2021-10-14, 13:06
Medlem
fellowvessels avatar
https://www.reddit.com/r/blackmagicfuckery/comments/7o7rjv/keep_your_eyes_on_the_cross/
håll i tårtan, den där giffen är ganska makalös.
Citera
2021-10-15, 16:37
Medlem
fellowvessels avatar
"hur kan vuxna människor" är lite ironiskt sagt, hade verkligheten varit på riktigt hade man inte växt, alla hade haft samma ansikte, dött av ljudvågor, endast behövt 1 tugga mat per vecka. ramlat omkull pga av att vara bipedal/två fotig. inte gått att röra. Homo Sapiens är en myt för idioter sen skiter jag vad det står i skolböcker, fanns skolböcker på 1700 talet också.
Senast redigerad av fellowvessel 2021-10-15 kl. 16:40.
Citera
2021-10-15, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Privattaxin
*klipp*

Fast livserfarenhet kan inte mäta sig med vetenskap. Vetenskapen säger att spöken omöjligen kan existera. Menar du att dina teorier om vad som kanske hänt ska triumfera nyktra forskares slutsatser?
Nej. Vetenskapen kan inte bevisa att spöken inte finns.
Citera
2021-10-15, 17:38
Medlem
Vi hade precis flyttat till vårat radhus när det började spöka hos oss. Allt började med att vi promenerade i en skog som finns precis intill oss, och i den skogen så finns det en plats i skogen där man förr i tiden hängde häxor. Bara några meter ifrån avrättningsplatsen så hittade vi en sten där det stod en mening på, jag tänker inte säga vad det stod ni kmr ändå inte tro mig men ändå.

Några dagar efter skogsturen så fick vi alla en obehaglig känsla i vårt egna hem. Bara jättekonstig känsla. Sen började det hända oförklarliga grejer, lampan i vardagsrummet började gunga, vattenkranen började spola av sig själv, vi hörde ljud i trappen på nätterna, alla kände sig övervakade.

Om det inte stod den där meningen på stenen skulle vi aldrig hajat att den har med ett finger i spelen Så vi slängde den i soprummet och efter det blev det lugnt hemma! Efter det så började jag tro på det övernaturliga men såhär 6-7 år senare har inget hänt
Citera
2021-10-15, 17:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Vi hade precis flyttat till vårat radhus när det började spöka hos oss. Allt började med att vi promenerade i en skog som finns precis intill oss, och i den skogen så finns det en plats i skogen där man förr i tiden hängde häxor. Bara några meter ifrån avrättningsplatsen så hittade vi en sten där det stod en mening på, jag tänker inte säga vad det stod ni kmr ändå inte tro mig men ändå.

Några dagar efter skogsturen så fick vi alla en obehaglig känsla i vårt egna hem. Bara jättekonstig känsla. Sen började det hända oförklarliga grejer, lampan i vardagsrummet började gunga, vattenkranen började spola av sig själv, vi hörde ljud i trappen på nätterna, alla kände sig övervakade.

Om det inte stod den där meningen på stenen skulle vi aldrig hajat att den har med ett finger i spelen Så vi slängde den i soprummet och efter det blev det lugnt hemma! Efter det så började jag tro på det övernaturliga men såhär 6-7 år senare har inget hänt

Förstår du inte att din övertygelse enbart är en psykologisk manifestation har du en kognitiv funktionsnedsättning och livlig fantasi.
Citera
2021-10-15, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Förstår du inte att din övertygelse enbart är en psykologisk manifestation har du en kognitiv funktionsnedsättning och livlig fantasi.

Om du själv hade varit med om det jag var med om skulle du inte skrivit sådär
Citera
2021-10-15, 21:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Om du själv hade varit med om det jag var med om skulle du inte skrivit sådär

Endast en psykos skulle kunna göra mig inkapabel att acceptera vad jag inte kan förklara.
Citera
2021-10-16, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runx

Ja så fort någon tror på detta så har dom en funktionsnedsättning och livlig fantasi..

Den dagen du går vidare och inser ditt och många andras misstag så kommer du förstå..
Ni är för roliga, om ni bara visste.
Citera
2021-10-16, 11:06
Medlem
constants avatar
Det är ganska vanligt att vuxna människor tror att att det finns spöken. Barn tror ju på tomten.
Citera
2021-10-16, 11:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Capteno
Ja så fort någon tror på detta så har dom en funktionsnedsättning och livlig fantasi..

Den dagen du går vidare och inser ditt och många andras misstag så kommer du förstå..

Jag är medveten om att det jag skrev var oartigt, men jag anser att det vore mer förkastligt att inte påpeka felaktigheten med att bemöta sitt oförstånd med villfarelser.
Citera
2021-10-16, 11:09
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capteno

Vad har du för annat förslag till att vuxna människor tror att det finns spöken?

Psykiatriska förklaringar finns, men du är övertygad om att personerna verkligen ser och träffar spöken? Varför kan du inte acceptera reella förklaringar?
Senast redigerad av constant 2021-10-16 kl. 11:11.
Citera
2021-10-16, 11:51
Medlem
Man tror på spöken för att man tror att det är döda människor. Alltså av samma anledning som folk tror på Gud. Man vill inte att döden ska vara det definitiva slutet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in