2021-10-20, 06:15
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EldoradoBakpulver
Bokstavligen Saudi som äger klubben nu så finns hur mycket stålar som helst mannen! fast Chelsea, City och PSG knegade ihop sin framgång menar du?
Folk drar alldelsen för enkla slutsatser när det gäller oljearabernas köp av Newcastle.

Alltså, även om prinsen av Saudiarabien (eller vem fan det nu är) har köpt Newcastle så betyr nödvändigtvis inte det att de (Newcastle) kommer att bli pengadopad. Men om så blir fallet, så kommer det ändå att ta minst en 2-3 år innan Newcastle ens kan börja tänka på att utmana om de stora titlarna.Så självklart, vill de inte ha chans att signa några av dessa spelare som du listade upp i det kommande januarifönstret.

Abramovich, Abu Dhabi och Qatar var mkt mer tydliga och mer aggressiva redan från dag 1 om vad dras ambitioner och framtidsplaner var när de köpte deras klubbar. Man har (såhär långt) inte hört liknande grejer från Saudiarabien om Newcastle.
Citera
2021-10-20, 08:26
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Tvek på det och Newcastles arabiska ägare får ge osannolikt sanslösa löner för att locka större namn till Geordieland och som det sägs, det går inte att köpa framgång.

Chelsea, Man City och PSG motbevisar dig ganska rejält.
Citera
2021-10-20, 08:30
Bannlyst
Arsenal/Spurs/Newcastle om Kane blir kvar i vita London klubben ser väl ut inför 22-23.

Spurs väl suveränare material än West Ham/Wolves m.m.

20-21 säsongens skytteliga vinnaren Kane kan etablera Spurs i toppen.

Newcastle utmanar om guld 22-23.
Citera
2021-10-20, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Folk drar alldelsen för enkla slutsatser när det gäller oljearabernas köp av Newcastle.

Alltså, även om prinsen av Saudiarabien (eller vem fan det nu är) har köpt Newcastle så betyr nödvändigtvis inte det att de (Newcastle) kommer att bli pengadopad. Men om så blir fallet, så kommer det ändå att ta minst en 2-3 år innan Newcastle ens kan börja tänka på att utmana om de stora titlarna.Så självklart, vill de inte ha chans att signa några av dessa spelare som du listade upp i det kommande januarifönstret.

Abramovich, Abu Dhabi och Qatar var mkt mer tydliga och mer aggressiva redan från dag 1 om vad dras ambitioner och framtidsplaner var när de köpte deras klubbar. Man har (såhär långt) inte hört liknande grejer från Saudiarabien om Newcastle.
Med den mängden pengar som finns till förfogande så behöver man inte gå ut med stora bongotrumman och säga att "vi kommer spendera så mycket vi bara kan". Det kommer fortfarande vara en droppe i havet för ägarna det som de flesta klubbar i världen ser som enorma summor.

De har som användaren Goseigen redan konstaterat ett bra läge att köpa för en rejäl slant redan i januari utan att bryta FFP genom flertalet olika anledningar men absolut ingen här har påstått att de kommer vara med i titelstriden redan denna eller nästa säsong.

Framtidsplanerna lär vara mest byggda på området Newcastle och att utöka landets inkomster på samma sätt som ägarna för City/PSG har gjort. Det borde för en så skillad Google-sökare som du inte ta många sekunder att hitta alla länkar som behandlar den infallsvinklen.
Citera
2021-10-20, 09:45
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EL1624
Arsenal/Spurs/Newcastle om Kane blir kvar i vita London klubben ser väl ut inför 22-23.

Det går aldrig att förstå vad du skriver.

Använder du Google Translate eller är du helt bränd?
Citera
2021-10-20, 10:27
Medlem
EnLitenFryss avatar
Gillar egentligen inte hatkänslorna man ibland kan få i fotboll, men får medge att det är extra skönt att tvåla dit Atletico. Maken till osympatiskt lag, spelidé, fans och manager. De är grisar och skäms inte. Fula, filmar, gnäller, fuskar för varje millimeter. Nej, Liverpool är inte oskyldiga till detta, men det finns gradskillnader i helvetet.

Det faktum att Liverpool har haft så förbaskat svårt för dem har väl inte hjälpt. Igår tar man ledningen med två propagandamål och sen borde man kunna rulla runt och sänka tempot, men är oförmögna att göra det. Istället 2-2. Efter Griezmanns utvisning har man förtvivlat svårt att skapa något, ren tur att Mario Hermoso gör en sån klumpig tackling på Jota och träffar snett bakifrån och får straff emot sig.

Den tacklingen förkroppsligar väl lite Atletico i sig också: Bollen är högt upp i luften, båda spelare springer mot den - en vill gå på boll (Jota), den andre vill bara stoppa motståndaren och skiter i bollen (Hermoso). Skönt då att den sortens cynism straffar sig, att Hermoso felbedömer och träffar snett bakifrån istället.

Man kan argumentera att Jota ska ha straff emot sig i läget efter när han klumpigt kastar runt sin armbåge, men den för mig är för klen för att vara något. Medan Hermoso kastar in hela sin kropp och försöker sätta axel mot axel men sätter axel mot rygg, är Jota "bara" uppe klumpigt med armen. Klumpigt av Jota att utmana ödet, turligt att domaren ändrade sig.

