2021-10-14, 08:34
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Helt enig med dig.
Förmodligen har personen något riktigt fel i huvudet.
Förmodligen? Han hade ihjäl 7 människor med pil och kniv. Det råder inga tvivel om att han har ett fel i huvudet.
Citera
2021-10-14, 08:34
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Siktede for drapene i Kongsberg brukte andre våpen i tillegg til pil og bue, bekrefter politiet overfor NTB.

https://www.aftenposten.no/norge/i/mBKed4/nyhetsstudio-siste-nytt?pinnedEntry=40016

Då stämde nog "kniv-snacket" även..

Han har väl skjutit pilar i dem och gått fram och knivat dem. Det förklarar varför så många är döda.
Citera
2021-10-14, 08:35
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyfranA
Läste igår en vittnesuppgift ur en norsk tidning där vittnet sade att de sett en kvinna ligga med knivsår, så han kan ha använt flera vapen

Nu kom det ju fram redan igår att han inte skjutit ihjäl någon med pilbåge, utan bara dödat med kniv.
Citera
2021-10-14, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoarder
.
Fö tycker jag att moderator bör lägga till i rubriken att det INTE är den överviktige tysken som är GM.
Något måste till. Drachenlord/samuel hydén-grejen är uttjatad och särskilt på flashback slår det fel med 70-80 sidor av bara uppenbar falskinformation. På twitter är väl lite annorlunda men när det postas där ser någon härifrån det och stolligheterna är igång
Citera
2021-10-14, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Men tar längre tid att "ladda".

Ja fast fortfarande rättså snabb. Ofta måste man ju sätta ner den med nosen ner och spänna linan.

Sen kan man ha två linor med
Citera
2021-10-14, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Hur lyckas man döda 7 personer med en pilbåge?!

Precis min tanke.
Det är tragiskt i allra högsta grad. Men när man läser att Robin Hood fått en snetändning eller någon dåre missat medeltidsveckan på Gotland så blir det hela lite komiskt.

I Sverige skjuter vi varandra på daglig basis, i Norge plockar vi fram pil och båge 🤣
Citera
2021-10-14, 08:37
Medlem
Min teori är att det är en högerextrem galning som "konverterat till islam" och sedan utfört dådet.
Citera
2021-10-14, 08:38
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Min teori är att det är en högerextrem galning som "konverterat till islam" och sedan utfört dådet.

Du glömde det nu obligatoriska Incel.
Citera
2021-10-14, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Yepp, det är islam som är inblandad i ännu ett terrordåd av oskyldiga människor, denna gång Norge. En polis också svårt skadad.

Hoppas inte detta sprider sig med pilbåge, otroligt effektivt vapen och helt tyst samt det går att köpa en jaktpilbåge utan kontroll, och enkelt att göra en bra pilbåge själv också

Jag kollade på "We need to talk about Kevin" för ett par veckor sedan, där en grabb utför en skolskjutning med en pilbåge, och tänkte då att det kändes väldigt ineffektivt. Visst är tystheten en "positiv" faktor, men väldigt otympligt i övrigt. Laddningstid, frekvensen i hur ofta man kan skjuta, avstånd, tid och vinklar som behövs, begränsad och otymplig ammunition i relation till skjutvapen, samt relativt lätt att övermanna.
Men men...
Citera
2021-10-14, 08:40
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
Ytterligare ett islamistiskt terrordåd med andra ord. Är någon förvånad?

Givet omständigheterna som var kända initialt så är åtminstone jag lite förvånad, om det skulle visa sig vara jihadistiskt motiverat. Tycker det mesta tydde på psykisk sjukdom och/eller droger.

Men det är fortfarande en öppen fråga tycker jag - GM kan vara konvertit utan att det som sådant motiverade dådet.
Citera
2021-10-14, 08:42
Medlem
Är det en ny terrorist likt Breivik som gått lös som försökt dra saker till sin spets och kör någon misslyckad medeltidsman?
Citera
2021-10-14, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krampaktig
Jag kollade på "We need to talk about Kevin" för ett par veckor sedan, där en grabb utför en skolskjutning med en pilbåge, och tänkte då att det kändes väldigt ineffektivt. Visst är tystheten en "positiv" faktor, men väldigt otympligt i övrigt. Laddningstid, frekvensen i hur ofta man kan skjuta, avstånd, tid och vinklar som behövs, begränsad och otymplig ammunition i relation till skjutvapen, samt relativt lätt att övermanna.
Men men...

klart att en pistol osv är avsevärt bättre, men i brist på annat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in