2021-10-18, 03:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Nej, jag beskrev enkelheten i att ta en kontakt på nätet.

Håll dig till relevanta saker som vad vi vet om den här Anders och låt inte din fantasi springa iväg.
Citera
2021-10-18, 03:38
Medlem
Charlemanges avatar
Angående att dåren sköt med pilbåge.
Lyssnade på radioprogrammet Norsken, Dansken och Svensken som går i P1.
Där påstod de att han sköt med armborst.
Är det någon här som har hört något om det?

Alltså det är en enorm skillnad på pilbåge och armborst.
Särskilt ifråga om möjligheten att träffa om man är amatör.
Tror inte att dåren var proffs på vare sig pilbåge eller armborst.
Däremot vet jag att ett armborst är betydligt enklare att skjuta med, även sådant som betydligt
mer avancerade riktmedel kan användas och kraften är enorm.
Alltså jag säger inte bu eller bä.
Det som är helt sant och som lätt kan kontrolleras är att de satt i det radioprogrammet och
sa att han sköt med armborst.
Vore bedrövligt om det ej är sant.
Varför då frågar ni er, alltså om ett gäng amatörer sitter och spånar i radion.
Jag anser det därför att en av amatörerna Svensken är Åsa Linderborg Aftonblades tidigare
kulturchef och den som startade drev på drevet mot Benny Fredriksson teaterchefen
som tragiskt tog sig av dag pga falsk anklagelse under metoo.
Det är i mina ögon värre än en felsägning, som om de sagt att han sköt med en glock och det
exempelvis varit en Beretta,
Alltså armborst eller pilbåge.
Om de sa rätt varför har de då ej talat om detta i media eller på nyheterna?
Jag har själv absolut ingen som helst aning.
Ej heller vilken typ av pilbåge det i så fall var eller vilken typ av pilar, sett ett koger på bild
i en tidning men det kan ju vara gamla bilder med. Får väl kolla med LGWP annars i detta fallet
är det ju verkligen hans domäner då han kan vapen på sina fem fingrar.
Citera
2021-10-18, 03:45
Bannlyst
Jag antar att en intressekonflikt bakom kulisserna händer nu.

Sjukvården har sin bild tydlig med att Anders är galen och begick dådet under allvarlig psykisk störning.

Men polisen vill inte att han ska klassas som sjuk för då blir han inte dömd för brott.

Utan vad polisen vill är att få sin åsikt genom att det var en terrorhandling, som bygger på tunn is, för att döma Anders för brott.

Men för att domstolen ska kunna köpa polisens tomma anklagelser måste kritiska frågor från Anders försvarare undvikas, vilket kan göra det svårt för domstolen att döma honom efter polisens önskan.
Senast redigerad av Anonymaalko 2021-10-18 kl. 03:48.
Citera
2021-10-18, 04:10
Bannlyst
Här är den senaste bilden av Anders som togs av en orolig granne i augusti 2020 som visar Anders på tröskeln talandes med två poliser.
Anders hade kraftigt gått upp i vikt och vuxit håret sedan YouTube videon från 2017.

https://anonfiles.com/1e5c9bOau3/457E2F84-AD82-41B7-B460-DFEB187DE26F_jpeg
Citera
2021-10-18, 04:37
Medlem
Man
Mellan 13-45
Psykiskt störd
Muslim

Ingen bra kombination.

Om SES också kan ha varit låg,
Om personen tidigare varit hotfull eller våldsam,
Om personen tidigare haft problem med alkohol, droger, spel.

Livsfarlig kombination.
Citera
2021-10-18, 04:40
Bannlyst
Citat:
Polisen medger också att samtliga offer med största sannolikhet dog efter ett första försök av polisen att ingripa mot mannen misslyckades.

Man ska också ha besökt mannen vid minst två tillfällen under förra året.
Grannar har berättat att mannen betett sig väldigt underligt, och fäktats med svärd och klubbor på gården.
Vid ett polisbesök ska polisen ha haft kravallutrustning och skrikit åt mannen att komma ut, har en granne berättat för norska VG.

— Han fäktades med klubbor, pinnar och batonger i sin trädgård. Jag såg honom där regelbundet på sommaren, men också hela hösten om det inte var för kallt, säger den tidigare grannen till VG.

NRK rapporterar också att Bråthen. Förra året dömdes till sex månaders besöksförbud mot familjemedlemmar efter att ha hotat dem.

Han är också sedan tidigare dömd för bland annat inbrott och ett mindre narkotikabrott.
https://nordfront.se/pilbagsmannen-var-muslimsk-konvertit
Citera
2021-10-18, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellen60
Han er like mye muslim som Breivik er Kristen

En mann som går inn i en moske blir like lite muslim som en mann som går inn i en garasje blir bil
Gäller samma sak när någon går till nazistmöte, läser mein kampf, heilar och sedan mördar några judar?

