2021-10-14, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Ska man begå terrorbrott så ska man göra det i Norge. Segare och mer trögtänkt polis får man leta efter. Breivik kunde promenera in fritt på en ö med barn. Där gick han runt i ett par timmar innan något hände.

Och nu det här. Man hade inte ens stake att skjuta fanskapet när man väl var på plats. Vilken polis skjuter varningsskott i ett sånt läge? Skjut honom i benet för helvete.

Det er politikernes feil og ikke politiets. Det kan høres merkelig ut, men gir man politiet mere muligheter til å utøve makt ville tragedien være unngått.

Vi vil få stafig flere terrordåd fra muslimene i fremtiden. Dette er bare begynnelsen. En psykisk syk muslim med norsk/dansk bakgrunn tilhører dog virkelig sjeldenhetene.
Citera
2021-10-14, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Norge hade väll inte haft något större terrordåd före Brevik? Så att de togs på sängen är inte så konstigt.

När Palme mördades var inte svenska polisen på topp heller. Ofantligt många misstag begicks

Jo. Men man måste väl lik förbannat förbereda sig för det? Terrorattacker kan hända precis överallt. Vilken idiot som helst fattar att det kommer bli problem med en obeväpnad polis vid en sådan situation.

Ska en polis behöva bli dödad för att man ska ändra den lagen? Då är det redan försent.
Citera
2021-10-14, 16:34
Medlem
Hvorfor sender dem ut en politiadvokat som ikke har kjennskap til saken.
Citera
2021-10-14, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Tack, så det handlar mer om en mycket psykiskt sjuk man än ett muslimskt illdåd?
Han var ikke velkommen i den lokale moskeen sa de på tv2 nyhetene
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Norge hade väll inte haft något större terrordåd före Brevik? Så att de togs på sängen är inte så konstigt.

När Palme mördades var inte svenska polisen på topp heller. Ofantligt många misstag begicks

Norge hade en och annan kyrkbränning på 90 talet och militanta samer på 70 talet
Citera
Medlem
Lawlines avatar
5 döda med pilbåge. Ser ut som vanliga pilar och man dör inte direkt om man inte träffar rätt. Har det varit aggresiva jaktpilar så är det kört så därför misstänker jag att han även brukade kniv för att avsluta jobbet. Står att han brukade annat vapen också. Muslimer har en förkärlek att skära halsen av sina offer.
Citera
2021-10-14, 16:36
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Ska man begå terrorbrott så ska man göra det i Norge. Segare och mer trögtänkt polis får man leta efter. Breivik kunde promenera in fritt på en ö med barn. Där gick han runt i ett par timmar innan något hände.

Och nu det här. Man hade inte ens stake att skjuta fanskapet när man väl var på plats. Vilken polis skjuter varningsskott i ett sånt läge? Skjut honom i benet för helvete.

Nu är du bara tramsig. Det tog ett tag innan de fick information om vad som skedde sen var det på en ö och halva Oslo hade precis sprängts i bitar. Du ser för många actionrullar
Citera
2021-10-14, 16:38
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
5 döda med pilbåge. Ser ut som vanliga pilar och man dör inte direkt om man inte träffar rätt. Har det varit aggresiva jaktpilar så är det kört så därför misstänker jag att han även brukade kniv för att avsluta jobbet. Står att han brukade annat vapen också. Muslimer har en förkärlek att skära halsen av sina offer.

Tror lite som dig att pilen/pilarna kanske saktade ner offren men jag tror inte att han satte dödande skott på alla utan han slutförde nog på ett annat sätt.
Citera
2021-10-14, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BGSindikat
Det gör ont i er att han är vit och skandinavisk hahahahha
Jag slås av att norrmän är Skandinaviens massmördare. Dom lär ju vara överrepresenterade vid det här laget.
Senast redigerad av DrMuggenD 2021-10-14 kl. 16:44.
Citera
2021-10-14, 16:39
Medlem
Kukulinskillis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz
Jag hör gärna din analys av Michael Skråmo .

Kan för lite om honom för att ge någon. Men som jag förstår deltog han i organiserade insatser. Känns lite som en annan sak.
Citera
2021-10-14, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrMuggenD
Jag slås av att norrmän är Scandinavians massmördare. Dom lär ju vara överrepresenterade vid det här laget.

Skandinavien massmördare?

Det är Brevik och nu det här 10 år senare. Har du några fler exempel?
Citera
2021-10-14, 16:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cubaldebasic
Varför bar inte offren pistol/revolver?

Korrekt. Men om alla skulle vara obeväpnade då kan man ha flera timmars lekstuga som i fallet kräket Breivik.

Ja, en pistol/revolver är säkert avskräckande och effektivt mot en fet galen islamkonverterad halvdansk som plötsligt börjar skjuta med en pilbåge.

"Fler timmars lektstuga med vapen" har väl i alla fall det upp till tänderna beväpnade USA råkat ut för mer än något annat västerländskt land?
Värre track-record för just utdragna masskjutningar får man väl leta efter om man jämför med second amendment-landet med "John Wayne attityd"....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in