2021-10-22, 15:59
Avstängd
KungPungPats avatar
Många förutspådde detta.
Han kunde ha haft livvakter som är poliser men han valde att fortsätta låtsas att han är gangster fast han inte ens tänkte på ett "militäriskt sätt" som hade gjort att han håller sig borta från Stockholm där många var ute efter priset på hans huvud.

Att rappa nedsättande om ett annat mord var väl det som gjorde att karman fick lov att komma tillbaka i form av att han blev mördad själv efter att han inte tog avstånd från mord och kriminalitet trots kidnappningen.

Klart att man bör inse sina begränsningar i krig mot kriminella gäng som har tjänat miljarder på droghandel sen kriget mot droger skapade en miljardmarknad som gavs till kriminella gäng som beväpnade sig som militärer precis som polisen som dock inte kan tävla mot militärer dom heller.

Det bästa hade såklart varit om kriget mot droger avslutades för att strypa tillgången på enorma summor från droghandel vilket är vad som gör gäng militäriska.

Polisen låtsas göra sig redo istället men jag hör inte många poliser som tycker det är fel att ett krig mot droger ger kriminella gäng enorma summor så att dom kan sätta ett tillräckligt högt pris på nåns huvud för att tusentals människor ska förvandlas till mördare som är ute efter prissumman.
Citera
2021-10-22, 16:00
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MommasCooking
En vit lögn då. Han ville ju inte medverka.
Vet du om det handlar det om dagar eller längre sen beslutet togs, menar kan ju inte vara många som visste att han skulle hämtas inför hovrätten``

Har för mig att det stod någonstans att beslutet togs dagen innan mordet.
Citera
2021-10-22, 16:00
Medlem
Okej, jag skrattade, kom på mig själv, och mår lite illa nu.

Faktum kvarstår att en 19 åring fått sätta livet till pga bristande omdöme och konsekvenserna av dessa.

Jag menar inte att det inte inte var väntat, för det var det.
Iallafall någonstans, varför fortsätta kukmätartävlingen när man har så pass mycket stålar att man kan börja investera och låta pengarna växa.

Måste ändå säga att jag personligen lägger skulden någonstans på mamma Lena, även om det låter förargligt.

Nils sa tom till henne att "dom här människorna har inga spärrar, don kommer döda mig" eller liknande, men naiva lilla lena går lik förbannat till snuten och sjunger.
Citera
2021-10-22, 16:01
Medlem
Salfords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koalatre
Videon är upplagt från kamerarullen '' 33 min sedan av Odee från kamerarullen'' någon måste veta vem ''Odee'' är eller vara med i samma snapchat-story. Borde inte vara så svårt att hitta GM i detta fall.
Kan man söka på Snap och hitta alla användare? Då borde denna Odee hittas snabbt? Har aldrig haft Snap så vet inte.
Citera
2021-10-22, 16:01
Avslutad
Skribenter, politiker, alla möjliga uttalar sig. Har dom hört hans musik, texterna? Tyvärr är det så i dagens samhälle att sådan "gangsterrap" leder till fruktansvärt mkt elände.
Har själv jobbat på instutition, sett en ungdom man samtalat med och lugnat ned gå in på sitt rum, lyssnat på sån här musik och kommit ut tuff som en bandyboll.
Och eftersom allt sjunkit ordentligt med åldrarna är det ju inte bara att lättpåverkade ungdomar blir kaxiga, dom misshandlar, rånar, mördar.. Tycker bara det är konstigt att dom behandlar honom som nån hjälte. Och var han dessutom inbland i en grov misshandel med kniv, ja..
Säger inte han förtjänade och dö, varken han eller resten av alla tonåringar som går bort pga denna jävla gangsterdrömmen. Men sjukt svårt att lösa detta samhällsproblem.
Citera
2021-10-22, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Glöm inte anna lindh. Att detta fått sån uppståndelse som en minister

Jepp. Vit kille. Vit medelklassområde. Spelar ingen roll att han själv är kriminell. + de höjer upp honom som om han vore världsartist. Tror fan 95% av människorna i Sverige inte ens vet vem Einar var.
Citera
2021-10-22, 16:03
Medlem
HH som har lagt pris på Einar efter knivhuggningen förra veckan
Citera
2021-10-22, 16:04
Medlem
welcometorealitys avatar
Kl 17 hålls en minnenstund i Dalen, där Einar växte upp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pansarbritta
Näe. Så fort du laddar upp på sociala medier så strippas metadatan från filen, detta för att förhindra att vem som helst kan ta fram dina GPS koordinater etc.. Så, om han rippat detta från instagram så finns det ingen chans att få fram någonting, om inte MGM själv laddar upp videofilen någonstans där metadata inte strippas.. Vilket är osannolikt hahah

Den videon verkar vara publicerad på snapchat från GM telefon, vilket innebär att personen som filmar telefonen vet mycket väl vem GM är. Tror dock inte någon vågar lämna information, vi lever trots allt i Sverige. För stor risk för att bli avrättad.
Citera
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zem1
Jo det vet jag. Men Vem som helst kan ha filmat denna video.

Jo men sen tittar man på mer materiel och jämför.

kan man i en annan övervakningsfilm se några med till synes helt identiska kläder vid samma tid och område så kan man på goda grunder anta att de är samma personer, och då kanske den videon visar mer detaljer och identiferbara attribut.

Skulle inte förvåna mig om det finns ngn rulltrappsövervakningsbild från Gullmarsplan som analyserars exakt just nu.

Sen kan man länka detta till exempelvis vittnesuppgifter, 4g master, sociala mediedata.

Får man då en inriktning på vilka de är så tar man ju in dem och tar dna på dem, och hittar säkert även det på brottsplats/hylsor. Sen grottar man ned sig i motiv, tidigare skickade textmeddelanden och så vidare.

Det här tror jag kommer att lösas faktiskt.
Senast redigerad av DirtyDiggerNick 2021-10-22 kl. 16:07.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hss777777
HH som har lagt pris på Einar efter knivhuggningen förra veckan

Källa på det?
Citera
2021-10-22, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salford
Kan man söka på Snap och hitta alla användare? Då borde denna Odee hittas snabbt? Har aldrig haft Snap så vet inte.

Dessvärre inte, endast personer som har ''Odee'' på snapchat vet hans riktiga användarnamn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in