2021-10-18, 21:35
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Du har rätt i att vaccinerna inte är testade över lång tid. Men det du behöver tänka på, är att samma sak gäller viruset. Med tiden kan det visa sig att viruset har oangenäma effekter på hälsan som man inte var kända från början.

Vaccinmotståndarna tror sig undvika långsiktiga risker genom att tacka nej till vaccinet. Men dom lurar sig själva. Istället för riskerna med vaccinet, så utsätter sig vaccinmotståndarna för riskerna med viruset.

Jag blir provocerad när vaccinmotståndarna säger:
"Jag vill inte riskera långsiktiga biverkningar med vaccinet, när sjukdomen har en dödlighet på 0,5%."

Inser vaccinmotståndarna inte motsägelsen i detta resonemang?

Ännu mer provokativt är att vaccinmotståndarna anser sig vara smarta. Vaccinmotståndarna anser att alla andra är får som följer fårflocken. Men vaccinmotståndarna sväljer okritiskt alla budskap som sprids i den egna fårflocken.

Jag räknar med att jag kan få viruset när som helst. Men eftersom jag har tagit vaccin, så är mitt immunförsvar förberett på mötet med viruset.

Ja, det står dig fritt att välja bort vaccinet. Det som du inte kan välja bort, är riskerna. Såvida du tacker nej till ett vaccin, så tackar du samtidigt ja till att riskerna med att möta viruset utan ett immunförsvar som är förberett.

Vaccinmotståndarnas kampanjer mot vaccinerna bygger på att det är jätteviktigt att gardera sig mot okända långsiktiga risker; när det gäller vaccinet. Beträffande viruset, så har vaccinmotståndarna den rakt motsatta ståndpunkten.

Det är så enkelt: UNDVIK ATT BLI SMITTAD!
Nu har vi denna nivå av riskfaktor med Corona, när något värre kommer så kan vi vara i en långt värre situation. Ska jag behöva förklara ytterligare eller kan ni dra egna slutsatser?
Citera
2021-10-18, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Du har rätt i att vaccinerna inte är testade över lång tid. Men det du behöver tänka på, är att samma sak gäller viruset. Med tiden kan det visa sig att viruset har oangenäma effekter på hälsan som man inte var kända från början.

Vaccinmotståndarna tror sig undvika långsiktiga risker genom att tacka nej till vaccinet. Men dom lurar sig själva. Istället för riskerna med vaccinet, så utsätter sig vaccinmotståndarna för riskerna med viruset.

Jag blir provocerad när vaccinmotståndarna säger:
"Jag vill inte riskera långsiktiga biverkningar med vaccinet, när sjukdomen har en dödlighet på 0,5%."

Inser vaccinmotståndarna inte motsägelsen i detta resonemang?

Ännu mer provokativt är att vaccinmotståndarna anser sig vara smarta. Vaccinmotståndarna anser att alla andra är får som följer fårflocken. Men vaccinmotståndarna sväljer okritiskt alla budskap som sprids i den egna fårflocken.

Jag räknar med att jag kan få viruset när som helst. Men eftersom jag har tagit vaccin, så är mitt immunförsvar förberett på mötet med viruset.

Ja, det står dig fritt att välja bort vaccinet. Det som du inte kan välja bort, är riskerna. Såvida du tacker nej till ett vaccin, så tackar du samtidigt ja till att riskerna med att möta viruset utan ett immunförsvar som är förberett.

Vaccinmotståndarnas kampanjer mot vaccinerna bygger på att det är jätteviktigt att gardera sig mot okända långsiktiga risker; när det gäller vaccinet. Beträffande viruset, så har vaccinmotståndarna den rakt motsatta ståndpunkten.

Du glömmer att nämna att vaccinet i första hand är effektivt för att förhindra allvarlig sjukdom.
Även om du är vaccinerad så är det ingen garanti att du inte även utsätts för virusets eventuellta långsiktiga effekter på dig.

Därmed vill jag inte säga att man ska avstå vaccinet.
Jag är dock inte övertygad om dess förträfflighet för icke riskgrupper.
Citera
2021-10-18, 21:41
Medlem
Längesen jag var här. Skönt att pandemin är över ännu roligare att alla runkande domedagsprofetior i mammas källare inte hade rätt att flera hundratusen skulle dö.
Citera
2021-10-18, 21:48
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Längesen jag var här. Skönt att pandemin är över ännu roligare att alla runkande domedagsprofetior i mammas källare inte hade rätt att flera hundratusen skulle dö.

