2021-10-14, 07:05
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Att han konverterat till Islam kan mycket väl vara en skenmanöver som ingått i planerna i syfte att skuldbelägga muslimer.

Låter oerhört långsökt att han konverterat för att skuldbelägga en part. Mer troligt att han vill döda folk och han tycker islam passar honom
Citera
2021-10-14, 07:05
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittknullare
Hur dör man av pilar från pilbåge ens? På min tid så hade pilarna sugproppar. Likaså armborst, har jag heller inte förstått hur man lyckas dö av. Blir det verkligen en sådan tillräklig hastighet i pilarna att dom lyckas tränga genom en människa?

Nåja, sinnesjukt och tråkigt det som hänt, Rest in peace
Ja, det går alldeles utmärkt att döda både djur och människor med pilbåge. Ett mycket farligt vapen. Och ljudlöst.
Citera
2021-10-14, 07:06
Medlem
enligt expressen/gt är gärningsmannen dansk medborgare.
Citera
Medlem
EdKempers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorkenslillatass
Enligt TV4 nyheterna kl.07:00 hade mannen konverterat till islam.
Och är en dansk medborgare.
Citera
Medlem
Snubben säger sig tydligen vilja samarbeta med polisen. Luktar inte konvertit. Nåväl, vi lär väl få veta under dagen. Tokarna sprider sig överallt känns det som
Citera
2021-10-14, 07:07
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Mannen är vit tjockis dansk/norsk medborgare. Han är inte muslim.
Jag kan kalla mig mig för kristen och döda människor. Det gör mig inte till kristen.

Bild på mannen.

https://www.drm24.no/krim/her-overgir-gjernings-mannen-seg-til-politiet/115331

Har man konverterat till islam så är man muslim oavsett om du tycker att det inte passar
Citera
2021-10-14, 07:09
Medlem
CathelynWajlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Starkt jobbat av polisen att gm lyckades fly från butiken när dom var på plats så att han kunde fortsätta med sina vansinnesdåd..

Han var beväpnad med en pilbåge, inte ett automatvapen. Sedan sköt dom alltså varningsskott efter att han redan dödat flera människor.

Dra åt helvetet era jävla amatörer, norska polisen har flera liv på sitt samvete.

Precis som för 10 år sedan, 22 juli 2011, när Norges klåpare till insatsstyrka överlastar en liten gummibåt full med persoanal och utrustning. Så att båten får motorstopp och nästan sjunker. Pä väg till Utöya. Dussintals liv gick därför till spillo, helt i onödan. Oförlåtligt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4dLAwa/polisens-misstag

http://pejl.svt.se/fem-ar-efter-utoya/
Citera
2021-10-14, 07:09
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Episkexpert
Varför skulle autism eller aspie vara nödvändigt?
Står att han haft kontakt med norska sjukvården vid flera tillfällen. Gissar att det inte handlar om könsjukdomar.
Har du helt levt under en sten? Väldigt många av de skolskjutare och morbida mord som uppmärksammats i media sen 90-talet, har varit begångna av autister.

Det räcker med att du börjar läsa om skolskjutare och de där "incel"-killarna som mördar. Det skylls på datorspel, musik, antidepressiva och allt möjligt - men ingen nämner den gemensamma nämnaren: autism/asperger.
Citera
2021-10-14, 07:10
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JosephMcCarthy
Hur mycket kraft en pilbåge utveckla? Finns väl anledning varför man gick över till armborst runt år 1000.

Pilbåge används i jakt relativt ofta i USA så det är ett dugligt vapen som kan fälla stora djur. Sen kanske det inte är det mest praktiska vapnet och man ska få med sig så många som möjligt.
Citera
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Låter oerhört långsökt att han konverterat för att skuldbelägga en part. Mer troligt att han vill döda folk och han tycker islam passar honom
Tyvärr är det nog så. Det sägs då och då att de värsta jihadisterna är konvertiter eller gamla kriminella som finner gud.

Ockhams rakkniv säger oss att det är troligare att han är felknullad och full med vanföreställningar än att han är en rysk-dansk psy-ops för att göra Norge mindre benägna att protestera mot övergrepp i Tjetjenien.
Citera
Medlem
Sinclairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
De hade säkert pistol men du kan inte panga ner en person som polis, bara för att de inte gör som du säger

Vad han förtjänar är en annan sak

Jag har bestämt för mig att norsk polis normalt inte är beväpnad.
Därav beslutet om tillfällig beväpnibg nu.
Citera
2021-10-14, 07:11
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CathelynWajld
Precis som för 10 år sedan, 22 juli 2011, när Norges klåpare till insatsstyrka överlastar en liten gummibåt full med persoanal och utrustning. Så att båten får motorstopp och nästan sjunker. Pä väg till Utöya. Dussintals liv gick därför till spillo, helt i onödan. Oförlåtligt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4dLAwa/polisens-misstag

http://pejl.svt.se/fem-ar-efter-utoya/

De försökte iofs ta sig ut dit så fort som möjligt och det var första bästa båten de fick tag i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in