2021-10-19, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Från Tinos Facebook.
Men vi har växt på mindre än ett år till 600,000 unika läsare per månad och 11,600 prenumeranter, vilket är unikt.
Det krävs 15000 för presstöd, ansökningstiden gick ut 15/10.
11600 hade de igår, 18/10.
Expressen är vår direkta konkurent, nu har Bulletin på 1 år 20% så många digitala prenumeranter som detta miljardföretag och börjar få ordning på vår nyhetsjournalistik, så nu har de skickat en slaskreporter att karraktärsmörda vår nya VD.
Nu vet vi att de har fuskat med sin ansökan om presstöd, han avslöjar själv i affekt att de inte har tillräckligt med prenumeranter.
Antagligen oavsiktligt då han har noll koll och någon annan sköter bedrägeriets administration.

Ooh jävlar vilken bra koll du har jämfört med Tino
Citera
2021-10-19, 18:46
Medlem
Folketstempels avatar
För er som inte hunnit läsa artikeln innan den blev låst, så är det här viktigaste i ett stycke.

På en ljudupptagning som Expressen tagit del av från mötet hörs Ricard
Nilsson tydligt säga att han ”är med och håller på att utreda de olika
förehavanden som finns”. Han har fått i uppdrag att göra en utredning av
vad den nyvalda styrelsen (Tino Sanandaji, Jannik Svensson och Dan
Korn) menar är ”oegentligheter”.
– Jag kände ett tydligt obehag, det var sättet han uttryckte sig på, med
stark röst, säger en av deltagarna på stämman.
En annan av deltagarna säger:
– Man undrade ju. Vem var mannen som presenterade? Det kändes mer
som en indrivare än en juridiskt kunnig person.
På bandet hörs hur Nilsson när mötet avslutas går fram till en av
delägarna för att säga att de ”snart kommer att ses igen”.
Tonläget var högt genomgående, där två synsätt etablerades – en
majoritet med önskan att låta Bulletin fortsätta som nu, i väntan på ett
presstöd som ska ge en ekonomi i bättre balans, och en minoritet vars oro
för den skakiga ekonomin lett till önskan om större besparingar och en
önskan om rekonstruktion.
Min teori:
Trippelmördaren verkar vara en hitman som ska sätta skräck i de i styrelsen som inte håller med team Tino.
Tino är nu Gudfadern och har samlat all makt under sina vingar.
Med lika många prenumeranter, i alla fall på pappret så kommer de få lika stort presstöd som ETC.
ETC får 20 miljoner riksdaler per år.
Värvningarna av stjärnskott var ett sätt för att få prenumeranter som triggade ett presstöd.

Ägarna vill givetvis gå med vinst och önskade en rekonstruktion, men Gudfadern med hjälp av sin maffia vill få statsbidrag och köra på som nu, med trams och TT-nyheter, helt utan sikte på att bli en seriös media-aktör.

Tino har nu säkrat sin pension i överflöd tror han, en leacher som suger på skattepengar.
Det har han väl lärt sig på universitetet i Chicago.
Citera
2021-10-19, 18:47
Medlem
fittslems avatar
Man kan ju anta att det har grupprunkats rätt hårt ute på redaktionenerna på Aftonhoran och Expressen, nu fick man till en riktig jävla jackpot med trippelmördaren.
Hade jag varit bulletin så hade jag aldrig tagit in denna person, som upplagt för problem men jag tror verkligen inte att dom kände till hans förflutna. Men han verkar ju uppenbarligen vara riktigt smart och välutbildad likväl som alla andra i Bulletin.

Med det sagt så hoppas jag att dom kör på endå. Och fortsätter sticka ett finger i ögat på vänster/liberal skitmedia som bepästar vårt samhälle.
Senast redigerad av fittslem 2021-10-19 kl. 18:50.
Citera
2021-10-19, 18:51
Medlem
Kämpendahls avatar
Finns det någon som kan komma på andra vd:ar som tagit med sig nyligen frisläppta mördare som ombud till bolagsstämman? Jag tänkte om det är vanligt?
Citera
2021-10-19, 18:53
Medlem
Smockads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Upp till 20% av tidningens nuvarande medarbetare är alltså kufar och haverister? Vilken normal styrelseordförande skulle uttrycka sig så om sina anställda?

Sanadajis Facebookdrapor är uppenbarligen skrivna i affekt då de innehåller en hel del stavfel, syftningsfel och redigeringsfel. Även om man antar att han har rätt och Expressen ljuger om att styrelsen anlitat trippelmördaren kvarstår två slutsatser:

1. Jannik Svensson har anlitat en villkorligt frigiven trippelmördare som personligt ombud på en bolagsstämma där han gått omkring och hotat folk. Han är därför olämplig som VD i ett företag.

2. Tino Sanandaji har anställt Jannik Svensson som VD. Han är därför olämplig som styrelseordförande i ett företag (det visste vi iofs redan).
Det är inte Tino som har anställt JS. Det är styrelsen.

Oavsett: Helt obegripligt att man plockar in honom som vd. En oerhört förvirrad och oerfaren liten spoling, som har en solid historik av göra ogenomtänkta saker. Han driver en liten podd och där hade man väl hoppats få in nya prenumeranter, men att befordra honom till vd var ett helt obegripligt korkat beslut, till och med för att vara Bulletin.