"Skönt att pandemin är över". Bara för regeringen anser att smittan "är över" betyder inte att det är sant.
Kanske att du bara är ett troll men du utmålar nu den galenskap som nu sker och kommer att riskera att nya vågor av smitta kan drabba oss.
Citera
2021-10-18, 22:19
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Eftersom kontrollen över vad folk dog av egentligen har varit usel alltigenom hela plandemin så spelar det inte så stor roll vad som menades. Att Läkare gissar sig till vad folk dött av är inget ovanligt men senaste åren harr det ju varit löjligt att nästan alla läkare gissat att de med lunginflammation dött av/med/på convid19.

Dör man inom 14 dagar efter positivt coronatest är det ytterst osannolikt att corona inte skulle ha något att göra med dödsfallet.
Citera
2021-10-18, 22:21
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jo vi har förstått att du ännu inte har insett att man kan avlida av en svår sjukdom som cancer eller svårt hjärtfel samtidigt som man har eller har hafr en mild coronainfektion…

Sannolikheten är 1 på 1000 att något sådant sker.
Citera
2021-10-18, 23:11
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Sannolikheten är 1 på 1000 att något sådant sker.
Blir inte det typ 11.000 st om man tänker på Sveriges befolkning?
Citera
2021-10-18, 23:27
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87

Det var faktiskt experterna i UK som sa att 100 000 skulle dö i Sverige.
Citera
2021-10-18, 23:53
Medlem
Goto10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
"Skönt att pandemin är över". Bara för regeringen anser att smittan "är över" betyder inte att det är sant.
Kanske att du bara är ett troll men du utmålar nu den galenskap som nu sker och kommer att riskera att nya vågor av smitta kan drabba oss.
Jag tycker att det är väldigt svårt att bedöma läget nu. Danmark, Sverige och Norge har i princip blåst ”faran över” medan man läser att Finland blivit rödmarkerade igen och i Ryssland sprids deltan som en löpeld.
Kan vi hoppas att samhället kan fortsätta hålla öppet eller kommer vaccinets verkan att ebba ut och restriktioner införas på nytt?
Just nu känns allting väldigt oklart.
Citera
2021-10-19, 00:34
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Fullvaccinerade Colin Powell dör av covid....
https://www.nytimes.com/2021/10/18/us/politics/colin-powell-dead.html
https://www.nbcnews.com/politics/politics-news/former-secretary-state-colin-powell-dies-covid-complications-n1281746
Citat:
Powell had multiple myeloma, a cancer of a type of white blood cell, which can harm the body's immune system. It’s unclear what complications he experienced from Covid-19 or when he tested positive for the disease. The family also did not say when he was vaccinated or if he had received a booster shot.
Citera
2021-10-19, 00:48
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Jaha, så inga vettiga motargument då. Du tror att det hjälper att låtsas var obrydd, posta lite smilies och försöka leka stor? Nigga please. Du är en liten feg råtta. Folk slåss världen runt för sina friheter och många börjar vakna. De har ingen lust att leva som fångar i den här utdragna masshysterin men du din lilla sopa, du säger bara ”ok” till all skit globalisthororna trycker ner i käften på dig, bara så att du ”ska kunna resa”. Vilken jävla tönt. Inte konstigt att totalitära regimer kunna styra folk dit dom vill om människor är som du. Grattis.

I de flesta europeiska länder kan du ju välja fritt mellan ett pcr test eller covidpass för inresa. Vad är totalitärregim i det ? Du väljer ju. Världen är inte svart eller vit gosse ..
Citera
2021-10-19, 00:56
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
I ”de flesta”? Inte alla. Du vet mycket väl att det inte är så enkelt. Vissa länder har våldtagit sin befolkning rejält med Covid som ursäkt. Det är inte för inget protesterna växer och gatorna brinner i Italien bl a.

” EU:s digitala covidintyg underlättar säker och fri rörlighet under pandemin. Intyget, som finns i både digitalt format och pappersformat, ska visa att en person antingen har:

vaccinerats mot covid-19
lämnat ett negativt covid-19-test
eller tillfrisknat från covid-19
Intyget är i bruk från och med den 1 juli 2021 och gäller i alla 27 EU-länder samt i Island, Liechtenstein, Norge och Schweiz.”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in