2021-10-22, 07:10
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Svensk hip-hop verkar stabil.

Vad ska äcklet Jonna Sima skriva nu?
Det är jag också nyfiken på. Det finns ju uppenbara problem med kulturen (uttrycket). Tänker på om detta hade varit fotbollssupportrar och hur man kopplat ihop och klumpat ihop alla under en och samma problematiska flagg. Återstår att se om stjärnan Sima skriver något.
Citera
2021-10-22, 07:10
Medlem
DeValeras avatar
Antar att det är någon somalie-rappare som ligger bakom dådet. En given kandidat till kommande musikpriser och hög spelfrekvens på SR.
Citera
2021-10-22, 07:11
Medlem
Vad är det för jävla land sverige blivit från 20 år tillbaka småtjafs till att folk blir gängmördad . Fyfan vilket skitland och kriminella får musikpriser. Har för mig jag för några år sen såg ett inslag om einar då han var rätt liten och skulle välja mellan rap och fotboll såg rätt oskyldigt ut. Ännu en som fått offra sitt liv
Citera
Medlem
barkies avatar
Ingen större förlust.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shrimpflavor
Tappat
Förlorat heter det. Sluta med svengelskan. Varför måste vi bry oss om någon låtsasgangster blivit mördad? Sånt sker varje vecka.

Tack för att du rättar mig.

Varje vecka dör en rappare ? Eller känd person?
Citera
2021-10-22, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
En smågangster borta. Ok...

Får extremt mycket turkpop-vibbar av hans rap. Är det förortsblattarna som lyssnar på det?

Dessa rappade tvättar pengar via spotify. De köper bulgariska farm-spelningar för knarkpengar och får vita intäkter från musiken. Om Einar körde på samma system vet jag inte men alla negrer gör så.
Citera
Medlem
Dags att ta itu med skiten istället för att hylla den där toxiska skitkulturen. Tragiskt på många nivåer.

Hoppas P3 och andra som hyllar den här kulturen är nöjda nu. Och det kan inte komma som nyhet för det här är precis det dom rappar om..
Citera
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsvivalius1605
Vad är det för jävla land sverige blivit från 20 år tillbaka småtjafs till att folk blir gängmördad . Fyfan vilket skitland och kriminella får musikpriser. Har för mig jag för några år sen såg ett inslag om einar då han var rätt liten och skulle välja mellan rap och fotboll såg rätt oskyldigt ut. Ännu en som fått offra sitt liv

Vadå oskyldig? Han var en wannabe-gangster som hängde med löst folk. Detta är dessutom ingen jävla utsatt pojk från Tensta utan någon med förutsättningar.

Som man bäddar får man ligga.
Citera
2021-10-22, 07:14
Medlem
Men grattis då, P3 Guld! Nu finns det bara rapartister med "rätt" hudfärg att dela ut ert pris till!
Citera
2021-10-22, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugnare
Vad är en Wigger?
Vit som vil vara neger, dvs någon som aldrig kan bli komplett och levla färdigt
Citera
2021-10-22, 07:16
Medlem
Ännu en som trillar dit. Känns jävligt bra att Sverige löser problemen på ett så bra sätt. /s
Citera
2021-10-22, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avskildhet
Hans liv var mer i värde än de pistolerna hans sköts med som polisen sålde till gängen.

Haha okej. Varför skulle dom sälja vapen till ungdomsgängen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in