2021-10-21, 21:55
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosa_humla
Någon som vem vilka personerna är, eller åtminstone vilken yrkesroll de hade på Avanza?

Har familj som jobbar i bankmäkleri-branchen. Skulle säga att 15-20% av alla finansmäklare mellan 20-40 drar en lina koks då och då. Vääääldigt ovanligt att det sker under arbetstid dock.
Citera
2021-10-21, 21:59
Medlem
Whats the fuzz about?

Jobbar själv i branschen, har aldrig sett det förekomma på kontor men på ett fåtal fester. Självklart extremt olämpligt att konsumera vilken drog som helst på kontoret, utom möjligen alkohol vid enstaka tillfällen men visste inte att det fanns så mycket moralpoliser på flashback.
Låt säga att ett par anställda tagit droger på kontoret vid något tillfälle... big deal? Jag kunde inte bry mig mindre. De förtjänar en skarp varning och eventuellt uppsägning men de har ju inte skadat någon direkt.
Citera
2021-10-21, 22:04
Medlem
Snubchurps avatar
Nån som har namn på gärningsmännen?
Citera
2021-10-21, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eatmyshorts
Whats the fuzz about?

Jobbar själv i branschen, har aldrig sett det förekomma på kontor men på ett fåtal fester. Självklart extremt olämpligt att konsumera vilken drog som helst på kontoret, utom möjligen alkohol vid enstaka tillfällen men visste inte att det fanns så mycket moralpoliser på flashback.
Låt säga att ett par anställda tagit droger på kontoret vid något tillfälle... big deal? Jag kunde inte bry mig mindre. De förtjänar en skarp varning och eventuellt uppsägning men de har ju inte skadat någon direkt.

Du är verkligen ambivalent. Å ena sidan tycker du att det inte är en big deal och att flashback är moralens väktare för att i nästa stund föreslå att de berörda ska få en skarp varning och eventuellt uppsägning? Är det inte det skäl nog att det inte är något som absolut inte ska premieras eller tas lättvindigt på, om man enligt dig ska förlora jobbet om man gör det?

Du exemplifierar samhällets moraliska förfall i din kommentar, vi ska bara acceptera att folk knarkar hej vilt på arbetstid? I min värld är det bortom allt jävla sans och vett. Samhället blir inte något du själv vill leva i om vi ska rycka på axlarna åt sånt här. Vad är nästa steg?

Men du är ett exempel på din egna produkt. Hela samhället är på samma sluttning som dig. Det är lite skitsamma med allting nu för tiden. Förr fick du en näve i nyllet om du misskötte dig och det var under dom premisserna nationer byggdes och välfärden du idag nyttjar av tillförskansades och samlades på hög. För då var det inte skitsamma med allvarliga händelser och regler var till för att följas inte att böjas hela tiden.
Citera
2021-10-21, 22:33
Medlem
Vad är problemet?
Citera
2021-10-21, 22:38
Medlem
Sqrbankens avatar
Vet inte hur förfärad jag ska bli... låter som att folk på bygget lever finansmyten fullt ut. Sånt gillar vi.
Citera
2021-10-21, 22:41
Medlem
Gavins-Friends avatar
2 pers och folk får det till att folk sitter på Avanza och drar ladd hela dagarna helt öppet. Snacka om att överdriva. Rör sig om två personer alltså.
Citera
2021-10-21, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eatmyshorts
Whats the fuzz about?

Varför varning eller uppsägning om ingen eller inget påverkas negativt av droger?
Citera
2021-10-21, 22:58
Avstängd
Tycker de varit ovanligt glada och positiva de gånger man ringt..
Nu vet jag varför..hahaha
Go avanza go!!!
Citera
2021-10-21, 23:21
Medlem
Vänta en vecka eller två, så är detta helt bortglömt. NEXT
Citera
2021-10-21, 23:23
Medlem
ViperVens avatar
Jag är faktiskt förvånad att detta anses vara ganska normalt. Att dessa rötägg finansierar gängkriminalitet och annat djävulskap är inget vi bryr oss om? Seriöst.

Lätt att få stopp på våldet när höjdarna själva efterfrågar dessa produkter…..
Citera
2021-10-21, 23:24
Bannlyst
Jag brukar snorta amfetamin på tågen när det är fullproppat, folk som sitter framför mig byter gärna sittplatser när jag snortar på mitt bankkort mitt framför dem.

Bra att de som jobbar på avanza har samma insikter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in