Citat:
Ursprungligen postat av
Neverever31
Du verkar kunna detta med schizofreni och det handlar förmodligen om detta.
Däremot tycker jag att han både ser ut och låter som en med förståndshandikapp på inspelningarna. Han läser de 5 meningarna innantill på skärmen och har ett tonfall som är dubbelt, som att han inte vet vad han säger.
Att det blir rättsspyk resten av livet är en lågoddsare
Han läser inte från en skärm i videon han la ut på nätet för fyra år sen. Han rapporterar tydligt och klart sitt besked som han fått "muntligt" från ovan. Jag tror inte att han har något förståndshandikapp utan är normalbegåvad och kan hantera en dator och internet. Det är inte någon trevliga röster han hör och han försöker troligen hantera dem och de orders han får genom att vara väldigt kort i tonen och i det han återger.
Det är mycket sorgligt för de enskilda personer som drabbas men också för deras anhöriga. EAB har varit sjuk sen 17-18-årsåldern. Jag kan självklart inte säga att det är schizofren sjukdom han lider av, men debutåldern och det lilla media upplyst om hur hans föräldrar behövt få besöksförbud för att de är rädda för honom och hans agerande i sin video talar för att det lutar åt den sjukdomen.
Användaren "Folkets tempel" hävdar att schizofreni utrotades under 1980-talet genom någon "uppfann antipsykotisk medicin". Sådan tur har mänskligheten inte men nya läkemedel, med färre biverkningar, kan lindra en del av symtomen (hallucinationer och vanföreställningar).