2021-10-22, 15:09
Medlem
ShortEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
I den kretsen är nog inget planerad.
Oh den jäveln, sen skjuter man, följt av att gå fram o fotar för att kolla att det var rätt jävel man sköt.
Planering definieras normalt till längre tidshorisont och intellektuell att vara medveten om vad man gör.

Om du med vetskapen att du har ett vapen på dig, ser någon, bestämmer dig för att skjuta honom, och sedan skjuter honom, så borde det väl innebära planering? Det spelar ingen roll om planeringen sker en månad innan, eller tre sekunder, du har haft alla chanser att avbryta men fortsatt. Det är överlagt mord.

edit: lägg till skjuten i bröst och huvud, ren avrättning.
Senast redigerad av ShortE 2021-10-22 kl. 15:13.
Citera
2021-10-22, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoppKlossKlas
Om detta är en aktion utförd pga hans låt/"diss"-texter.

Alltså man vet ju att dessa småganstrar inte är begåvade.
Men huuur jävla efter är man i huvudet om man tar åt sig av texter ifrån en låt? HAHAH

Sitter Haval och Co;
"Ouuf Lyssna va Einar rappa om, de gör ont i hjärtat, han såra mig. Han måste dö."

Hahaha, yiiissseeesss vilka töntar de alla äääääär..........

Jösses, det är sånna som du som är problemet som tror det bara är musik dessa muppar håller på med.
Hur jävla efter är man i huvudet om man tror detta endast handlar om låttexter...
Citera
2021-10-22, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Finns på inget sätt ett krav att mord måste vara planerat.
/ Du menar kanske i förhållande till dråp som är ytterst oplanerade . Med mord menar man något som är planerat Sa en advokat till mig en gång eller en åklagare typ serru.
Citera
2021-10-22, 15:13
Medlem
Spriteees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sFBs
Den strukturella rasismen blir sällan så tydlig som i hur samhället reagerar (eller inte reagerar) på någons död. Igen: Sörj Eínar. Kräv förändring. Uppmärksamma hans allt för tidiga död. Det enda jag ber om är att samma upprördhet skall visas nästa gång det är en svart kille som mördas pga sin involvering i kriminalitet. För det gör precis lika ont för deras vänner och familj att förlora någon de håller kär som det nu gör hos alla dem som älskar Eínar.

Flashback är dubbelmoralens och hycklarnas paradis!
Det där kanske till viss del är sant, men att jämföra en artist & offentlig person med en "svart kille" är inte rättvist... Skulle exempelvis Timbaktu, som också är rappare men mörk, bli ihjälskjuten så hade det varit ännu mer skriverier kan jag lova.
Citera
2021-10-22, 15:14
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
https://m.imgur.com/a/nF85rDP
Han dog i alla fall med sneakerserna på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
Du menar rader som skulle kunna tolkas som att han låg bakom det, men skulle även kunna tolkas som generella gangstarap-skryt om att man är farlig?

24k låter som en troligare GM.

Han gjorde det innan mordet på havals bror i låten Schack matt bland annat. Låten släpptes aldrig officiellt men läckte ut innan mordet så haval fick veta det på så vis att Einár låg bakom mordet .
Citera
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ett väldigt bra och konstruktivt inlägg från kontot Vardagsrasismen på Instagram:

Han var lika kriminell som tex Yasin Byn som var en av hans fiender i den svenska gängkriminaliteten. Något rätt många svenskar har missat.

Jag tänker tillbaka på när Eínar var med i Malou efter 10 ihop med sin mamma. Hur de pratade om deras fina relation och mammans stöd till hans musikkarriär. Innehållet i hans låtar och kopplingen till kriminalitet fick han inte en enda fråga om. Faktum är att det var något som rätt sällan nämndes i samband med Eínars musik. Bara nån vecka senare var Greekazo med hos Malou. Han fick stå till svars för i princip all brottslighet i Sverige till följd av sin musik. Exakt samma sorts musik som Eínars.

