Resultat: Är du feminist?
Jag är feminist
19,73%
58 röster
Jag är inte feminist
72,11%
212 röster
Vet ej
8,16%
24 röster
2021-10-19, 15:10
Avslutad
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Inget jag har missat. Skickade mitt ena ex på några månade bakom galler. Frågor på det?
Nej.

Citat:
Ta du din sarkasm och stoppa upp den där bak på dig själv där solen inte skiner.
Ja jag har "bara" träffat goda män.. För så måste det ju vara när man säger till en kvinna, som kvinna, att man har egen ansvar för sitt liv och sina val.
Igen, tur för dig, att du aldrig har träffat på sviniga typer. Ska rättvist säga, att jag har träffat på män, där man inte har haft problem, men det är gambling.

Citat:
Den största skillnaden mellan dig och mig är att jag VÅGAR VÄGRA OFFERKOFTAN.
Jag är ett offer och har ingen problem med den offerkofta. Som kvinna kan du bli rånad, slagen, och våldtagit, på köpet kanske en abort. Ovanligt för män och bli våldtagit.

Citat:
WOW vilka "bröder" är det du svamlar om här? Och vad fan har denna löjliga anmärkning med att man inte vill ha varken "broderskap" eller "syskonskap" att göra?
Jävla märkligt svar och direkt korkat svar på om att man varken ville ha broderskap eller systerskap. Utan syskonskap.

Verkar som du rör dig i kretsar där det finns 'rörlig könsidentitet', har jag fel?

Citat:
Japp du sitter just själv och håller på att överbevisa att kvinnor inte är logiska. Verkar vara din livsuppgift.

Det var ironisk, jag får nog pointera det nästa gång jag är ironisk.

Citat:
Ja du, rötägg finns bland män inget jag har missat.. Tror inte det vettiga männen heller har missat det. Det i sig är ingen ursäkt att utgå från att alla män är idioter och att man aldrig skall lita på en man och sprida den giftiga tanken omkring sig som någon jävla fakta som DU gör.
Vaksam skall man vara självklart. Fast män i majoritet generellt sätt är inte opålitliga rötägg per se bara för att några är det.[/QUOTE

Hur tester du en man för 'rötägg' beteende?
Citera
2021-10-19, 15:40
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
En lång granskning av vad feminismen gjort och uträttat sen slutet av 60-talet.
Det finns massor av bäcker i ämnet jag läst och de teorier jag funnit har aldrig mötts med hållbara motargument.
Svensk feminism är en social konstruktion som går ut på att systematiskt och institutionellt flytta resurser och rättigheter från det allmänna och män till kvinnor.

Speciellt vid alla positioner av makt och plattform som finns i Sveriges hierarkier och institutioner.
De som försöker göra motstånd rivs ner med aggressiva kampanjer, som i vissa fall lett till att mäntar livet av sig.

Det finns inga rättigheter män har som kvinnor saknar.
Däremot finns det alltmer åt andra hållet. Även inskrivet i lagtexter.

De absolut värsta av dessa könsfascister är inte nöjda förrän allt mätbart utfaller lika.
För att nå dit måste all fri vilja tas bort och halva befolkningen (både kvinnor och män) tvingas göra sånt de inte själva vill.
Vet du hur mycket folk och resurser den omställningen kommer kosta?
Eller hur många liv det kommer gå åt?

Det närmaste vi haft denna vision är Stalin, Mao, Pol Pot och Hitler.

Jaha, du får ursäkta Flickfotograf men din "granskning" ger jag inte så mycket för. Vilka lagtexter? Vilka resurser förflyttas från män till kvinnor och vad används de till?

Vad grundar du ditt påstående att all fri vilja måste bort" på? Förutom dina egna paranoida fantasier då. Vem är det som driver denna agendan menar du och på vilket sätt? Snälla säg inte bara "feministnazister" eller dylikt utan försök vara lite konkret.
Citera
2021-10-19, 15:41
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Jag tror att du som erfaren provokatör är väl medveten om hur feminister vill söndra och härska med sin totalitära agenda.

Om du menar att det är det jag gör här på FB så är du nog den största snöflingan jag stått på än så länge.
Citera
2021-10-19, 15:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Om du menar att det är det jag gör här på FB så är du nog den största snöflingan jag stått på än så länge.

Du tror säkert att du verkar för frihet från förtryck, men det enda ni feminister åstadkommer är att cementera ett förstatligat förtryck, utarma människor och förhindra verkligt värdeskapande.
Citera
2021-10-19, 16:12
Avslutad
Citat:
Jaha, du får ursäkta Flickfotograf men din "granskning" ger jag inte så mycket för. Vilka lagtexter? Vilka resurser förflyttas från män till kvinnor och vad används de till?

Vad grundar du ditt påstående att all fri vilja måste bort" på? Förutom dina egna paranoida fantasier då. Vem är det som driver denna agendan menar du och på vilket sätt? Snälla säg inte bara "feministnazister" eller dylikt utan försök vara lite konkret.

Resurser:
Män betalar mer i skatt, jobbar längre och farligare än kvinnor. Kvinnor är sjukskrivna dubbelt så mycket som män. Det transfereras ~1.000.000 kronor i snitt från män till kvinnor på så vis under en livstid. Dessa pengar går alltså åt till lata, inbillningssjuka och s.k. 'utbrända' kvinnor.

