2021-10-22, 07:37
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Ja vid vissa hjärtproblem då det tydligen går att skicka in ren mRNA i hjärtat. Sedan är det inte mRNA i sig som är problemet utan giftiga nanopartiklar som är där för att skydda mRNA't. Spikproteinet (ja obviously den del som binder sig till AC2 receptorn) och skadar receptorn.....

Men vaccinen innehåller inte hela spikproteinen. De innehåller en del av spikproteinen men inte tillräckligt för att binda till ACE-2 eller orsaka några skador.
Citera
2021-10-22, 07:39
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ledsen men du vet uppenbarligen inte vad du pratar om.

Har du någon källa som visar att jag har fel? Nej, skulle inte tro det.
Citera
2021-10-22, 08:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Vad passande att du, senare i vår korrespondens, har släktingar som arbetar på två olika sjukhus. Det hade varit passande att ta upp lite tidigare.
Vilken avdelning arbetar din släkting på Uppsala?

Ganska billig väg att ta måste jag säga. Men det är enklare att säga "bää" antar jag.

Varför hade det varit intressant att ta upp tidigare? Andekdoter utgör ändå inte vetenskapliga fakta. Min släkting arbetar för övrigt på avdelningen som fått arbeta övertid på grund av dig och dina gelikar..
Citera
2021-10-22, 08:22
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Men vaccinen innehåller inte hela spikproteinen. De innehåller en del av spikproteinen men inte tillräckligt för att binda till ACE-2 eller orsaka några skador.
Vaccinerna innehåller inget spikprotein.
Citera
2021-10-22, 08:24
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Varför hade det varit intressant att ta upp tidigare? Andekdoter utgör ändå inte vetenskapliga fakta. Min släkting arbetar för övrigt på avdelningen som fått arbeta övertid på grund av dig och dina gelikar..

Vetenskaplig fakta är styrd, precis som media. Allting som kommer ut är filtrerat med en twist på. Hur bisarrt naiv kan man egentligen vara?

Mig och mina gelikar? Antar att din släkting arbetar på IVA?

Intressant icke-vetenskaplig fakta:

Jag klarade mig undan covid i nästan 2 år. I augusti fick jag smittan av en som tagit vaccinet dagen innan och blev pissdålig. Vetenskapligt vet jag detta då det var den enda person jag träffade under den veckoperioden av min semester.

Samtidigt - min frus bror som är 22, ville inte ta vaccinet men blev tjatad till döds av hans föräldrar.

Han tog vaccinet för en månad sen - blev sjuk i 10 dagar med feber, hosta, smärta i kropp etc.

Frisk, tillbaks på jobbet, trodde han. Icke. Symptom kommer tillbaka, test för covid, positiv, sjuk i 2 veckor till.

Smittar sin mamma, som fått 2 doser Pfizer för mindre än halvåret sen som nu är riktigt sjuk.

Inget vetenskapligt. Men bara för att media inte skrivit om det eller för att det inte finns en rapport så betyder det inte att det inte är sant.

Såna som du är nyttiga idioter. Det är helt jävla absurt hur jävla naiva ni är. Grandios självbild där du, och bara du, som följer "vetenskapen" och media och "minsann är en akademiker" och vet precis hur världen fungerar.

Skrämmande. Men det som tröstar mig är att när Covid-19 sätter igång igen, tack vare dessa vaccin, som smittar ner folk, så är det du som står med dumstruten på.

Ganska intressant att smittan är som värst där vaccinationstäckningen är som störst.

Men just det - vaccinet är ju bara effektivt ett halvår eller så, sen ska du fylla på doser livet ut.

FYI, du som är vetenskapsmannen på detta forum - studien om vaccination > smitta finns på Harvard.
Citera
2021-10-22, 08:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Vetenskaplig fakta är styrd, precis som media. Allting som kommer ut är filtrerat med en twist på. Hur bisarrt naiv kan man egentligen vara?

Mig och mina gelikar? Antar att din släkting arbetar på IVA?

