2021-10-22, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Som sagt Dumle borde vara misstänkt.
Vem är det?
Citera
2021-10-22, 08:35
Medlem
Sjukt, att vi har våldet så etablerat nu. En 19årig kille blir avrättad. Varför det blir medialt uppmärksammat är inte konstigt då han inte är en dussinrappare med namn som knappt går att uttala eller lägga på minnet utan just Einar. Han var Kung! One of a kind! När man följt rättegångar så har man bara kunnat konstatera att killen lever under hot, han var farlig för han var bättre än alla andra. Men att hans liv skulle bli såhär kort, trodde jag inte. Så sjukt tragiskt och faktiskt en förlust för landet Sverige. Hoppas de hittar de som gjorde detta, hoppas de får en one way ticket hem till slummen.
Citera
2021-10-22, 08:36
Medlem
allt.o.ingets avatar
Det är den här kulturen som hyllas av svensk musikindustri. Den har blivit belönad med en grammis och av SR.
Citera
2021-10-22, 08:36
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Kanske Einar inte var fullt så superkänd och älskad när allt kommer omkring. När stora idoler dör brukar det samlas massa fans som tänder ljus, gråter och kramas fast dom inte känner varandra. I Einars fall soprent, ingen har samlats. På TV4 frågade dom reportern om förtvivlade sörjande vallfärdat till Hby Sjöstad. "Nä, här är finns ingen..."

Sverige har ju knappt vaknat ännu, kl. är 8.36.
Citera
2021-10-22, 08:37
Medlem
M9rbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Kanske Einar inte var fullt så superkänd och älskad när allt kommer omkring. När stora idoler dör brukar det samlas massa fans som tänder ljus, gråter och kramas fast dom inte känner varandra. I Einars fall soprent, ingen har samlats. På TV4 frågade dom reportern om förtvivlade sörjande vallfärdat till Hby Sjöstad. "Nä, här är finns ingen..."

Det kommer att vara FULLT med blommor där väldigt snart.
Citera
2021-10-22, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Var han värd mer än alla de andra 40 som skjutits i år?
Ja för han är ingen jävla sandneger. De andra som är här hör inte hemma i sverige.
Citera
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wuseman
Tråkigt med ännu ett mord, men..

Är jag den ända som aldrig någonsin har hört en ändaste låt med denna Einar? Man börjar väl bli gammal detta var den gräsligaste musiken jag hört tror jag men det gör ju inte detta mindre avskyvärt.

Vila i frid

Troligast har runt 8 av Sveriges 10 miljoner människor aldrig hört Einar. "Enda" och "endaste" stavas med bokstaven e förresten.
Citera
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Vem är det?
En riktigt hal orm. Har gått mellan DP och Shottaz. Goade rapparen Rozh. Var med i en gruppvåldtäkt. Hängde med Einar senaste tiden.
Citera
Medlem
Citat:

Är jag den ända som aldrig någonsin har hört en ändaste låt med denna Einar? Man börjar väl bli gammal detta var den gräsligaste musiken jag hört tror jag men det gör ju inte detta mindre avskyvärt.

Vila i frid

Har heller aldrig hört något från honom, för lig är han känd sedan kidnappningen. Det bästa med honom var var namnet Einar som är ett fint gammalt nmn, synd dock att det skall bli förstört av en neger wannabe.
Citera
2021-10-22, 08:40
Medlem
trotsigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSpun
Konsekvenserna av detta mordet:
Jag tror inte att konsekvenserna utav detta mordet kommer att påverka just den kriminella världen, DET VILL SÄGA, i form av att någon inom den världen kommer att vilja hämna Einars död. Istället, kommer konsekvensen av Einars mord växa i själva samhället - mot den kriminella världen, speciellt alla förortsrappare som kopplas till kulturen.

Einar kunde öppna en dörr mellan rappen/förortskulturen och samhället - samhället började ge förorten plats till sina uttryck.

Den öppna dörren, den kommer att bli konsekvensen av detta mord - den kommer att nu stängas och brännas upp; vilket sabbar för ALLA andra som lever utifrån livsstilen och musiken. Det var, i min personliga tanke, INTE ett intelligent drag utav de personer som valde att ha ihjäl honom.

Jag kan bara hålla med. Men å andra sidan så råder inte ett något vidare sublimt konsekventtänk bland ortenbarnen.
Citera
2021-10-22, 08:41
Medlem
Tror ni detta mord kommer lösas?
Citera
2021-10-22, 08:41
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:

Vila i frid
De flesta googlar nu på hans låtar som en nyfikenhet, detta blir ju stort när en Svensk plötsligt blir skjuten och har haft en kort karriär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in