Citat:
Ursprungligen postat av
zantera
Som Man Utd supporter känner jag mig väldigt splittrad inför matchen på Söndag. Man vill ju aldrig hoppas att laget man håller på ska förlora, men samtidigt är vi just nu i en jobbig situation där en vinst eller pinne mot Liverpool endast skulle förlänga lidandet. I ett optimalt scenario så vinner vi med 2 mål och ser jättebra ut och Ole får laget på rätt håll, men i ett mer realistiskt scenario så kommer det se lika krampaktigt ut som tidigare och det blir parkera buss blandat med kontringar.
Dock kan jag väl känna att om Liverpool ska vinna matchen så kan jag ändå hoppas att de gör det på ett komfortabelt 'går inte att snacka undan' sätt. Så oerhört trött på Ole's ursäkter när vi torskar på ett sent straffmål eller liknande för även om vi varit utspelade så vänds det alltid till "det var otur att vi åkte på en straff sent" och liknande. Skulle Liverpool vinna klart med 3-0 eller något så finns inte de ursäkterna.
Förstår den känslan, hade liknande tankar när Liverpool drogs med Rodgers och Dalglish. Fel man för jobbet satt på stolen, så å ena sidan ville man få till managerskiftet, å andra sidan tog det emot att hoppas laget förlorade.
Liverpool har haft ungefär lika svårt för United som för Atletico på senare år. Liverpool är ett klart mer fungerande lag än United, men United har trivts utmärkt att sitta djupt och kontra mot just Liverpool. Dessutom verkar era spelare taggade till tusen mot just LFC, inte så konstigt kanske.
På ett sätt hoppas jag på en marginell seger, ju längre Ole sitter kvar desto längre dröjer Uniteds återkomst till de stora - på ett sätt unnar jag dig och andra sympatiska United-supportrar ett avslut och en framtidstro.