Lagtexter:
Om en kvinna dödar sitt barn inom några månader efter födsel så kommer hon undan med "barnadråp". Ett brott som kan straffas med max 3 år i fängelse. ..ett kvinnofängelse dessutom vilket är mycket mindre påtagligt än motsvarande för män. Barnadråp är ett så kallat privilegierat brott. Privilegierat enbart för kvinnor givetvis. Vid mitten av 1600-talet tillkom brottstypen rubricerat barnamord, som då avsågs om en moder dödade sitt utomäktenskapliga barn vid födseln. Av någon 'underlig' anledning lever det alltså kvar. 'Kvinnofridsbrott' är även det en uråldrig brottsrubricering som har som syfte att låta kvinnor särbehandlas inför lagen.

Om en man dödar sitt barn efter födsel så blir det mord och minst 6 år. En man kan fortfarande dömas för 'kvinnofridsbrott', en kvinna kan inte dömas för 'mansfridsbrott'. Inte ens om hon skär av honom kuken och kastar den i köttkvarnen.

Konkret nog?
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2021-10-19 kl. 16:25.
Citera
2021-10-19, 16:30
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Du tror säkert att du verkar för frihet från förtryck, men det enda ni feminister åstadkommer är att cementera ett förstatligat förtryck, utarma människor och förhindra verkligt värdeskapande.

Ok.
Citera
2021-10-19, 16:38
Avslutad
Citat:
Ok.

Bra. Låt oss nu bekämpa feminismen tillsammans.
Citera
2021-10-19, 16:41
Bannlyst
Ja det gör jag. Varför? För jag är ingen jävla tönt som inte vågar göra det pga vad andra ska tycka å tänka. Som de flesta män o deras patetiska lilla följeslagare är.. inte konstigt att världen ser ut som den gör när man avlar fram så många får
Citera
2021-10-19, 16:54
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Resurser:
Män betalar mer i skatt, jobbar längre och farligare än kvinnor. Kvinnor är sjukskrivna dubbelt så mycket som män. Det transfereras ~1.000.000 kronor i snitt från män till kvinnor på så vis under en livstid. Dessa pengar går alltså åt till lata, inbillningssjuka och s.k. 'utbrända' kvinnor.

Höj lönerna för kvinnor så kan de betala mer i skatt. Inget jobb ska behöva vara farligt så det behöver vi såklart också jobba på.

Vi kanske ska ta reda på varför så många kvinnor och män mår såhär och motarbeta det istället för att skuldbelägga dem. Menar du att alla sjukskrivna män också är lata eller inbillningssjuka?
Jag påstår inte att det inte finns folk som utnyttjar systemet men att påstå att de utgör en majoritet ser jag inga belägg för.

Citat:
Lagtexter:
Om en kvinna dödar sitt barn inom några månader efter födsel så kommer hon undan med "barnadråp". Ett brott som kan straffas med max 3 år i fängelse. ..ett kvinnofängelse dessutom vilket är mycket mindre påtagligt än motsvarande för män. Barnadråp är ett så kallat privilegierat brott. Privilegierat enbart för kvinnor givetvis. Vid mitten av 1600-talet tillkom brottstypen rubricerat barnamord, som då avsågs om en moder dödade sitt utomäktenskapliga barn vid födseln. Av någon 'underlig' anledning lever det alltså kvar. 'Kvinnofridsbrott' är även det en uråldrig brottsrubricering som har som syfte att låta kvinnor särbehandlas inför lagen.

Maxstraffet för barnadråp är 6 år inte 3 och gäller bara kort efter att man fött barnet och gått in i ett sinnesförvirrat tillstånd efter födseln. Själva födseln är framförallt något bara någon som fötts som kvinna kan göra. Eller menar du att det inte finns några skillnader i själva födseln mellan modern och fadern? Bör inte lagen ta detta i beaktande? Isåfall varför inte?

Citat:
Om en man dödar sitt barn efter födsel så blir det mord och minst 6 år. En man kan fortfarande dömas för 'kvinnofridsbrott', en kvinna kan inte dömas för 'mansfridsbrott'. Inte ens om hon skär av honom kuken och kastar den i köttkvarnen.
.

Jag jag önskar att vi slapp ha kvinnofridslagar men då krävs det en motprestation i samhället för att minska behovet av det. För övrigt så anser jag såklart att män kan utsättas för samma kränkningar som kvinnofridslagarna åsyftar och bör göras könsneutrala för att spegla att våld och kränkningar i en relation kan se ut på flera olika sätt.

Citat:
Konkret nog?

Ja det är roligare att diskutera när man faktiskt vet vad den andra syftar på.
Citera
2021-10-19, 16:55
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Bra. Låt oss nu bekämpa feminismen tillsammans.

Nej, jag ansåg bara att ditt substanslösa svammel inte behövde ett mer utförligt svar än så.
Citera
2021-10-19, 17:03
Avslutad
Citat:
Nej, jag ansåg bara att ditt substanslösa svammel inte behövde ett mer utförligt svar än så.

Det är nästan fascinerande vad man kan anse när man ingenting vet.
Citera
2021-10-19, 17:12
Medlem
Citat:

Hela den offentliga sektorn är feministisk. Endast så att kvinnor skall få sin försörjning. Likaså är skattetransfereringar ”feministiska” då mäns inkomster förflyttas till kvinnors (numera också adidas-adeln), då dessa oftast inte kan uppbära sig själva skattemässigt. Så det hjälper alltså inte med löneökningar, då det endast blir tal om högre skatter. Speciellt för männen.
Senast redigerad av Raven2.0 2021-10-19 kl. 17:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in