Citat:
Ursprungligen postat av
Leland1979
Varför hade det varit intressant att ta upp tidigare? Andekdoter utgör ändå inte vetenskapliga fakta. Min släkting arbetar för övrigt på avdelningen som fått arbeta övertid på grund av dig och dina gelikar..
Vetenskaplig fakta är styrd, precis som media. Allting som kommer ut är filtrerat med en twist på. Hur bisarrt naiv kan man egentligen vara?
Mig och mina gelikar? Antar att din släkting arbetar på IVA?
Intressant icke-vetenskaplig fakta:
Jag klarade mig undan covid i nästan 2 år. I augusti fick jag smittan av en som tagit vaccinet dagen innan och blev pissdålig. Vetenskapligt vet jag detta då det var den enda person jag träffade under den veckoperioden av min semester.
Samtidigt - min frus bror som är 22, ville inte ta vaccinet men blev tjatad till döds av hans föräldrar.
Han tog vaccinet för en månad sen - blev sjuk i 10 dagar med feber, hosta, smärta i kropp etc.
Frisk, tillbaks på jobbet, trodde han. Icke. Symptom kommer tillbaka, test för covid, positiv, sjuk i 2 veckor till.
Smittar sin mamma, som fått 2 doser Pfizer för mindre än halvåret sen som nu är riktigt sjuk.
Inget vetenskapligt. Men bara för att media inte skrivit om det eller för att det inte finns en rapport så betyder det inte att det inte är sant.
Såna som du är nyttiga idioter. Det är helt jävla absurt hur jävla naiva ni är. Grandios självbild där du, och bara du, som följer "vetenskapen" och media och "minsann är en akademiker" och vet precis hur världen fungerar.
Skrämmande. Men det som tröstar mig är att när Covid-19 sätter igång igen, tack vare dessa vaccin, som smittar ner folk, så är det du som står med dumstruten på.
Ganska intressant att smittan är som värst där vaccinationstäckningen är som störst.
Men just det - vaccinet är ju bara effektivt ett halvår eller så, sen ska du fylla på doser livet ut.
FYI, du som är vetenskapsmannen på detta forum - studien om vaccination > smitta finns på Harvard.