2021-10-21, 01:41
Medlem
Vem vill vara kund där nu, alla flyr väl som
råttor från ett sjunkande skepp.
Citera
2021-10-21, 01:41
Medlem
Inte så oväntat, sjukt mycket kokain flödar i den svängen.
Citera
2021-10-21, 02:53
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Lol sitter de och snortar kokain på Swedbank, Nordea....osv?
Klart dom inte gör.
Däremot förekommer det i tillexempel byggbranschen som är fysiskt krävande med långa arbetsdagar.
Citera
2021-10-21, 03:08
Medlem
Sleepyoh22s avatar
På avgiftningar, förlängda avgiftningar, och behandlinshem så flödar det av droger. Nästan lättare att få tag på droger inspärrad får dom erbjuder dig öppet.

Inte förvånad öer dena artikel
Citera
2021-10-21, 03:08
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Klart dom inte gör.
Däremot förekommer det i tillexempel byggbranschen som är fysiskt krävande med långa arbetsdagar.

Fast uppenbarligen gör dom ju det.
För nån månad sen var det en annan anställd på en storbank som använde arbetsplatsen som sitt privata lager när han dealade.

https://www.aftonbladet.se/a/Ky0OW7

Låst artikel numer, men det finns tråd om det här nånstans, sök och I skolen finna;

Och nu detta.
Folk ur alla samhällsklasser knarkar, oavsett var man jobbar.
Man är väl inte mindre människa, helt perfekt och felfri än sin näste bara för man jobbar på bank?
Senast redigerad av MissDecibella 2021-10-21 kl. 03:11.
Citera
2021-10-21, 03:19
Medlem
Vill man på allvar krossa gängkriminaliten måste folk i gemen vara beredda på att det krävs extraordinära metoder och att dessa metoder även kan orsaka olägenheter för dem själva och deras privatliv.

Att det flyger spån när man hyvlar är ofrånkomligt.
Citera
2021-10-21, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Nä, det har du drömt. Det finns faktiskt vissa brott som man är skyldig att anmäla, som t.ex mord. Att någon knarkar är inte ett sådant brott.

Du är dum. Narkotikabrott faller under allmänt åtal och ska anmälas av polisen vid kännedom av brott.
Citera
2021-10-21, 04:13
Medlem
Sleepyoh22s avatar
När jag yngre och motorburen privat brukade jag någon gång varannan månad vara "chaufför" åt en som sålde. Inga pngar för mig men soppa,käk och natt joijnt.

90% av folket som köpte av oss "förortare" hade portfölj, slips, eller riktigt probla damkläder. Inte förfånad. Där har man råd att knarka i finrummt medans vi andra blir smutsiga. Men mn
Citera
2021-10-21, 04:37
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan-Eliasson
För att det är en enkel friskrivning från företagets sida som de flesta är dumma nog att gå med på.
En bedrövlig lösning med tanke på vilken typ av tester som brukar genomföras.

Borde vara test vid misstanke om onykterhet och med spårtider som matchar arbetstiden någorlunda.
Är väl tyvärr praxis med det motsatta, i varje fall om man är blåskjorta.
Man skapar många gånger problem som inte finns....
Blir ju ett djävla överförmynderi från arbetsgivarens sida, därtill kan de inte sätta dit den som tagit "rätt" droger heller.

Utländska arbetsgivare brukar inte vara samma paragrafryttare...

Jag har haft ett kämpigt år, både fysiskt, sambo som lämnar en, förlust affärer och massa skit. Gickt till min ägare/vd och förklarade att jag mår absolut skit och inte klarar min vardag ordentligt. Frågade även HR om dom kunde bistå med något. Hade inte förväntat mig att bli ivägsickad men min chef förklarade att "du är en belastning nu snart måste vi bli av med dig.

Det står i Las och kollektiv avtal att dom har ett ansvar att agera för den anställdes bästa. Men vissa är assholes. Försökte köpa ut mig under bordet om jag "inte" blandade inte facket. Jävligt glad för facket nu. Blir en mycket bättre lösning för mig och återhämtning.
Citera
2021-10-21, 05:17
Medlem
Aktiespararna sponsrar gängmorden.
Citera
2021-10-21, 05:50
Medlem
Är det någon som på allvar tror att nätmäklaren Avanza är the pinnacle of the financial industry? Vadå att kokain är vanligt på storbanker? Snarare tvärtom, med alla regler och policys som förekommer där.

Vd:n måste givetvis dra i högre växlarna för, ptja, de har "Bank" i företagsnamnet och är under Finansinspektionens tillsyn. Knappast ett spel för gallerierna.

Den stackaren som dragit den där linan helt öppet har sett The Wolf of Wall Street en gång för mycket bara.
Citera
2021-10-21, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Ja. Nu kanske det inte är så många av knarkarna på Avanza som är sjuka och behöver rehabiliteras

Fast, rehabilitering med tvång är inte effektivt, och dom flesta som knarker for skoj lite då och då, dom har inte behov for rehabilitering als.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in