2021-10-19, 22:01
Medlem
DunderKanins avatar
Varför finns det så knappa detaljer kring förhöret med pappan kontra med systern och modern?
Citera
2021-10-20, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ratioa
Jag vill ha mer info om pappan som inte hör av sig till polisen på hela dagen och undrar vad som händer med hans son och reagerar avmätt i samtalet på kvällen när polisen vill stämma av. GM har klottrat på flera ställen "my dad is a war criminal". Varför har han ett svennebanan-namn om han är från Colombia?

För att pappan är adopterad hit från Colombia.
Citera
2021-10-20, 00:16
Medlem
Läst FUP. Detta måste alltså vara den mest misslyckade anti-islamisten någonsin. Han går in på sin skola i syfte att skada någon och möter Mohammed, som han inte skadar eftersom de är kompisar(!). Istället knivhugger han en vit, medelålders lärare, som han egentligen tycker är jättesnäll. Sen yrar han något om att han varit missbrukare av lösningsmedel, och att han därför hör röster. Känns ju allvarligt som nåt försök att slippa ansvar. Det verkar onekligen som om han blivit influerad av det han läst online ang. skolskjutningar, och på nåt oförklarligt sätt tycker detta är "häftigt". Han verkar omogen för att vara 15, om inte efterbliven.
Citera
2021-10-20, 03:23
Medlem
X-limers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Det jag menar är att det är uppenbart att sådan här skit, pilbågsmuppen i Norge eller Port Arthur osv osv tillåts ske eftersom det tjänar ett syfte medialt och politiskt. De har inget intresse av att stoppa dessa idioter. De spelar bara efterkloka i efterhand och påstår att de försökte stoppa det.

Återigen, besvara frågan. Vad skulle FBI göra åt en förmodad svensk som har ett radikaliserat och gränslöst nätbeteende?
Vilket lagstöd används för att stoppa en dylik, förestående (inte nära förestående) våldshandling?
Citera
2021-10-20, 04:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av X-limer
Återigen, besvara frågan. Vad skulle FBI göra åt en förmodad svensk som har ett radikaliserat och gränslöst nätbeteende?
Vilket lagstöd används för att stoppa en dylik, förestående (inte nära förestående) våldshandling?

I så fall faller det ju på våra kling och klang fåntrattar till polis som FBI varnade, inte sant?

Det är alltid så här det låter efter sådana här skeva dåd ägt rum. "Öh vi kunde liksom inte se det komma men vi hade ändå stenkoll på killen öhhhh". Fattar du inte själv hur pass löjligt det hela låter? All sådan här skit (massskjutningar, inceldåd osv) orkestreras utav underrättelsetjänster världen över för att skapa maximalt kaos och trauma i befolkningen och ge psykopatmedia något att veva om fram tills nästa dåre som de aaaaaaabsolut inte groomat ballar ur. Vilka fan tror du det är som sitter på 4chan, flashback och dylika avlopp till sidor och eggar på sådana här jävlar? Den här jävla skitsidan och 4chan existerar enbart som en honungsfälla åt alla incels och missanpassade autister i allmänhet som de vill använda för psyops.

Men ja ja. Jag ska gå och ta mina tabletter nu. Jag är ju så jävla schizo.
Senast redigerad av torstenferdinand 2021-10-20 kl. 04:57.
Citera
2021-10-20, 05:22
Medlem
Finns twitch filmen tillgänglig?
Citera
2021-10-20, 09:04
Medlem
Killmyshadess avatar
När jag läste förundersökningsprotokollet kändes som det är en naiv kille som vill ha uppmärksamhet och bekräftelse.
I den åldern tänker man inte mycket på vilka konsekvenser det kan ge.
Hans handlingar kommer förmodligen följa honom hela livet ut efter han har gjort.

