2021-10-12, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det passet ikke med hans forestilling av hvordan ting skulle forløpe, og hvordan han selv skulle fremstå, må vite....

Edit: Og selvfølgelig var hele poenget med å kontakte politiet raskt å fremstå som uskyldig.
Det er et Hitchcock psyko element over hele saken.
Citera
2021-10-13, 00:49
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Det er et Hitchcock psyko element over hele saken.

Nah, jeg liker hvordan Svartediket beskriver det: Donald Duck.
Citera
2021-10-13, 04:37
Medlem
Citat:
Det passet ikke med hans forestilling av hvordan ting skulle forløpe, og hvordan han selv skulle fremstå, må vite....

Edit: Og selvfølgelig var hele poenget med å kontakte politiet raskt å fremstå som uskyldig.
annet motiv var å legge livet til aeh i politiets hender. Han visste hun var død. Kort tid etter begynte anklagene mot politiet. Et komplott.
Citera
2021-10-13, 04:47
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
annet motiv var å legge livet til aeh i politiets hender. Han visste hun var død. Kort tid etter begynte anklagene mot politiet. Et komplott.

Jeg vil ikke gå så langt som å påstå at hensikten med å kontakte politiet med en gang var å legge skylden på de for AEH's død.

Det var jo meningen at man skulle tro at kidnappere hadde tatt henne, og lage et sirkus rundt dette.

Jeg tror motivet for å kontakte politiet raskt handlet mest om å fjerne seg selv fra deres mistanke.
Citera
2021-10-13, 08:32
Medlem
Citat:
Jeg vil ikke gå så langt som å påstå at hensikten med å kontakte politiet med en gang var å legge skylden på de for AEH's død.

Det var jo meningen at man skulle tro at kidnappere hadde tatt henne, og lage et sirkus rundt dette.

Jeg tror motivet for å kontakte politiet raskt handlet mest om å fjerne seg selv fra deres mistanke.
Enig i dette motivet også.
Citera
2021-10-13, 10:51
Medlem
Disse 6 mennene som KIDNAPPET og mishandlet en etnisk norsk 14-åring som er i avisene nå er også albanere.. begynner å bli mye albanske kidnappinger, men gjelder å fokusere på 70-åringen.
Citera
2021-10-13, 11:47
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Den grove drapstrusselen i brevet sier meg at AEs "sikkerhet" skulle prioriteres og hindre
at politiet gikk ut og etterlyste vitner offentlig. At faren for hennes liv skulle være
en viktig faktor for å forsinke politiets arbeid. De ble tvunget til å gå forsiktig frem.
Dette har også blitt påpekt bl.a. av F*nn Abr*hamsen.

Selvsagt var det også viktig at TH skulle foregripe situasjonen ved å "alliere" seg
med politiet, slik at de kunne bevitne kommunikasjonen med "motparten".
Jeg lurer på når politiet begynte bakgrunnssjekken av TH. Ektepakten må
ha fremstått som et stort rødt flagg. Det ble tidligere i tråden skrevet at
økonomien til AE jfr. ligninger fremsto som "normal" frem til 1994.
Senast redigerad av Svartediket 2021-10-13 kl. 12:43.
Citera
2021-10-13, 13:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Den grove drapstrusselen i brevet sier meg at AEs "sikkerhet" skulle prioriteres og hindre
at politiet gikk ut og etterlyste vitner offentlig. At faren for hennes liv skulle være
en viktig faktor for å forsinke politiets arbeid. De ble tvunget til å gå forsiktig frem.
Dette har også blitt påpekt bl.a. av F*nn Abr*hamsen.

Selvsagt var det også viktig at TH skulle foregripe situasjonen ved å "alliere" seg
med politiet, slik at de kunne bevitne kommunikasjonen med "motparten".
Jeg lurer på når politiet begynte bakgrunnssjekken av TH. Ektepakten må
ha fremstått som et stort rødt flagg. Det ble tidligere i tråden skrevet at
økonomien til AE jfr. ligninger fremsto som "normal" frem til 1994.
Glem det! Hvis TH er skyldig, så er drapet så dårlig planlagt, at du kan bare glemme at det er planlagt.
Grunnlaget for mistanke lå åpent for dagen, pga statistikken. I tillegg finnes bevis for et turbulent ekteskap, ektepaktene, dagbøkene, hull i alibi, digitale spor, som er åpenbare faktorer som skaper risiko for mistanke.
Ingenting tyder på at TH har forsøkt å skjule disse sporene, eller andre ting som kunne satt ham i et dårlig lys.
Sånn at hvis han er skyldig så bryr han seg ikke om han blir avslørt. Han har ikke svettet en dråpe - bare iskald - akkurat som han mente AEH ville sagt.
Senast redigerad av Havhest 2021-10-13 kl. 13:21.
Citera
2021-10-13, 13:44
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Glem det! Hvis TH er skyldig, så er drapet så dårlig planlagt, at du kan bare glemme at det er planlagt.