Jag tycker det är rätt att folk är upprörda nu. Att debatten på riktigt börjat kring hur vi får unga att inte gå in på en kriminell bana. Jag är däremot jävligt trött på att det krävdes att en hyllad vit kille ,som ser "ursvensk" ut, skulle bli skjuten för att folk plötsligt ska sluta säga att han fick skylla sig själv, eller skambelägga föräldrarna för att inte ha uppfostrat honom rätt. Den avhumanisering som varit kompakt när unga poc killar skjutits ihjäl lyser plösliga med sin frånvaro.

Den strukturella rasismen blir sällan så tydlig som i hur samhället reagerar (eller inte reagerar) på någons död. Igen: Sörj Eínar. Kräv förändring. Uppmärksamma hans allt för tidiga död. Det enda jag ber om är att samma upprördhet skall visas nästa gång det är en svart kille som mördas pga sin involvering i kriminalitet. För det gör precis lika ont för deras vänner och familj att förlora någon de håller kär som det nu gör hos alla dem som älskar Eínar.

Nej, det är fel. Einar mördades inte för kriminella handlingar, utan för att han blivit rik på sin musik och blev kidnappad och rånad och utpressad och var kallad att vittna i kidnappningsmålet som skulle upp i hovrätten.
Citera
2021-10-22, 15:15
Medlem
Kalle-Kulas avatar
Citat:
Ett väldigt bra och konstruktivt inlägg från kontot Vardagsrasismen på Instagram:

Han var lika kriminell som tex Yasin Byn som var en av hans fiender i den svenska gängkriminaliteten. Något rätt många svenskar har missat.

Jag tänker tillbaka på när Eínar var med i Malou efter 10 ihop med sin mamma. Hur de pratade om deras fina relation och mammans stöd till hans musikkarriär. Innehållet i hans låtar och kopplingen till kriminalitet fick han inte en enda fråga om. Faktum är att det var något som rätt sällan nämndes i samband med Eínars musik. Bara nån vecka senare var Greekazo med hos Malou. Han fick stå till svars för i princip all brottslighet i Sverige till följd av sin musik. Exakt samma sorts musik som Eínars.

Jag tycker det är rätt att folk är upprörda nu. Att debatten på riktigt börjat kring hur vi får unga att inte gå in på en kriminell bana. Jag är däremot jävligt trött på att det krävdes att en hyllad vit kille ,som ser "ursvensk" ut, skulle bli skjuten för att folk plötsligt ska sluta säga att han fick skylla sig själv, eller skambelägga föräldrarna för att inte ha uppfostrat honom rätt. Den avhumanisering som varit kompakt när unga poc killar skjutits ihjäl lyser plösliga med sin frånvaro.

Fast det är väl gammalmedia och vänstersnörena som är hycklarna i det här fallet, den här tråden är ganska överens om att om man är med i leken får man leken tåla alt. bra att kriminellt slödder dör?
Citera
2021-10-22, 15:16
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Nej, det är fel. Einar mördades inte för kriminella handlingar, utan för att han blivit rik på sin musik och blev kidnappad och rånad och utpressad och var kallad att vittna i kidnappningsmålet som skulle upp i hovrätten.

Tack socialdemokraterna
Citera
2021-10-22, 15:17
Medlem
LenaPauls avatar
Skit tragiskt ännu ett offer för det meningslösa våldet. Välkommen till Sverige landet med dödsskjutningar varje dag.

Rip einar
Citera
2021-10-22, 15:17
Medlem
Hur f-n någon levande själ kan tycka musiken han gjorde var bra är totally beyond me.
Maken till gödsel..jag inser visserligen att jag troligen är för gammal..men entonigt BS monotont framtuggat av svagbegåvad individ tror jag faktiskt inte har någon rejäl stayin power.

Dynga som sagt.Reservationslöst.
Citera
2021-10-22, 15:20
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Exakt! Det var niggrerna som startade det hela med kidnappningen. Hoppas på en rejäl hämnd!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in