2021-10-14, 07:27
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiketFaller
Sedan vet vi inte hur det stod till i hans huvud innan konverteringen. Kan likväl vara så att han utan att ha konverterat kunnat ge sig ut på liknande äventyr.

Lite kycklingen och ägget. Var han redan rejält på glid och påväg att bli en masskjutare. Eller blev han det efter han konverterade?

Jag lutar åt det första och att detta hade inträffat oavsett om han konverterat eller inte.

Jag lutar åt att det blir olika utfall om man söker vård og hjelp i Islam än i Psykvården.
Citera
2021-10-14, 07:29
Medlem
fittknullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Ja, det går alldeles utmärkt att döda både djur och människor med pilbåge. Ett mycket farligt vapen. Och ljudlöst.

Låter onekligen otäckt. Vad är det för jävla pilar det skjuts med då? Spetsade med ormgift eller?
Citera
2021-10-14, 07:29
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Googlar man på namnet RW så ser det verkligen ut som en udda filur. Han ska dessutom ha konverterat till islam enligt aftonhoran.

Gissar att vi har att göra med ett äkta psykfall.

Han tycks inte ha använt jaktspets på pilarna så även om pilen kommer snabbt så måste man träffa bra för att döda någon tror jag.
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Verkar som att YouTube plockat bort allt som pilbågsdåren haft uppladdat men här är i alla fall Rainer Winklarsons profilbild från hans YouTube-kanal.

Edit: det är en av bilderna som dök upp vid en googling och behöver inte betyda att det är rätt person.

https://www.bildtagg.se/bild/ecnlwhzq10270dy58owtui2n

Ser ut som nån random hojåkare ur nåt tattigt mc-gäng, fläskig och med skinnväst.
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Mannen är vit tjockis dansk/norsk medborgare. Han är inte muslim.
Jag kan kalla mig mig för kristen och döda människor. Det gör mig inte till kristen.

Bild på mannen.

https://www.drm24.no/krim/her-overgir-gjernings-mannen-seg-til-politiet/115331

Sorry men ni troll har fått gårdagens information från chefen på trollfabriken.

Vet att chefen börjar vid 8.00, men den infon ni fått i uppdrag att spamma forumet med är helt fel. ваше здоровье!
Citera
2021-10-14, 07:31
Medlem
CathelynWajlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Polisen kanske inte har specialbåtar som står en mil från varandra längs norges kust. Du menar att de skulle väntat in någon båt som passar istället och att de hade tagit kortare tid

Dom skulle naturligtvis ha haft en avsevärt större beredskap på alla möjliga eventualiteter. Om dom vill kalla sig för insatsstyrka. Framförhållningen saknades. Fullständigt.
Citera
2021-10-14, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oscari
Var finns källan att han är troende muslim (konvertit)? Eller är det bara folk som trollar?

Citat:
Gärningsmannen var dansk

Under onsdagskvällen cirkulerade det flera uppgifter i norska medier om att den misstänkta gärningsmannen skulle ha konverterat till islam. Enligt norska TV2 hade mannen varit i kontakt med vården vid ett flertal tillfällen.

Läste detta på Expressen.

Kontakt med vården. Mådde förmodligen dåligt
Citera
2021-10-14, 07:32
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oscari
Var finns källan att han är troende muslim (konvertit)? Eller är det bara folk som trollar?

Kommer tydligen från norska TV2.
Hos Aftonhoran står denna text.

Ska ha konverterat till islam
Enligt källor till norska TV2 är mördaren en man som ska ha konverterat till islam. Han ska ha haft flera kontakter med den norska sjukvården.
– Motivet är fortfarande oklart. Det är naturligt att undersöka om det kan handla om ett terrordåd, säger Øyvind Aas.
Citera
2021-10-14, 07:32
Medlem
Oavsett religion, han måste vara sinnessjuk, en frisk människa gör inte det här.
Citera
2021-10-14, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Starkt jobbat av polisen att gm lyckades fly från butiken när dom var på plats så att han kunde fortsätta med sina vansinnesdåd..

Han var beväpnad med en pilbåge, inte ett automatvapen. Sedan sköt dom alltså varningsskott efter att han redan dödat flera människor.

Dra åt helvetet era jävla amatörer, norska polisen har flera liv på sitt samvete.
Norsk polis är vanligtvis inte beväpnad vilket kan ge en förklaring. Men jag håller med om att det är katastrofalt.
Citera
2021-10-14, 07:33
Medlem
"Han ska ha haft flera kontakter med den norska sjukvården."

Sjuk kille.
Citera
2021-10-14, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt
Har du helt levt under en sten? Väldigt många av de skolskjutare och morbida mord som uppmärksammats i media sen 90-talet, har varit begångna av autister.

Det räcker med att du börjar läsa om skolskjutare och de där "incel"-killarna som mördar. Det skylls på datorspel, musik, antidepressiva och allt möjligt - men ingen nämner den gemensamma nämnaren: autism/asperger.
Det har ikke slått deg at det ikke nevnes rett og slett fordi det ikke er sant... Tror nok din forklaring kun finnes i ditt hode. Det er ingen sammenheng mellom autisme og ABB f.eks.
Citera
Medlem
Det enkla faktum att man konverterar till islam pekar redan där på sinnessjukdom
Citera
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blvrbbl
"Han ska ha haft flera kontakter med den norska sjukvården."

Sjuk kille.

Säkerligen psykvården gissar jag på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera