2021-10-22, 12:43
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Skyddad identitet och dödshot

Smart att ha en planerad konsert då.
https://www.ticketmaster.se/event/einar-biljetter/603833

Om det nu var så illa borde han väl kunna ordnat nån form av backup, helst beväpnad.
Citera
2021-10-22, 12:47
Medlem
För det första så var ju Einar knappast oskyldig så inte är det så att man ska sitta här och vara sorgsen som om att det var ett oskyldigt litet barn som blev skjuten...

För det andra så har Einar pushat för det här under hela sin karriär, allt som har att göra med kriminalitet, våld, droger, rån osv. Han har gjort musik som småungar har lyssnat på, glorifierat livsstilen något enormt.

Jag personligen tycker att det är bra att detta skedde, för inte är han någon förlust för samhället, men främst för att de yngre som lyssnat på hans musik får se att beter man sig som han så får man tillslut käka bly!

Förövrigt så dör dessa gangstergrabbar titt som tätt, eller så åker de in i finkan, pick your poison säger jag.
Senast redigerad av 255M 2021-10-22 kl. 12:51.
Citera
2021-10-22, 12:49
Medlem
Svensk gangsterrap är mycket mer än bara musik. Det är för den naiva att förstå att den stora följen knappast strävar efter framgång genom utbildning eller innovation, utan hamnar per automatik i populationen allmänhet där den rådande sociala hierarkin blir funktionen som påverkar stora skarans moraliska vägledning. Gangsterrap, onlyfans samt andra överkultiverade influencers - förebilder har idag fler dagliga konsumenter än statsmedians kanaler tillsammans. Kvittens på detta är t.ex. SVTs "lyckade" kortdokumentär om sexleksaker där kvinnor skildrar sitt klimax. Själva statsmedian är tvingad till att hoppa på tåget i samma riktning för att överleva, ex-on the beach, och allt vad de heter. Det är i den riktningen utvecklingen pågått under nu decennier och "värre" kommer det bli.

Att rösta på SD är knappast lösningen eller återgå till 1930-talets svenska värderingar, eller stoppa invandringen för den delen, kan för den naive vara en föreställning som hejdar problemet. Detta är långt ifrån verkligheten då dessa använder exakt samma kanaler för att nå till samma demoraliserade population för vinna anhängare.

Det är våld, sex och droger som idag är den största faktorn som driver allmän konsumtion. Alla dessa tre faktorer förenas i det närmaste fullkomligt i svensk gangsterrap. En miljö av hård konkurrens där få lyckas och alla vill ta del av, lägg därtill droger som handhas av rikets hundratals kriminella gäng. Ta bort ett gäng och två nya tillkommer. Marknaden växer exponentiellt. Droger finns överallt, i alla samhällsklasser i alla yrken - dessa har indirekt relation till kriminaliteten som vi så själsstarkt vill "motverka". Dessa kontraster är direkt korrelerade till varandra och handlar inte om främmande kulturer eller invandrare som många verkar tro.

