2021-10-14, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Har svårt att tro att media skulle kasta ur sig någonting sådant på bara anonyma källor.

De gör faktiskt alltid det, även när det gäller vita kristna gärningsmän. De första timmarna efter varje terrordåd oavsett om det är en Breivik, Anton eller Lars eller en Abdul eller Mohammed så rapporterar media alltid "anonymt vittne har hört någon ropa Allahu akbar". Sen när det visar sig att det var en Anton/Lars så tar de bort den delen.
Citera
2021-10-14, 09:51
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hocest
Det sista offret som hittades är väl kanske hans mor, eller möjligen far.
Troligen det första mordet som hittades sist.
Precis. Och det spekulerades ju om det redan i natt. Att när de gör husrannsakan hemma hos honom kommer kanske fler offer att hittas.
Citera
2021-10-14, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaBojke
Finns ingen media som rapporterar om att det är en konvertit. Finns media som rapporterar "anynoma källor säger att det är en konvertit". Med andra ord, några högerextremister som inte ens vet vem det är har ringt till media och sagt "jag känner honom, han är konvertit" för att beskylla islam.

Det är enormt vanligt att högerextrema ringer in till media och sprider lögner och propaganda. De gjorde det vid terrordåden i Trollhättan, Nya Zeeland, Göteborg, Kanada, USA, Tyskland, Norge osv. men ser har det visat sig att det varit en vit kristen man

Titta på Norska nyheter så slipper du hitta på egna teorier.
Citera
Medlem
Spriteees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Nej jag skämtar inte öht inte det minsta, för jag syftar inte på Mark när jag skriver, det var din tolkning.

BOMB på VÅRDCENTRAL dådet visades även på efterlyst, en afrikan promenerar in på vårdcentralen, slänger en bomb, och promenerar ut och så exploderar det.

Sen har vi en av flera hyresfastigheter Bla denna i Linköping jag skulle kunna hitta femton hyresfastigheter till från bara de senaste 2-3 åren som fått fasaden bortsprängd.

Med det sagt återigen jag skämtar inte, det är ditt minne som sviker om Mark är den enda du kan tänka på när det gäller sprängningar, jag skrev trots allt om ett bombdåd på en vårdcentral, inte ett hot om det.
Stämmer att jag misstolkade dig, valde att utgå från de senaste händelserna i närtid.
Dock är explosionen på vårdcentralen du länkar inte heller något terrordåd, det handlade ju om skulder m.m.

Explosionen i Linköping har ingen terrorgrupp tagit på sig, vilket de borde vilja göra om de är just terror, annars är det ju för intet?
Gissningsvis handlar det också om gangsters, skulder, knark etc.
Citera
Medlem
guderis avatar
Citat:
De gör faktiskt alltid det, även när det gäller vita kristna gärningsmän. De första timmarna efter varje terrordåd oavsett om det är en Breivik, Anton eller Lars eller en Abdul eller Mohammed så rapporterar media alltid "anonymt vittne har hört någon ropa Allahu akbar". Sen när det visar sig att det var en Anton/Lars så tar de bort den delen.

Det står att det är poliskällor som sagt det.

"Mannen som er pågrepet og siktet for drapene på Kongsberg er dansk statsborger og skal være en konvertitt til islam. Det opplyser en politikilde til Nettavisen. Det var TV 2 som først meldte dette. "
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nosskirneh
Du skrev alldeles nyligen ett inlägg där du påpekade hans utseende. Det betyder att du måste sett en bild på gärningsmannen, väl?

Sen att du redigerat inlägget då du upptäckte själv hur dum du är som fortfarande trodde på det är en annan sak.

Hahahahahah, nu försöker du double down på din idioti. Har inte redigerat något inlägg alls, man kan se på Flashback om någon redigerat sitt inlägg och inga av mina inlägg är redigerade. Sitt tyst i båten istället för att göra dig till åtlöje, grabben.
Citera
2021-10-14, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jocke51
https://www.nettavisen.no/

Citat:
KONGSBERG (Nettavisen): Mannen som er pågrepet og siktet for drapene på Kongsberg er dansk statsborger og skal være en konvertitt til islam. Det opplyser en politikilde til Nettavisen.

Både Nettavisen och norsk TV2 går ut med detta. Då finns det inga tveksamheter.
Citera
2021-10-14, 09:53
Medlem
knoevrulls avatar
Presskonferens på NRK direkte med norskt VPN.
Citera
2021-10-14, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
och hur vet du hur han ser ut?

Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Titta på Norska nyheter så slipper du hitta på egna teorier.

Titta på Norska nyheter själv så ser du att jag har rätt. Alla norska nyheter säger "enligt anonyma vittnen", dvs "random personer har ringt in och sagt random saker som de alltid gör".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TasteMyGlock
Men hallå. Ett armborst är det ett jäkla tryck i och en pilbåge kan utan tvekan vara väldigt effektiv i rätt händer och låter inte mycket.

Här är en dansk skytt när man talar om trollen.

https://youtu.be/BEG-ly9tQGk
Denne Lars ser exakt ut som Neanderthalare.
ingenting säger dock att det är denne man som mördade oskyldiga i matbutiken.
Mkt konstigt att han valde en butik som mordscen.
Man undrar verkligen hur denne individ fungerar o vad motivet är
Citera
Medlem
Citat:
Han var ju inte konvertit till islam, han ser ut att vara vilken högerextrem terrorist som helst, typ som de i USA, Kanada, Tyskland, Nya Zeeland, Norge, Sverige osv. Området han utförde dådet på verkar också ha en del invandrare så troligtvis någon som hatar invandrare, ett kännetecken för högerextremism.

Okej?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Det står att det är poliskällor som sagt det.

"Mannen som er pågrepet og siktet for drapene på Kongsberg er dansk statsborger og skal være en konvertitt til islam. Det opplyser en politikilde til Nettavisen. Det var TV 2 som først meldte dette. "

Källa på det? Polisen har sagt att det var en dansk, så vitt jag vet. Inte om det är en konvertit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in