2021-10-14, 11:22
Medlem
Panzeradlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Nej, det är bara att det är bra om den vinkeln tas upp innan någon rättfärdighetens riddare i media gör anspråk på att ha kommit på den tanken själv.

Du ska se att lügenpresse redan sitter och smaskar ihop en härlig vinkling om att det är en förvirrad man som falskeligen har valt att ansluta sig till islam som begått brottet. Sen gör man intervjuer med någon lämplig muselman som kan förkasta agerandet och samtidigt godhetshylla sin religion.
Citera
2021-10-14, 11:23
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Vilken moske? Mannen är en incel som kallar sig för muslim. För att bli muslim ska man lösa trosbekännelsen inför en annan muslim.
Jag tvivlar på att tjockisen har träffat muslimer överhuvudtaget!

Det var Skråmo också eller?
Citera
Medlem
lutefisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Varför nämns faderns ursprung men inte moderns? Inte klarlagt än?

Dansk mor.
Citera
Medlem
Jag är mer förvånad ingen försökte tackla honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
De mångkulturella backar inte heller, polisen gör det gladeligen istället. Mot svenskar sätts verkanseld in omgående. Poliskåren består numera nästan endast av vänsteraktivister med rätt värdegrund, då får vi avrättningar av svenskar och knäböjande och pizzabjudning till den mångkulturellt organiserade brottsligheten.
Du kan då inte känna många som är poliser om du tror det. GW uppskattade att ungefär hälften av våra poliser röstar på SD, en siffra som stämmer väl med mina erfarenheter.
Citera
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Hade besöksförbud.

Saxar från omni.se

Den misstänkte gärningsmannen i Kongsberg blev förra året belagd med ett sex månader långt besöksförbud mot två nära familjemedlemmar, skriver VG med hänvisning till domstolsdokument.

Ex-fru och barn? Eller föräldrar?

Föräldrarna. Han hade bl.a. placerat en pistol på deras soffa och hotat att döda sin far.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Vilken moske? Mannen är en incel som kallar sig för muslim. För att bli muslim ska man lösa trosbekännelsen inför en annan muslim.
Jag tvivlar på att tjockisen har träffat muslimer överhuvudtaget!

Du känner honom? För den uppgiften har jag inte sett i medierna.

Hoppas han får dela cell med Breivik.
Citera
2021-10-14, 11:24
Medlem
Hvor lenge skal FB drite seg ut med å publisere feil navn og henge ut uskyldige mennesker?
Citera
2021-10-14, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Off topic, men att attacken mot Kronobergsskolan skulle leda till ett raskrig verkar högst osannolikt. Men självklart var det rätt av polisen att skjuta Anton Lundin Pettersson. Polisen är skyldig att göra allt för att förhindra dödligt våld, och Anton Lundin Pettersson hade ju visat att han ville döda så många som möjligt.

Det var snarast polisen i Norge som inte gjorde sin plikt. Man tappade bort den beväpnade mannen och tillät honom att fortsätta att döda folk medan de själva inte kunde hitta honom.
Märkligt att den "rätten" endast infaller då gm är vit.
När den mörkhudade eleven gick bananas på sin skola med kniv så var det minsann helt annan approach. Då var det varningsskott som gällde.
Citera
2021-10-14, 11:25
Medlem
Cambrias avatar
Terrordåd säger dom aldrig i media längre.

Det är inte energin som är dödlig utan vart du träffar.
Högre energi, så skjuter du bara längre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Så du menar att risken för ett raskrig har minskat sedan dess ?

Raskrig? Skärpning!
Ta en promenad och lugna ner dej. Titta inte mer på din dator idag -du verkar inte må så bra av det.
.
Citera
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopplikt
Jo jo, jag vet. Men säger bara att det inte måste ha med islamism att göra enbart pga att han konverterat. Det finns t.ex vänsterextrema muslimer också, samt psykiskt instabila muslimer eller helt enkelt bara kroniskt ensamma. Han hade ju försökt attackera sin egen familj också. Det gör inte en frisk människa.

Nej du har rätt att det finns en psykiatrisk problematik i botten men kontakten med islam kan ha stärkt honom i hans avsikter att göra upp med sina hatobjekt i en heroisk handling. Ja då är det en terrorhandling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in