2021-10-21, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Backa upp dina vilda påståenden med fakta eller var tyst.
Det duger inte att bara slå ifrån sig.
Jag har inte påstått någonting.
Det jag däremot har argumenterat för tidigare har jag också givit källor till (faktiska studier då och inte länkar till alternativmedia).
Citera
2021-10-21, 22:57
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erkki17
Jag har inte påstått någonting.
Det jag däremot har argumenterat för tidigare har jag också givit källor till (faktiska studier då och inte länkar till alternativmedia).

Du fick länk till faktisk studie. Testa att läsa.

Menar du Aftonbladet, Expressen el. Tegnell?
Citera
2021-10-21, 23:02
Medlem
Citat:
Du fick länk till faktisk studie. Testa att läsa.

Menar du Aftonbladet, Expressen el. Tegnell?
Du länkade till bitchute och en artikel på en nättidning, ingen studie.
Citera
2021-10-21, 23:05
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Du länkade till bitchute och en artikel på en nättidning, ingen studie.

I artikeln. Så ger de länk till alla källor de åberopar.
Citera
2021-10-21, 23:08
Medlem
Citat:
I artikeln. Så ger de länk till alla källor de åberopar.
Länkar till sina egna artiklar eller artiklar i andra alternativa nättidningar, ja.
Citera
2021-10-21, 23:32
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Länkar till sina egna artiklar eller artiklar i andra alternativa nättidningar, ja.

Ger dig direktlänk: https://www.nakim.org/israel-forums/viewtopic.php?t=270812&s=The_uncovering_of_the_vac cination_data_in_Israel__reveals_a_frightening_pic ture

Alternativ media? Menar du att Svenska dagstidningar har högre
trovärdighet än forskare?
Citera
2021-10-21, 23:36
Medlem
Citat:
Ger dig direktlänk: https://www.nakim.org/israel-forums/viewtopic.php?t=270812&s=The_uncovering_of_the_vac cination_data_in_Israel__reveals_a_frightening_pic ture

Alternativ media? Menar du att Svenska dagstidningar har högre
trovärdighet än forskare?
En privatpersons egna hemsida kan knappast räknas som en tillförlitlig källa och det rör sig absolut inte om någon publicerad studie.

Var någonstans har jag sagt att jag får min information ifrån dagstidningar?
Citera
2021-10-21, 23:57
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Kan du hänvisa till sektion där det bevisas att små barn får hjärnskador vid lindrig covid-19?
Om det du säger stämmer bör FHM stänga alla skolor imorgon.
Vaccinera alla barn, även 0-12,och först då öppna igen.
Lindrigt sjuka kan få symptom som smak- och luktbortfall. Då är hjärnan påverkad.
Citera
2021-10-22, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Lindrigt sjuka kan få symptom som smak- och luktbortfall. Då är hjärnan påverkad.

Hur vanligt är det bland små barn?
Hur många av dom har längre problem.

Det är dessutom celler i näsan och ej hjärnan som är påverkad.

"Early in the pandemic, scientists feared that SARS-CoV-2 might be triggering smell loss by infecting these olfactory neurons and then making its way into the brain, where it might cause lasting damage. Further research revealed that these neurons lack the ACE2 receptors the virus uses to infect cells, but they are found on support cells in the nasal lining which interact with these neurons "
https://www.gavi.org/vaccineswork/why-covid-19-makes-you-lose-your-sense-smell-and-how-get-it-back
Citera
2021-10-22, 00:10
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Det stämmer inte generellt. Vi har länder som Spanien, Portugal, Belgien, Storbritannien, Italien som alla ligger inom de 30 länder i världen med både högst vaccinationsgrad och högst dödlighet.
Men visst kan vi klämma in öststaterna, och konstatera att de också ligger högt i dödlighet, men med en något lägre vaccinationsgrad, ibland mycket lägre.
I botten av listan hittar man afrikanska länder med mycket låg vaccination och låg dödlighet.
Självklart kan det bero på statistik som inte förs, men Nya Zeeland har ju klarat sig bra hittills.
Och det är förstås inte heller rättvist att som jag nu gjorde, att mäta antal döda mot antal vaccinerade rakt av, eftersom många av länderna drabbades svårt innan de hann få upp sin vaccinationsgrad, men å andra sidan kan stora delar av befolkningen blivit sjuka och därmed fått en naturlig immunitet som visar sig ha effekt nu.
Kanske är det huvudförklaringen?
De flesta östländer klarade sig bättre under den första vågen än västländerna, vilket dom kanske får plikta för i dag?
Man bör helt enkelt titta på andra faktorer än att snöa in på procentuella skillnader i vaccinationsgrad för stunden.
Jag tror att det är lätt att bli förblindad om man följer det slaviskt.
Nu är det enklare än så. De som dör är oftast ovaccinerade.

Och Afrika anses vara extremt underrapporterat.
Citera
2021-10-22, 00:12
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Hur vanligt är det bland små barn?
Hur många av dom har längre problem.

Det är dessutom celler i näsan och ej hjärnan som är påverkad.

"Early in the pandemic, scientists feared that SARS-CoV-2 might be triggering smell loss by infecting these olfactory neurons and then making its way into the brain, where it might cause lasting damage. Further research revealed that these neurons lack the ACE2 receptors the virus uses to infect cells, but they are found on support cells in the nasal lining which interact with these neurons "
https://www.gavi.org/vaccineswork/why-covid-19-makes-you-lose-your-sense-smell-and-how-get-it-back
Om du som förälder förstår att ditt barn kan få neurologisk påverkan så gör man allt för att undvika det.

Samma som att ge flickor vaccin mot könsvårtor. Det kan leda till cancer i vuxen ålder.
Citera
2021-10-22, 00:41
Medlem
Lagerthas avatar
Många svenskar kommer att sitta på julafton och önska att de inte varit så naiva att de lät sig besprutas.

Nu visar det sig att vaccinerade pga vaccinet inte kommer att kunna skaffa sig full immunitet även efter genomgånget sjukdomsförlopp. På den gamla goda tiden skulle detta varit förstasidesstoff men idag kommer detta inte att synas alls.

https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/1027511/Vaccine-surveillance-report-week-42.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in