Intressant icke-vetenskaplig fakta:

Jag klarade mig undan covid i nästan 2 år. I augusti fick jag smittan av en som tagit vaccinet dagen innan och blev pissdålig. Vetenskapligt vet jag detta då det var den enda person jag träffade under den veckoperioden av min semester.

Samtidigt - min frus bror som är 22, ville inte ta vaccinet men blev tjatad till döds av hans föräldrar.

Han tog vaccinet för en månad sen - blev sjuk i 10 dagar med feber, hosta, smärta i kropp etc.

Frisk, tillbaks på jobbet, trodde han. Icke. Symptom kommer tillbaka, test för covid, positiv, sjuk i 2 veckor till.

Smittar sin mamma, som fått 2 doser Pfizer för mindre än halvåret sen som nu är riktigt sjuk.

Inget vetenskapligt. Men bara för att media inte skrivit om det eller för att det inte finns en rapport så betyder det inte att det inte är sant.

Såna som du är nyttiga idioter. Det är helt jävla absurt hur jävla naiva ni är. Grandios självbild där du, och bara du, som följer "vetenskapen" och media och "minsann är en akademiker" och vet precis hur världen fungerar.

Skrämmande. Men det som tröstar mig är att när Covid-19 sätter igång igen, tack vare dessa vaccin, som smittar ner folk, så är det du som står med dumstruten på.

Ganska intressant att smittan är som värst där vaccinationstäckningen är som störst.

Men just det - vaccinet är ju bara effektivt ett halvår eller så, sen ska du fylla på doser livet ut.

FYI, du som är vetenskapsmannen på detta forum - studien om vaccination > smitta finns på Harvard.

Jaha..
Citera
2021-10-22, 08:54
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0

Nej men de innehåller instruktioner för att producera en del av spikproteinerna, inte hela. Vaccinen tillverkar således inte några gifter eller patogeniska produkter öht.
Citera
2021-10-22, 08:56
Medlem
BengtsforsBoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0

Du har helt rätt grattis! De innehåller inga spikproteiner däremot bildas spikproteinerna av giftsprutan inuti kroppen. Vi kan nog lätt konstatera att detta är den största skandalen genom alla tider!
Citera
2021-10-22, 11:55
Medlem
Yays avatar
https://twitter.com/iamTimothyDiggs/status/1450611972110790657

Miles Guo pratar viruset och USA
Citera
2021-10-22, 12:23
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Nu vänder graferna "Daily New Cases" och "Daily Deaths" för hela världen upp igen, exakt på förväntade stället.
Syns ingen som helst vaccineffekt, graferna beter sig exakt som förutsatt om vi inte skulle haft någon vaccin.

Sen kan man förstås hävda att de skulle börja bete sig annorlunda efter 1,5 år om vi fortsatt utan vaccin men det är naturligtvis bara gissningar.

https://www.worldometers.info/coronavirus/
Citera
2021-10-22, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtsforsBois
Du har helt rätt grattis! De innehåller inga spikproteiner däremot bildas spikproteinerna av giftsprutan inuti kroppen. Vi kan nog lätt konstatera att detta är den största skandalen genom alla tider!
Skandal? Det har väl alla varit väldigt transparenta med hur mRNA-vaccinerna fungerar. Man utnyttjar kroppens naturliga funktion. Vad tror du att viruset gör när det kommer in i din kropp?
Citera
2021-10-22, 12:58
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Nu vänder graferna "Daily New Cases" och "Daily Deaths" för hela världen upp igen, exakt på förväntade stället.
Syns ingen som helst vaccineffekt, graferna beter sig exakt som förutsatt om vi inte skulle haft någon vaccin.

Sen kan man förstås hävda att de skulle börja bete sig annorlunda efter 1,5 år om vi fortsatt utan vaccin men det är naturligtvis bara gissningar.

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Exakt som om vi inte haft vaccin säger du? Tittar man på den grafen över döda är det rätt solklart att vi sparat ca 3-5000 liv, per dag jämfört med tidigare vågor. Det är rätt många liv det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in