De har funnet beviser for planlegging i lang tid, så... det er nok rimelig godt planlagt, ja.

Citat:
Grunnlaget for mistanke lå åpent for dagen, pga statistikken. I tillegg finnes bevis for et turbulent ekteskap, ektepaktene, dagbøkene, hull i alibi, digitale spor, som er åpenbare faktorer som skaper risiko for mistanke.

Statistikken gir kun grunnlag for å vurdere en mulighet, ikke grunnlag for mistanke.
Da må man ha noe som bygger opp under den. Spor på åstedet som peker mot drap
samt konfliktbildet av ekteskapet.

Citat:
Ingenting tyder på at TH har forsøkt å skjule disse sporene, eller andre ting som kunne satt ham i et dårlig lys.
Sånn at hvis han er skyldig så bryr han seg ikke om han blir avslørt. Han har ikke svettet en dråpe - bare iskald - akkurat som han mente AEH ville sagt.

Han har prøvd å skjule spor. Han har nektet for at det fantes en pågående konflikt mellom ham og AE.
Nektet for at hun hadde noen ønsker om å forlate ham.

Han forsøkte å gjemme notatbøkene på arbeidsplassen, men de ble funnet.
Lurer på hva folk i kretsen rundt ham tenker om det han har skrevet der.
Politiet mener jo at det støtter deres teori om at han har drept sin kone.

Selvsagt bryr han seg om han blir avslørt, det ser man jo på reaksjonsmønsteret overfor politiet.

Problemet er kanskje at han var for arrogant til å øyne muligheten for at politiet ville
se tvers igjennom det falske kidnappingsplottet. Og at han var så arrogant at han
trodde han kunne styre hvilken retning etterforskningen skulle ta. Mannen som var
så godt vant med å få det som han ville, ble plutselig avskiltet. Det likte han dårlig.
Citera
2021-10-13, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
De har funnet beviser for planlegging i lang tid, så... det er nok rimelig godt planlagt, ja.

Statistikken gir kun grunnlag for å vurdere en mulighet, ikke grunnlag for mistanke.
Da må man ha noe som bygger opp under den. Spor på åstedet som peker mot drap
samt konfliktbildet av ekteskapet.

Han har prøvd å skjule spor. Han har nektet for at det fantes en pågående konflikt mellom ham og AE.
Nektet for at hun hadde noen ønsker om å forlate ham.

Han forsøkte å gjemme notatbøkene på arbeidsplassen, men de ble funnet.
Lurer på hva folk i kretsen rundt ham tenker om det han har skrevet der.
Politiet mener jo at det støtter deres teori om at han har drept sin kone.

Selvsagt bryr han seg om han blir avslørt, det ser man jo på reaksjonsmønsteret overfor politiet.

Problemet er kanskje at han var for arrogant til å øyne muligheten for at politiet ville
se tvers igjennom det falske kidnappingsplottet. Og at han var så arrogant at han
trodde han kunne styre hvilken retning etterforskningen skulle ta. Mannen som var
så godt vant med å få det som han ville, ble plutselig avskiltet. Det likte han dårlig.

Er det brkreftet av han prøvde å gjemme disse notatbøkene på jobben, men at de likevell ble funnet av politiet?? Jeg mener Holden har sagt at alt dette er frivillig overlevert..
Citera
2021-10-13, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Er det brkreftet av han prøvde å gjemme disse notatbøkene på jobben, men at de likevell ble funnet av politiet?? Jeg mener Holden har sagt at alt dette er frivillig overlevert..
Notatbøkene viser et annet bilde enn det som ble uttalt i avhør. Tviler på th kom løpende til politiet med bøkene om stg.
Citera
2021-10-14, 07:40
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel

Tror det er litt ord mot ord. Politiet har uttalt at de lette etter notater både i S4, på F*turum og
på hytta på Kv*tfjell. Holden sier TH ga fra seg alt friviliig. Det er enten i media eller i boken det
har stått en blanding av disse forklaringene - at han ga fra seg noe, men ikke alt, på forespørsel
fra politiet, men at de måtte lete selv før de fant resten.

TH/Holden fastholdt at det ikke sto noe i disse som han forsøkte å skjule, men han hadde skrevet
om hevn, ekteskapskonflikt og at han skulle "drepe (eks-svoger) sakte men sikkert". Dette var fra
notater av nyere dato.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in