Citat:
Ursprungligen postat av
Eatmyshorts
Whats the fuzz about?
Jobbar själv i branschen, har aldrig sett det förekomma på kontor men på ett fåtal fester. Självklart extremt olämpligt att konsumera vilken drog som helst på kontoret, utom möjligen alkohol vid enstaka tillfällen men visste inte att det fanns så mycket moralpoliser på flashback.
Låt säga att ett par anställda tagit droger på kontoret vid något tillfälle... big deal? Jag kunde inte bry mig mindre. De förtjänar en skarp varning och eventuellt uppsägning men de har ju inte skadat någon direkt.
Du är verkligen ambivalent. Å ena sidan tycker du att det inte är en big deal och att flashback är moralens väktare för att i nästa stund föreslå att de berörda ska få en skarp varning och eventuellt uppsägning? Är det inte det skäl nog att det inte är något som absolut inte ska premieras eller tas lättvindigt på, om man enligt dig ska förlora jobbet om man gör det?
Du exemplifierar samhällets moraliska förfall i din kommentar, vi ska bara acceptera att folk knarkar hej vilt på arbetstid? I min värld är det bortom allt jävla sans och vett. Samhället blir inte något du själv vill leva i om vi ska rycka på axlarna åt sånt här. Vad är nästa steg?
Men du är ett exempel på din egna produkt. Hela samhället är på samma sluttning som dig. Det är lite skitsamma med allting nu för tiden. Förr fick du en näve i nyllet om du misskötte dig och det var under dom premisserna nationer byggdes och välfärden du idag nyttjar av tillförskansades och samlades på hög. För då var det inte skitsamma med allvarliga händelser och regler var till för att följas inte att böjas hela tiden.