Gällande Griezmanns utvisning såg jag någon i matchtråden skriva att Liverpoolfans gnällde på Manes utvisning mot City för några år sen, men att nu lät det annorlunda. Minns inte vad andra LFC-fans då skrev, men jag skrev att utvisningen på Mane var korrekt även om det sabbade matchen och det saknades onda avsikter. Samma med Griezmann igår, solklart rött för farligt spel, även om han såklart inte menade att sparka Firmino i ansiktet. Du är ansvarig för din egen kropp på planen.

Skönt att slippa Griezmann i returen och hoppas man kan göra om bedriften på Anfield, så man kan spela reserverna i de två avslutande CL-matcherna om Milan snor poäng av Porto i nästa runda.

Sjukt viktigt på söndag nu. Jag hoppas verkligen Liverpool kan göra Oles huvudvärk större än den redan är. Tror tyvärr United kommer trivas alldeles utmärkt att parkera buss och ligga på kontring. 2-1 eller 1-1 på söndag?
Citera
2021-10-20, 10:45
Moderator
zanteras avatar
Som Man Utd supporter känner jag mig väldigt splittrad inför matchen på Söndag. Man vill ju aldrig hoppas att laget man håller på ska förlora, men samtidigt är vi just nu i en jobbig situation där en vinst eller pinne mot Liverpool endast skulle förlänga lidandet. I ett optimalt scenario så vinner vi med 2 mål och ser jättebra ut och Ole får laget på rätt håll, men i ett mer realistiskt scenario så kommer det se lika krampaktigt ut som tidigare och det blir parkera buss blandat med kontringar.

Dock kan jag väl känna att om Liverpool ska vinna matchen så kan jag ändå hoppas att de gör det på ett komfortabelt 'går inte att snacka undan' sätt. Så oerhört trött på Ole's ursäkter när vi torskar på ett sent straffmål eller liknande för även om vi varit utspelade så vänds det alltid till "det var otur att vi åkte på en straff sent" och liknande. Skulle Liverpool vinna klart med 3-0 eller något så finns inte de ursäkterna.
Citera
2021-10-20, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Som Man Utd supporter känner jag mig väldigt splittrad inför matchen på Söndag. Man vill ju aldrig hoppas att laget man håller på ska förlora, men samtidigt är vi just nu i en jobbig situation där en vinst eller pinne mot Liverpool endast skulle förlänga lidandet. I ett optimalt scenario så vinner vi med 2 mål och ser jättebra ut och Ole får laget på rätt håll, men i ett mer realistiskt scenario så kommer det se lika krampaktigt ut som tidigare och det blir parkera buss blandat med kontringar.

Dock kan jag väl känna att om Liverpool ska vinna matchen så kan jag ändå hoppas att de gör det på ett komfortabelt 'går inte att snacka undan' sätt. Så oerhört trött på Ole's ursäkter när vi torskar på ett sent straffmål eller liknande för även om vi varit utspelade så vänds det alltid till "det var otur att vi åkte på en straff sent" och liknande. Skulle Liverpool vinna klart med 3-0 eller något så finns inte de ursäkterna.
Bättre att ta en torsk faktiskt och få skiten överstökat. Ole måste bort nuu
Citera
2021-10-20, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EL1624

Låter vettigt, har du något mer?
Citera
2021-10-20, 11:49
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera

Förstår den känslan, hade liknande tankar när Liverpool drogs med Rodgers och Dalglish. Fel man för jobbet satt på stolen, så å ena sidan ville man få till managerskiftet, å andra sidan tog det emot att hoppas laget förlorade.

Liverpool har haft ungefär lika svårt för United som för Atletico på senare år. Liverpool är ett klart mer fungerande lag än United, men United har trivts utmärkt att sitta djupt och kontra mot just Liverpool. Dessutom verkar era spelare taggade till tusen mot just LFC, inte så konstigt kanske.

På ett sätt hoppas jag på en marginell seger, ju längre Ole sitter kvar desto längre dröjer Uniteds återkomst till de stora - på ett sätt unnar jag dig och andra sympatiska United-supportrar ett avslut och en framtidstro.
Citera
2021-10-20, 11:55
Medlem
EnLitenFryss avatar
Och så gratulerar vi Steve Bruce till semester i oktober. Åk någonstans varmt Steve, njut av ditt avgångsvederlag på 8-10m£. Nej, du var inte rätt man för Newcastle, men du valde inte att erbjuda dig själv jobbet.

Citat:
Steve Bruce's parting comments
Bruce himself said: "I am grateful to everyone connected with Newcastle United for the opportunity to manage this unique football club.

"I would like to thank my coaching team, the players and the support staff in particular for all their hard work. There have been highs and lows, but they have given everything even in difficult moments and should be proud of their efforts.

"This is a club with incredible support, and I hope the new owners can take it forward to where we all want it to be. I wish everyone the very best of luck for the rest of this season and beyond."

Blir kul att se vem nya ägarna plockar in.
Citera
2021-10-20, 12:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Chelsea, Man City och PSG motbevisar dig ganska rejält.
Jo men det tog tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in