Nu när Sveriges egna "2-pacsson" är död, acceptera det faktum att värre kommer det bli! Det är den globala ekonomins storheten som sätter riktningen för vår utveckling. Att sälja sig själv öppet på onlyfans, instagram, tinder är just en analog till gangsterrap och kriminalitet. Det går fort och intensivt för en begränsad period. Global demokrati är orsaken på gott och ont, det gäller bara att förstå orsakerna till utvecklingen.
Citera
2021-10-22, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yeat
Inte alls, hade han endast vart populär bland förortsungar skulle han aldrig haft 1.1 miljoner unika lyssnare för denna månad på spotify. Han var populär bland alla ungdomar.
då var han rik då eller.
Citera
2021-10-22, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det var i Hammarby Sjöstad, inte Södermalm och inte innerstaden. Men vi har mord på Södermalm också, detta uppmärksammas bara för att en kändis mördades.
Hammarby sjöstad tillhör Södermalm. Visst förekommer mord i innerstan annars också, men gängskjutningarna har hittills varit rätt sällsynta utanför utanförskapsområdena.
Citera
2021-10-22, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Vinna politiska poäng? Måste vara ultra vänster för att beskylla Ulf för att vinna politiska poäng på våldet som drabbar hela Sverige. En av få politiker som äntligen vågar röra frågan. Det enda som kan förändra situationen är politik. Lägg till S som inhemsk terrorism då de gör INGET för att förändra situationen.
Nä, en person blev mördad. Och han verkade inte vara guds bästa barn. De flesta som blir mördade i Sverige är kriminella som dödas av andra kriminella. I fyllan, ruset, som hämnd, för att vinna något. Då har det sett ut länge länge innan gängenmorden. Detta mord drabbade inte hela Sverige. Det är inte terrorism
Citera
2021-10-22, 12:53
Medlem
RazorKevlars avatar
Nää, vet ni vad? Nu tycker jag att vi tar fram landsförrädarnas gamla slagdänga, så här 30 år senare.
We shall overcome! Starring Birgit Friggebo och Carl Bildt, som står och snackar om friktionsytor, vitalitet och dynamik, ingen jävel i församlingen som förstår vad han menar!

Lyteskomik De Lux https://www.youtube.com/watch?v=mQakZce3GhQ

30 år sedan och allt blir bara värre!
Citera
2021-10-22, 12:55
Medlem
Bert Karlsson ger sin syn på Einar: https://www.youtube.com/watch?v=5-AfD0Y0pU4
Citera
2021-10-22, 12:55
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkuttCobain
Och Uffe verkar ha gått igång på att det inte var i Järva det hände "Människor som befinner sig mitt i bostadsområden där helt vanliga familjer bor."

Ja, det är ju värre. Vem bryr sig om vad som händer i förorter, förutom att hälften av alla skattepengar går dit?
Senast redigerad av Wotan 2021-10-22 kl. 12:58.
Citera
2021-10-22, 12:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av n.lite
Det kallas socialt arv, växer du upp med människor som pratar på ett visst sätt så kommer du att prata likadant. Att det sen är ett tecken på totalt misslyckad integration att "förortssvenska" existerar, det är en helt annan sak.

Anser du att folk som pratar skånska lider av en psykisk störning? Akustiskt handikapp kan jag gå med på, men att kalla det psykisk störning är inte korrekt.

Spelar ingen roll. Jag kan bekänna att min grova norrländska dialekt har "förfinats" eftersom jag bor i kusten,der är mest bara för att kunna prata tydligare.

Säger inte " jo he gå an å jobba mytje då man ha e jul låve" utan renare än så.

Skulle aldrig vika ber min riktiga dialekt om jag bodde i orten eller någon annanstans. Har en barndomsvän som tragiskt nog pratar som man pratar i Karlskrona.

I förorten känner jag att åtminstone läraren och övriga som bor i orten lär ju ha renare svenska. 2 km bort pratar man riktig Stockholmska tex.

Det är vad man gör det till men tråkigt att se norrlänningar som döljer sin dialekt då de bor i de dina platserna i STOCKHOLM. Kommer inte på någon norrlänning nu. Tycker att Rolf Lassgård verkar ha en tendens att vilja prata stockholmska trots att han har bott i Gävle i snart 40 år.
Citera
2021-10-22, 12:57
Medlem
staticages avatar
En ”gangsterappare” skjuten jaha det har väl hänt flera ggr tidigare,men då är det en liten notis och inga bilder.

Kan det vara så att offret var etnisk Svensk och att det skedde i PKnästet hammarby sjöstad???

Detta visar bara på PKismens rasism man propagerar för multikulti men när det skjuts på andra ställen än i de privilegerade PK reservatent så skiter man i det.

Stefan Lövén kommenterar att Einar betytt mycket för så många unga haha
Det lilla jag sett är vapen och cash i hans videos.
Jo jag förstår han har betytt mycket för unga blivande gangsters.
Vikken jävla idiot Lövén är,lever i ett parallelt universum.
Citera
2021-10-22, 12:57
Moderator
easy_dans avatar
Håll er till trådens ämne nu.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem