2021-10-22, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Einar klippte havals bror

Finns inga bevis på det dock
Citera
2021-10-22, 06:53
Medlem
Läst igenom tråden och tycker det är så konstigt att vissa målar upp honom som världens gudabarn? Att han aldrig gjorde något utan bara poserade med vapen men inte gjorde något.
Men Einar har ju hånat andas död och provocerar otroligt mycket.

Förstår inte varför han valde att leva det farliga livet när han hade kunnat gå hur långt som helst. Istället för att rulla med farliga kriminella

Tragiskt, ännu mer tragiskt att det först blir rubriker när någon "känd" person skjuts ihjäl
Citera
2021-10-22, 06:54
Medlem
Är Einars mamma smart nu tar hon alla pengar hon har och de pengarna som Einar hade och familjen och flyr utomlands... Hon vet nog saker och skulle hon möta mördarna i en rättegång, vem vet vad dom gör mot familjen, dom har redan visat att de är kapabla att mörda. (om de får tag i gärningsmännen men det tror jag)
Senast redigerad av Martinez1248 2021-10-22 kl. 06:56.
Citera
Medlem
Skräll att en rappare blivit skjuten…..
#yawn #next
Citera
Medlem
EliasAlucards avatar
Fan vad sjukt att Einar har blivit mördad! Sveriges 2Pac efter detta. Måste väl ändå varit pga avundsjuka som han blev mördad? Eller ett rån som gick snett? Har inte hört många av hans låtar, men fick inte direkt intrycket att han tjafsade och bråkade med andra rappare som 2Pac gjorde, vilket var vad som fick 2Pac mördad. Vad hade han för hotbild mot sig bortsett från incidenten där han blev kidnappad? Kan det vara hämnd efter kidnappningen? Han golade ju inte ens då och försökte bortförklara det som en PR-stunt; inte hans fel att somaliern åkte fast senare för det.

Annars verkar det ju ha blivit standard i raplivet att man mördas i början av karriären, åtminstone inom gangster rap genren. Riktigt tråkigt hur som helst detta. Einar hade framtiden framför sig. Får hoppas att hans mor gör det bästa av situationen nu.
Citera
2021-10-22, 06:56
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Just att Einar var någon som medelklassen kunde känna igen sig i, till skillnad från yasin och jaffar.

Du kanske har rätt men jag tror du underskattar medelklassens törst efter streetcred. ”Farliga” artister har alltid varit populära inom medelklassen.
Citera
2021-10-22, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Vem fasen lyssnar på Einar? Man fattar ju att massa adhd-negerbarn i orten lyssnar på Yasin och de kriminella rap-somalierna. Dom ser ju häftiga ut, röker och viftar med vapen och är coola. Men Einar, en viting som ser sällsynt töntig ut -- mer en juniormästare i schack, mindre en livsfarlig gangster. Vilka är lyssnarskaran som fixar 40 miljoner streams? Vita barn från Täby och Lidingö? Analfabetbarnen från orten? Vilka är fansen? Eller är allt bara en bluff med köpta streamsiffror?
Jag drog igång en av hans Youtube klipp på jobbet och visade mina kollegor så vi kunde garva lite, iaf 1 verifierat lyssning.
Citera
2021-10-22, 07:00
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superdry12
Min teori kanske är helt åt helvete..

Men alla i Vårbynätverket som åkte på kidnappningen även Yasin och haval. Alla har överklagat sina domar och ska prövas inom 2 veckor, Det rimmar ju lite att man mer eller mindre avrättar honom just nu.

Jag tänker att det är en varning till resten av Einars familjemedlemmar som medverkade i utredning mot dom och gjorde det möjligt att döma dom även fast Einar själv inte medverkade.

För känns som datumen när han blir jappt och datumen när överklagan ska upp i hovrätten bara är 2veckor från varandra känns ju som det är en varning till dom som väljer medverka.

Vadå är den där Yasin på fri fot menar du?
Citera
2021-10-22, 07:01
Medlem
RIP Einar, en av Sveriges största artister. Så jävla tragiskt och onödigt.. Mina tankar går till anhöriga.
Citera
2021-10-22, 07:02
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Varför tror du det? 2pac och Biggie har gått varma på medelklassfester jag varit på genom åren. Jag tror tvärtom. Einar kommer bli närmast helgonförklarad genom detta.

Stor skillnad på 90-talet och år 2021 - dessutom stor skillnad på USA och Sverige.
Citera
2021-10-22, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Kan typ ingenting om den snubben. Men har för mig han var från Dalen? Edit: Enskededalen så icke-Stockholmare förstår.

Riktigt tragiskt... För de som bor i närheten och inte får sova för nån jävla rappar-gangster ska hålla på. Iofs. känns det som att folk i hammarby sjöstad röstat för detta.

Enskededalen ligger ett stenkast från Södermalm (centrala Stockholm).

Iof är väl det närmare Malmö då. 🤦‍♂️
Citera
2021-10-22, 07:03
Medlem
Xallioss avatar
VÄLDIGT mycket rykten går runt nu när folk har börjat vakna till liv och ser nyheterna...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in