Jag kan förstå hur man tänkte när man övervägde att ta in John Ausonius som skribent. Inte speciellt begåvat, det heller, men det går åtminstone att förstå tanken. Men JS som vd är ett mysterium. Psykiskt labil, oerfaren, missbrukare och en loose cannon på alla upptänkliga sätt.

Enda skälet jag kan se till att plocka in en sådan, är om ingen annan vill ha jobbet p g a oegentligheter i bolaget som vd kan tänkas bli ställd till svars för som privatperson. Men då är JS snarare målvakt än vd.
Citera
2021-10-19, 18:56
Medlem
GeleZachas avatar
Bulletin har varit med om så mycket att man skulle kunna tro att det hela är en serie likt ”Rederiet”
Citera
2021-10-19, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tredjestatsmakten
Alla ska väl avhålla sig från att begå brott, inte bara de med prövotid???

Fast har du prövotid så har du helt enkelt inte sonat ditt brott ännu. Det är en del av straffet och således faller hela din argumentation om att ses som vem som helst när man sonat sitt brott.
Citera
2021-10-19, 19:00
Medlem
EulaliaIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Massmördaren är adopterad från Korea, VD:n bor på Åland, Styrelseordförande är kurd bosatt i Ukraina och Dan Korn bor i Storbritannien. Chefredaktören bor i USA och talar inte svenska.

Ett gäng skummisar som hyr in bulvaner som representanter på bolagsstyrelsen då de inte vill närvara personligen samt mördare för att skrämma upp oliktänkande.

Blir ni sugna på att bli prenumeranter?
Jannik Svensson ställde väl upp i val på Åland, det gick inte så värst bra. Han fick t.o.m. avgå som kandidat. Utbildningen är det väl också litet si och så med, någon sorts praktiskt gymnasium.
Så den har man nog letat efter med gardin på ficklampan…
Citera
2021-10-19, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av garozzo
Undrar hur länge Gudmundsson stannar kvar.
Jag delar visserligen inte hans åsikter, men han får ändå anses vara relativt sansad. i alla fall när han är nykter.
Han kan omöjligt gilla den här utvecklingen.
Fast som sagt var; money talks.
Nej, ingen med självbevarelsedrift kan väl stanna kvar på Bulletin nu.
Något säger mig att det kan bli värre alla skandaler runt Bulletin.
Tyvärr visade sig Tino bara vara ytterligare en känslostyrd babbe utan självkontroll eller sjukdomsinsikt som typ Özz Nujen.
Iofs en hyperintelligent person, men Sverige behöver inte fler oberäkneliga medborgare oavsett hur intelligenta dom än är.
Vad gör Tino föresten i Ukraina?
Citera
2021-10-19, 19:17
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smockad
Det är inte Tino som har anställt JS. Det är styrelsen.

Oavsett: Helt obegripligt att man plockar in honom som vd. En oerhört förvirrad och oerfaren liten spoling, som har en solid historik av göra ogenomtänkta saker. Han driver en liten podd och där hade man väl hoppats få in nya prenumeranter, men att befordra honom till vd var ett helt obegripligt korkat beslut, till och med för att vara Bulletin.

Jag kan förstå hur man tänkte när man övervägde att ta in John Ausonius som skribent. Inte speciellt begåvat, det heller, men det går åtminstone att förstå tanken. Men JS som vd är ett mysterium. Psykiskt labil, oerfaren, missbrukare och en loose cannon på alla upptänkliga sätt.

Enda skälet jag kan se till att plocka in en sådan, är om ingen annan vill ha jobbet p g a oegentligheter i bolaget som vd kan tänkas bli ställd till svars för som privatperson. Men då är JS snarare målvakt än vd.

I teorin så är det styrelsen som rekryterar VD, i praktiken så brukar man överlåta det till styrelseordförande att ta fram förslag på VD.

I Bulletins fall så verkar det vara att plocka första bästa från något dårhus.
Citera
2021-10-19, 19:17
Medlem
Sqrbankens avatar
Yep, otäckingar som kommit, gått och som fortfarande verkar inom regimpressen är en trist historia men det "helgar" inte det haveri som Bulletin kommit att bli. Sverige behövde verkligen ett starkt alternativ till Pravda och den initiala laguppställningen lovade gott på pappret men ja, resten är historia. Ibland krävs det inte många ruttna äpplen i en korg.
Citera
2021-10-19, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Man kan ju anta att det har grupprunkats rätt hårt ute på redaktionenerna på Aftonhoran och Expressen, nu fick man till en riktig jävla jackpot med trippelmördaren.
Hade jag varit bulletin så hade jag aldrig tagit in denna person, som upplagt för problem men jag tror verkligen inte att dom kände till hans förflutna. Men han verkar ju uppenbarligen vara riktigt smart och välutbildad likväl som alla andra i Bulletin.

Med det sagt så hoppas jag att dom kör på endå. Och fortsätter sticka ett finger i ögat på vänster/liberal skitmedia som bepästar vårt samhälle.

Har inte sett Aftonbladet, DN osv. nämna det ens. De verkar helt ointresserade.
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2021-10-19 kl. 19:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in