2021-10-21, 16:37
Medlem
Ramlade in på en tråd, vet inte om det är ett troll eller inte, (FB) Akut hjälp kokain
Citera
2021-10-21, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duckyyy
Ramlade in på en tråd, vet inte om det är ett troll eller inte, (FB) Akut hjälp kokain
kul trådstart men får trollvibbar, han postade tråden idag
i våras var han på behandlingshem (FB) Xanor på bygget.
Senast redigerad av djvlad 2021-10-21 kl. 16:46.
Citera
2021-10-21, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Inte alls förvånande. Kokain bruket är sen länge känt som finansbranschens bränsle.

Det märkliga är att i artikeln så påstår VD’n att 598 utav de 600 anställda är oskyldiga, så känns det lite märkligt att köra in hundar osv om man vet vilka de inblandade är. Varför inte sköta det internt? Tror de att de får bra PR genom att ringa snuten och informera media?

Om nu kokainbruk inom finansbranschen är vanligare än i Sverige i genomsnitt så borde det vara fler än 0,3% (2 av 600) kokainanvändare där. Enligt en undersökning från 2017 använde 0,9% av alla i Sverige kokain 2017.

https://www.can.se/fragor-och-svar/narkotika/hur-manga-anvander-narkotika-i-sverige/
Citera
2021-10-21, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
Personligen fick jag i alla fall mindre respekt för Avanza i och med deras drogtestning. På jobbet ska man inte ta droger, men testerna visar även vad man gör på fritiden och det ska ens arbetsgivare ge blanka fan i.

Precis! Och att rusa in med hundar i något jävla tillslag på en arbetsplats känns lite absurt, om det är 2 st av 600 som man misstänker har brukat något staten inte har monopol på.
Citera
2021-10-21, 17:25
Medlem
Med tanke på hur min aktieportfölj har utvecklats så kan jag konstatera att de går på uppåttjack.
Citera
2021-10-21, 17:26
Medlem
Att anställda på bank med stort ansvar för andras pengar knarkar på arbetstid och sänker sitt omdöme är inget att bry sig om, verkar somliga på forumet tycka inte är något att bry sig om
Citera
2021-10-21, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Det finns visst företag med sådan policy. Åkerifimor, företag med säkerhetsklassade arbeten, farliga arbeten, samhällskritisk infrastruktur och banker som exempel. Jag jobbar på och har jobbat på företag som har sådan policy. Man får inte använda droger på fritiden. Alkohol får nyttjas men ej på arbetstid eller så att det påverkar arbetet.
Slumpvisa drogtester på 5 % av personalen varje år.

Fy fan! Vilken jävla tillvaro att veta att man gnetar åt sådana auktoritära träbockar.....Det är så fyrkantigt i det här landet så man blir mörkrädd. Spelar ingen roll hur substanser påverkar eller hur länge, allt utom alkohol dras över samma kamm....Ha! Ha!
Citera
2021-10-21, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Mina två senaste arbetsplatser har drogtest gjort oanmält, inte av all personal utan slumpvis. Står i avtalet de kan göra det.

Visst beror det på arbetsplats, kan ju vara vara lite tristare att möta en drogpåverkad chafför till ett 12 tons ekipage, eller en stenad säkerhetsvakt, än någon som testar brödrostar för IKEAS räkning typ Stig Helmer

Nej! Allt är samma. Arbetsuppgifter och substanser. Om du inte har recept på knarket d.vs. Då går det bra.
Citera
2021-10-21, 17:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Lol sitter de och snortar kokain på Swedbank, Nordea....osv?

Inte bara använder droger, säljer också!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/Ky0OW7/uppgifter-swedbanks-kontor-anvant-i-darknetharva--en-bankman-gripen
Citera
2021-10-21, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Klart dom inte gör.
Däremot förekommer det i tillexempel byggbranschen som är fysiskt krävande med långa arbetsdagar.

Du är helt dum i huvudet. Det förekommer inom alla yrken. Långa arbetsdagar? Det flesta jobbar runt 8 tim om dagen i Sverige, oavsett yrke. Olika substanser kan däremot självklart passa olika yrken bättre eller sämre.
Citera
2021-10-21, 17:43
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Du är helt dum i huvudet. Det förekommer inom alla yrken. Långa arbetsdagar? Det flesta jobbar runt 8 tim om dagen i Sverige, oavsett yrke. Olika substanser kan däremot självklart passa olika yrken bättre eller sämre.
Majoriteten av alla som arbetar i Sverige går på droger dagligen, det är fakta.

Alltid står det nån stissig jävel vid kaffeautomaten och väntar på nästa dos, utan droger stannar Sverige.
Citera
2021-10-21, 17:57
Medlem
zaphiros avatar
Händer skit överallt i detta samhälle numera. Spelar ingen roll vart man jobbar så finner man alltid någon, tjackis, kola torsk, gräsrökare eller alkisar.

Tror om vi får reda på hur många som testade positivt skulle jag gissa på 20-50st!Två tycker jag känns riktigt lågt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in