2021-10-14, 15:50
Medlem
De mördade:

Kvinna, 70-80 år.
Kvinna, 70-80 år.
Man, 70-80 år.

Kvinna, 50-70 år.
Kvinna, 50-70 år.

Undrar om han i huvudsak siktade in sig på personer som påminde honom om föräldrarna? Att det på nåt vis, i hans huvud, var dem han dödade? Han bröt sig in hos föräldrarna 2020 och hotade att döda fadern, och fick under en tid besöksförbud.
Citera
2021-10-14, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
Jag svarar på min egen post: en snabb sökning på Aftonbladet visar att de publicerade namn och bild på GM Tamim Sultani i Vetlanda i juli efter fällande dom (dådet skedde i mars), nu går de ut med namn och bild dagen efter på misst GM Espen Andersen Bråthen i detta fall. Nån som vågar sig på en gissning varför de inte är konsekventa

Vi som förstår att det är skillnad på brott som begås i Norge och brott som begås i Sverige behöver inte gissa - svensk pressetik är helt irrelevant för vad dom publicerar i Norge. I Norge har man alltså valt att publicera namn och bild, då finns det ingen anledning för svensk media att inte göra det. Det här är så standardförfarande att du inte kan ha missat det, det sker varje gång utländsk media publicerar namn och bild på brottslingar.
Citera
2021-10-14, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
hahaha, hur kan man ta den här mannan på allvar? Han är för fan inte muslim! Blir jag kristen om jag säger att jag är kristen? Nej!

Kolla på videon, vilken tönt! https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0G3op0/barndomsvenn-varslet-politiet-om-siktede-i-2017-en-tikkende-bombe

Nej du blir inte kristen bara för att du säger att du är kristen, du måste döpa dig. Jag tror även att muslimer har en ritual de med där man ska repetera det imamen säger om att Allah är den enda guden och man älskar profeten Mohammed, två gånger.
Citera
2021-10-14, 15:51
Medlem
Hur ser killens sociala liv ut? Rör det sig om en rakilaiserad incel?
Citera
2021-10-14, 15:52
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Hur är det ens möjligt? Varför öppna de inte eld direkt?
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Varför inte skjuta i benet och gripa GM istället för att låta honom gå fri och mörda fler?
Norsk ordningspolis bär inte vapen och får beväpna sig först efter beslut av polischefen. Vapnen förvaras normalt på stationen - även om vissa patruller har den i bilen.
Citera
2021-10-14, 15:52
Medlem
Jools84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyfranA
Att kniv och färre mord skulle vara kopplade är inte nödvändigtvis sant. I Finland har de fler mord per capita än i Sverige trots att kniv används i de allra flesta mord (till skillnad från här där skjutvapen förekommer i ca hälften).
Finland har väl inte fler mord per capita än Sverige? Har inte kollat källor men känns som Finland är mycket lugnare än Sverige.
Citera
2021-10-14, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peppartand
De mördade:

Kvinna, 70-80 år.
Kvinna, 70-80 år.
Man, 70-80 år.

Kvinna, 50-70 år.
Kvinna, 50-70 år.

Undrar om han i huvudsak siktade in sig på personer som påminde honom om föräldrarna? Att det på nåt vis, i hans huvud, var dem han dödade? Han bröt sig in hos föräldrarna 2020 och hotade att döda fadern, och fick under en tid besöksförbud.
Var dom européer?
Citera
2021-10-14, 15:54
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
hahaha, hur kan man ta den här mannan på allvar? Han är för fan inte muslim! Blir jag kristen om jag säger att jag är kristen? Nej!

Kolla på videon, vilken tönt! https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0G3op0/barndomsvenn-varslet-politiet-om-siktede-i-2017-en-tikkende-bombe

Hahhah typiskt incel muslim, men snälla. Vilken jävla mupp!
Citera
2021-10-14, 15:55
Medlem
ZilverZoddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megalanthus
Eller så har han inte orkat att ansöka om att få norskt.
Medborgarskap har ingen betydelse om man bor i Skandinavien. Har själv bott i Norge halva mitt liv men är svensk medborgare. ENDA skillnaden är att jag inte får rösta i stortingsvalet...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Ajaj.. Alla offren dödades sannolikt efter att polisen konfronterade mannen första gången.

Dags för norsk polis att bära vapen och skjuta på direkten när man går in i en pågående händelse med livsfarligt våld?

Gärningsmannen har varit i kontakt med polisen tidigare och man har i samband med det misstänkt islamisk radikalisering. Uppenbarligen handlar det om lite mer än att han bara har hävdat att han blivit muslim.

Det er jo helt feil det du skriver, norska polisen kan bære våpen! Men våpenet er lagret inne i polisbilen, de trenger en godkjenning for å bære våpenet, og det kan ta ca 5 minutter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
Jag svarar på min egen post: en snabb sökning på Aftonbladet visar att de publicerade namn och bild på GM Tamim Sultani i Vetlanda i juli efter fällande dom (dådet skedde i mars), nu går de ut med namn och bild dagen efter på misst GM Espen Andersen Bråthen i detta fall. Nån som vågar sig på en gissning varför de inte är konsekventa

I svensk media så brukar man inte publicera namn och bild ifall GM inte har erkänt eller om GM är nationellt efterlyst. Högerextremisten i Norge har ju redan erkänt dåden = bild direkt.
Citera
Medlem
Guru-Gurus avatar
[quote=moshes|77590485]
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
ha ha vilket jävla psykfall!

Diagnos: schizofren man som tror att han är muslim, fast han egentligen bara är en knäppgök som tappat det fullständigt. Trolig schizofreni med inslag av vattenskalle, liten penis samt väldigt väldigt låg IQ.[/

huvudet-skallformen är extremt äggformad, toppformad. Märklig skalle.
hur denne Espen kan påstå att han konverterat till muslim blir nästa problem.
Han har inget skägg och ingen kalufs som tyder åt det hållet. Men han är så klart bara låtsas muslim, i hans föreställning kan man kanske se ut som han.
undrar om bad sina böner som hör till
nej det här är enbart psyksjuk typ.
Jaha, så alla muslimer som är riktiga muslimer har skägg. Muslimer som rakar sig är per definition inte muslimer? Är det så du menar?

Som vanligt när en muslim massmördar så ska det krypa fram patrask som direkt försvarar islam och måste basunera att mördarmuslimen inte är är en "riktig" muslim ty islam är fredens religion. Vilket vi kan se i sköna muslimska länder som Syrien... Libanon... Iran... Afghanistan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in