2021-10-18, 23:44
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Fattar du inte simpel ekonomi?

Förmögenheten till den ena eller andra klubben har INGET med hur rik respektive klubb är. Jösses....
Lugn nu!! Klart jag fattar… Newcastle har tillgång till 3800 Mdr via sin ägare…

Jag hade kunnat skriva om du förstår en simpel klubb som Arsenal lyckades få 1 poäng på hemmaplan pga ett flipperspelsmål av motståndarna på övertid som egentligen var slut 🤥 när bollen gick bakåt borde domaren ha blåst av istället lät han Arsenal få en en möjlighet till. Snacka om att ha domarbesluten med sig…
Citera
2021-10-19, 00:04
Medlem
Citat:
I kväll så fick vi återigen se en typisk Pep-wannabe match.

Får bara hoppas att styrelsen börjar få lika dåligt tålamod med Arteta som det jag har.

#ArtetaOut
Behåll ni arteta.

Enligt säkra källor på diverse United forum är conte klar för United.

Enligt säkra källor hade ej arsenal råd med hans lön.
Citera
2021-10-19, 00:05
Medlem
Arsenal värvar mest av alla lag i pl inför denna säsong.

Men de får t ett kryss mot palace på grund av tur

Fan vad den klubben har gått ner sig.

0 cl titlar med.
Citera
2021-10-19, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Lugn nu!! Klart jag fattar… Newcastle har tillgång till 3800 Mdr via sin ägare…

Jag hade kunnat skriva om du förstår en simpel klubb som Arsenal lyckades få 1 poäng på hemmaplan pga ett flipperspelsmål av motståndarna på övertid som egentligen var slut 🤥 när bollen gick bakåt borde domaren ha blåst av istället lät han Arsenal få en en möjlighet till. Snacka om att ha domarbesluten med sig…
Ja de var helt sjukt.

Har arsenal mutat domarna denna säsong?
Citera
2021-10-19, 06:38
Medlem
Är det värt att lägga en slant på att Arsenal vinner Conference League?
Citera
2021-10-19, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Behåll ni arteta.

Enligt säkra källor på diverse United forum är conte klar för United.

Enligt säkra källor hade ej arsenal råd med hans lön.
Tror större chans Newcastle får Conte än United.
Citera
2021-10-19, 08:22
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap

Absolut! Säkra pengar!
Citera
2021-10-19, 08:52
Bannlyst
Jag tror Ole säljer Pogba och Matic efter säsongen alla håller med? En av Pogba och Van De Beek är sålda efter säsongen eller holländaren redan i vinter men jag rangordnade Matic och Van De Beek och Martial före McTominay och Fernandes och C.Ronaldo.

Bruno Fernandes är Oles spelare.

Jag tycker efter säsongen:

Kulusevski
Lingard
Martial
Rashford
Sancho
Greenwood
Van De Beek
Matic
Pogba
Fred
Telles
Jurado
Varane
Lindelöf
Maguire
Wan-Bissaka
Mengi
De Gea
Heaton

Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap

Arsenal slutar 3:a i Premier League och kvalificerade i Champions League i 22-23?!
Senast redigerad av EL1624 2021-10-19 kl. 09:29. Anledning: Ny Flashbackare
Citera
2021-10-19, 09:28
Medlem
Citat:
Fattar du inte simpel ekonomi?

Förmögenheten till den ena eller andra klubbägaren har INGET med hur rik respektive klubb är. Jösses....

Du har aldeles rätt!
Hur rik ägaren är har inget med klubbens ekonomi att göra. Två helt skilda saker!
Citera
2021-10-19, 09:44
Medlem
Självklart påverkar inte ägarnas totala rikedom vad det står i klubbens bokslut på kalenderåret så ja, rent ordpolismässigt har ni ju rätt men seriöst, förstår ni inte själva att ägarnas tillgångar påverkar potientialen på pengar klubben kan lägga på spelarköp och löner på sikt iom FFP? Och där är Newcastle för tillfället överlägset alla andra. Finns ju en anledning att resterande PL-klubbar nu skiter på sig och stoppar större reklam / sponsordeals för Newcastle (likt Citys "vi säljwe namnet på arenon för ett par miljarder")

Blackburns ägare på 90-talet är ett lysande exempel på en klubb som inte räknades som rik men via ägarens privata tillgångar kunde göra köp klubben inte hade kunnat på egen hand
Citera
2021-10-19, 10:33
Medlem
Arons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EL1624
Jag tror Ole säljer Pogba och Matic efter säsongen alla håller med? En av Pogba och Van De Beek är sålda efter säsongen eller holländaren redan i vinter men jag rangordnade Matic och Van De Beek och Martial före McTominay och Fernandes och C.Ronaldo.

Bruno Fernandes är Oles spelare.

Jag tycker efter säsongen:

Kulusevski
Lingard
Martial
Rashford
Sancho
Greenwood
Van De Beek
Matic
Pogba
Fred
Telles
Jurado
Varane
Lindelöf
Maguire
Wan-Bissaka
Mengi
De Gea
Heaton

Arsenal slutar 3:a i Premier League och kvalificerade i Champions League i 22-23?!

den gubben går nog inte
pogba kommer att då ha ett år kvar på kontraktet och då behöver han bara vänta ett år till och gå utan att united får nån summa
Citera
2021-10-19, 11:22
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Självklart påverkar inte ägarnas totala rikedom vad det står i klubbens bokslut på kalenderåret så ja, rent ordpolismässigt har ni ju rätt men seriöst, förstår ni inte själva att ägarnas tillgångar påverkar potientialen på pengar klubben kan lägga på spelarköp och löner på sikt iom FFP? Och där är Newcastle för tillfället överlägset alla andra. Finns ju en anledning att resterande PL-klubbar nu skiter på sig och stoppar större reklam / sponsordeals för Newcastle (likt Citys "vi säljwe namnet på arenon för ett par miljarder")

Blackburns ägare på 90-talet är ett lysande exempel på en klubb som inte räknades som rik men via ägarens privata tillgångar kunde göra köp klubben inte hade kunnat på egen hand

Jo, det är ju alldeles uppenbart att det är så.

Exempelvis, investeringar i infrastruktur, träningsanläggningar och ungdomsverksamhet räknas inte med i FFP. En ägare är alltså helt fri att ge klubben pengar till allt sådant, vilket då frigör en summa pengar till annat.

Sedan har vi sätt att kringgå reglerna. Bråket med Man City var ju just att de hade fått "mystiska" sponsorkontrakt från Abu Dhabi.

Om man tänker efter säger det sig självt också att ägarnas ekonomi kommer klubben till godo. Om det inte vore så, vore det ingen mening för saudierna att köpa Newcastle, eftersom de då inte kan använda sina pengar till att skapa en bättre image åt sitt land.

Det ska i sammanhanget sägas att vissa rika gör tvärtom och ser laget som en ekonomisk investering. Att Mike Ashley, Newcastles förra ägare var illa omtyckt är för att han tjänat pengar på klubben. Värst av alla i det fallet sägs Man Us ägare vara som skall ha tjänat runt en miljard på sitt ägande, och de lär väl inte heller vara så populära bland fansen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in