara undrade hur Beaver14 kunde få det till att vaccinet i skrivande stund räddade livet på 3000-5000 personer varje dag?
Om du menar på att jag argumenterar för att vaccinet inte fungerar, ta och svara på ett inlägg där jag gör det, nej just det ja, jag har aldrig gjort det. Men sådant bryr du väl dig inte om så länge ditt schizofrena huvud kan ge dig på någon. En del personer är väl helt enkelt bara jävla svin.
Så du tar upp två länder där dödsfallen är högre detta året med låg vaccinationstäckning och två länder med hög vaccinationstäckning med lägre dödsfall.
Varför tar du inte upp några länder med hög vaccinationstäckning där dödsfallen är högre i år en förra året? För att det inte passar din världsbild?
Turkiet har mer vaccinerade en genomsnitt Europa och det dör ca 200 per dag nu, förra året vid denna tidpunkt dog det ca 70st.
Även Österrike, Irland och Estland har vaccinerat mer en genomsnittet ändå dör det mer en det gjorde förra året vid samma tidpunkt.
Men det är väl klart att vaccinet fungerar. Men det är diskutabelt hur bra det fungerar. Att tro att vaccinet kommer att skydda oss mycket bra och agera där efter tror jag kommer skapa allt för mycket död och elände. Vad vi nu gör och vid månadsskiftet kommer att göra kan bli ödestiget.
Vaccinerade tenderar att bli osynliga smittobärare då de kräver känsligare test för att fångas upp om de är asymtomatiska smittobärare.
Testing Vaccinated Individuals for Asymptomatic Infections
Since some vaccinated individuals have a reduced viral load, a highly sensitive test with a low LOD must be used to prevent the reporting of false negatives14.
Så det finns både för och nackdelar med vaccinet, detta tror jag kan utveckla sig till en nackdel.
https://perkinelmer-appliedgenomics.com/2021/07/29/covid-19-testing-of-vaccinated-individuals/