Inte nazistiskt, antisemitiskt eller hatbrott?
Citera
2021-10-18, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymaalko
Ok. Tack för svaret. Att bara behöva gå med i församlingen eller bara gå till en moské gör dig inte till muslim, min vän.
Menar du på samma sätt att om någon går på nazistmöte, kallar sig nazist och mördar några judar inte gör någon till nazist?

Eller kände du någon sorts inprogrammerad obligatorisk press på dig att reflexmässigt försvara "fredens och kärlekens" religion i den goda religionsfriheitens namn?
Citera
2021-10-18, 05:07
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Anders is from Norway. They are manly retardeds people.

Citat:
Här är den sanna beskrivningen av vem Anders var fram till sin galenskap.
Anders levde i sin egen bubbla, vilket bekräftas av människor som kände honom.

https://www.tv4.se/artikel/10kSnjYCiFhjJkAZ8loHUZ/grannarna-levde-i-skraeck-i-flera-ar-vi-var-ju-livraedda-foer-honom
Han var ett solklart fall för att tvångsvårdas.
Varför gjordes inte det?
Dessutom begick han ju under tiden brott efter brott och Inget görs! Det här är ett solklart fall att hamna mellan stolarna, inte acceptabelt.
Detta hoppas jag någon drar lärdom av?
Citera
2021-10-18, 07:11
Avslutad
Citat:
Här är den sanna beskrivningen av vem Anders var fram till sin galenskap.
Anders levde i sin egen bubbla, vilket bekräftas av människor som kände honom.

https://www.tv4.se/artikel/10kSnjYCiFhjJkAZ8loHUZ/grannarna-levde-i-skraeck-i-flera-ar-vi-var-ju-livraedda-foer-honom
Vem är ”Anders”?
Citera
2021-10-18, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LepraHunk
Vilket struntargument. Du definierar alltså vilken religion andra får (och kan) tillhöra? Vad krävs för att man ska bli äkta muslim? Kan du redogöra för kraven?

Först ha någon slags förståelse vad man egentligen gör. Killen är galen i en bemärkelse de flesta kan förstå. I morgon är han säkert kristen eller han tror han är Gud men det gör honom inte till Gud utan bara fortfarande galen.

Jag tycker synd om honom samtidigt som jag skulle vilja ha honom på samma avdelning som Breivik.
Citera
2021-10-18, 07:37
Medlem
Citat:
Jag antar att en intressekonflikt bakom kulisserna händer nu.

Sjukvården har sin bild tydlig med att Anders är galen och begick dådet under allvarlig psykisk störning.

Men polisen vill inte att han ska klassas som sjuk för då blir han inte dömd för brott.

Utan vad polisen vill är att få sin åsikt genom att det var en terrorhandling, som bygger på tunn is, för att döma Anders för brott.

Men för att domstolen ska kunna köpa polisens tomma anklagelser måste kritiska frågor från Anders försvarare undvikas, vilket kan göra det svårt för domstolen att döma honom efter polisens önskan.

Espen Andersen Braathen (EAB) har erkänt morden och misshandeln mot de skadade. Inget av dessa brott är något som han kan få ens en avancerad åtalseftergift för. Det finns redan tillräckligt med bevis och vittnesmål om brotten för att en domstol ska kunna ta ställning och fälla honom till ansvar för brotten.

Polisens uppgift är utredningen fram till åtal, då åklagare tar vid och sen lämnar till domstol. Domstolen kommer säkert att döma EAB där man först konstaterar att EAB är skyldig och sen beslutar om "påföljden". Påföljden är det vi i Sverige kallar "straffet". Domstolar i västvärlden får inte döma svårt psykiskt sjuka till fängelse utan påföljden kan istället bli psykiatrisk vård.

För några decennier sen hade vi i Sverige ett pågående oskick att rättsväsendet fick ganska många brottslingar sjukförklarade, som blev friskförklarade och utskrivna innan bläcket hann torka i domarna. Då infördes en högre grad av rättslig övervakning så att rättspsykiatrin inte skulle utnyttjas som en smitväg undan ansvar. Psykiatrikerna skriver numera intyg till domstolarna (förvaltningsrätten) om patientens aktuella tillstånd och risk för återfall. De som döms i Sverige till rättspsykiatrisk vård får ofta den påföljden med tillägget SUP = Särskild UtskrivningsPrövning. Med det tror jag att polisen är i huvudsak nöjd.

Anders Bering Breivik vilken inte alls bli "sjukförklarad" utan stå upp som en man med råg i ryggen för sina gärningar. Han ville ha ett tidsbestämt straff och det skulle i Sverige endast kunna bli livstidsstraff. I Norge har man inte livstid som kan tidsbestämmas i efterhand utan 20 år med tillägget "forvaring", som innebär en 5-årig förlängning vid olika tidpunkter.
För "sjukförklarade" så består vården tills sjukdomen läkt. För EAB så är tillståndet troligen kroniskt och han kommer att "forvaras" med kontinuerlig behandling och omsorg resten av sitt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in