Citat:
Ursprungligen postat av
Farbaute666
Ja, kanske blir det så att man sätter in stora resurser på det här, men å andra sidan så skulle det vara påkallat även om det var Yasin eller A.D.D. som sköts i orten eller var de nu bor. Offret är relativt högprofilerat. I övrigt håller jag med dig, det som sker i Orten sker i det fördolda för vanliga medelsvenssons. Tyvärr håller inte det fina pratet om allas lika värde i praktiken, oavsett hur mycket S, V och MP predikar.
Tyvärr har det blivit accepterat att det är våldsamt och osäkert i stora delar av Sverige.
Det som havererade var väl SVTs direktsändning från minnesstunden som "hölls i Dalen" där det nästan "utlovades" att en representant från regeringen skulle delta. En "kvoterad" reporter intervjuade några människor på platsen och tog fel på deras namn typ tre gånger och det syntes i bakgrunden att det inte fanns så mycket folk på platsen. Det var ganska tomt.
Höjdpunkten på minnesstunden var att livesändningen avbröts efter 24 min. Ingen höll tal, ingen i Dalen brydde sig. Kanske skulle man inte springa runt och sälja röka och kniva människor som Nisse gjorde för att få respekt i Dalen?
Varför avbröts SVTs direktsändning från Dalen efter 24 min och ingen minnesstund?
Vet någon som var där på plats i Dalen om det hölls ett tal över huvud taget?