Jag tycker det var stort skillnad mellan honom och Sollentuna yxmordet 2019. Han var labil medan jag tycker H kunde berätta och känna ånger för det han har gjort.
Citera
2021-10-20, 09:09
Medlem
happyjoys avatar
Hur kunde föräldrarna inte reagera på allt klotter i pojkrummet och lägga ihop två och två? Nu är de ju förvisso Trädgårdstalibaner med därtill hörande förskjuten begåvningsprofil, men ändå.
Citera
2021-10-20, 10:09
Medlem
Cambrias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Du måste vara grovt efterbliven om du på allvar tror att man skulle få fängelse i Sverige av att ladda ner och läsa ett manifest.
Speciellt om man är 15 år.
Det är hundra procent okej att ladda ner och läsa.

Ditt utlåtande om vad som stipulerar psykiskt sjuk eller avsaknad av detsamma ligger på ungefär samma storslagna nivå.
Den som upprättar en lista och håller sig till den är alltså psykiskt sjuk, men den som avviker från den är garanterat frisk.

Jag tror att arbetsmarknaden kan bli en utmaning för dig.

Jag diskuterar gärna ämnet med människor som inte slänger ur sig personliga påhopp.
Citera
2021-10-20, 10:13
Medlem
Cambrias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dismisswall
Det ger fängelse i NZ.

I Sverige ger det väl fan inte fängelse för att man laddat hem en PDF. I så fall borde ju Mein Kampf ge fängelsestraff. Löjligt.

Sedan generellt:

Nu är jag redan gammal 90-talist, men för fan många killar ritade ju SS och nazi kors i skolan o skit hela tiden, ingen brydde sig. Det var lite "edgy" lite småkrimminelt liksom. Jag gjorde inte det då jag var väluppfostrad och väldigt rädd/blyg men inte fan blev jag upprörd eller tal om anmälan när andra gjorde det.

Sedan fick ju lärarna lyfta ut barn genom att dra upp dem i håret och släpa ut dem. Sett en lärarinna göra detta flertalet gånger mot den utlänsska spazz/damp ungen vi hade i klassen som störde alla. Ingen hade telefonen uppe heller för då tog läraren den direkt och man fick tillbaka den när dagen var slut.

Manifest som nz har avtal med flertalet länder att ha som förbud. Mk och nazism är ju även förbjudet i Sverige så varför inte ett terror Manifest?
Citera
2021-10-20, 10:15
Medlem
lillaflippens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy
Hur kunde föräldrarna inte reagera på allt klotter i pojkrummet och lägga ihop två och två? Nu är de ju förvisso Trädgårdstalibaner med därtill hörande förskjuten begåvningsprofil, men ändå.

Dom påstår ju i FUP att dom aldrig går in på hans rum. Låter helt osannolikt för mig.
Citera
2021-10-20, 10:38
Medlem
Jag kan inte släppa hur provocerad jag blir av föräldrarna och särskilt då pappan! De totalt skiter i vad ungen håller på med, går aldrig någonsin in i hans rum, kollar skolskjutningar på youtube med honom, beställer vapen åt honom, bryr sig inte ett piss när polisen kommer och säger att FBI varnat för honom. Pappan är som ett ägg och verkar nästan lite sociopatisk själv, mamman är lam och tillbakadragen och verkar allmänt svagbegåvad (helt plötsligt får jag känslor av att pappan kontrollerar henne och de har ett destruktivt förhållande, systern sa ju något om att de är "tense" runt varandra). Mamman ba "jag vet inte vad det var för vapen, ett sånt där långt" , hahaha. Och sen "jag vet inte vem som betalar, inte är det jag i allafall" , har man inte koll på ekonomin tillsammans eller är det vanligt att inte se sådant?
Mamman har inte heller någon koll alls på vad ungen spelar, men det kanske också är vanligt? Det kanske inte är så farligt eller? Är det bara jag som har stenkoll på mina tonåringars spelande och vet vad de gör på nätet?

Jaja ungen är LVU:ad i alla fall och tur är det för de där miffona ska inte ha barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in