2021-10-12, 18:11
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Mer troligt att BTC förbjuds helt av banker och stater eftersom det hotar den finansiella maktbalansen. Du tror väl inte på fullt allvar att USA skulle låta BTC ta över som världsvaluta? Inte en chans.

Bara en tidsfråga, du kanske har missat att flertalet länder funtar på att gå över till Bit coin, El salvador har redan gjort detta då den värdelösa dollarn bara gör landet fattigare, Brasilien står på tur.

USA har snackat om att förbjuda BTC, men det går inte, den är för stark och uppbackad av för många företag och instutitioner. Ett land som förbjuder krypto kommer bara toktorska stort, det är dom tillräkligt smarta för att inse.

Sen är ett vanligt snedtänk att BTC ska ersätta allt och ta över världen, nej så funkar inte världsekonomin och det kommer inte ske.

Bankerna har länge dissat krypto och försökt förbjuda den, men med tiden så har bankerna börjat öppna upp och blivit mer och mer positiva. Det börja idag poppa upp fler och fler banker som är öppet positiva till krypto, som själva har investerat i Krypto.
Senast redigerad av fittslem 2021-10-12 kl. 18:14.
Citera
2021-10-12, 18:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Vad har det för betydelse om staterna och deras regleringar kollapsar? Vem är det som skall stoppa transaktionerna?

Redlineoffside menar att bitcoin är bra för att det hindrar överstatlighet medan SithMaster menar att "staters makt kommer att minska till förmån för det globala samhället". Krypto har blivit en spegel där folk ser vad de vill se. Alla kan dock inte få rätt därav min fråga vad det egentligen kommer bli för samhälle.

Har Sverige störtat bara för att vi gått upp i EU? Nej staterna kommer att bli regioner med en del självstyre. BTC kommer att bli en global valuta.

Vad tror du själv kommer att hända?
Citera
2021-10-12, 18:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Har Sverige störtat bara för att vi gått upp i EU? Nej staterna kommer att bli regioner med en del självstyre. BTC kommer att bli en global valuta.
Du insåg att min kommentar var ett bemötande av redlineoffside och vad han trodde?
Citat:
Vad tror du själv kommer att hända?
Jag tror att det går åt pipan om Bitcoin tar över, men nu är det ju inte jag som haussar upp krypto och menar att det är så jättebra och kommer ta över, utan jag undrar vad de som vill att den skall fortsätta uppåt hoppas uppnå, bortsett från att de personligen skall bli rika. Det hjälper ju inte att vara rik om samhället runt omkring kraschar.
Citera
2021-10-12, 18:38
Avslutad
Citat:

Jag tror att det går åt pipan om Bitcoin tar över, men nu är det ju inte jag som haussar upp krypto och menar att det är så jättebra och kommer ta över, utan jag undrar vad de som vill att den skall fortsätta uppåt hoppas uppnå, bortsett från att de personligen skall bli rika. Det hjälper ju inte att vara rik om samhället runt omkring kraschar.

Varför kommer samhället att krascha tror du?
Citera
2021-10-12, 19:13
Medlem
bitcoin som betalmedel? Det är skit.
Bitcoin som investering? Är skit om du nu inte är inne tidigt.
Citera
2021-10-12, 19:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Varför kommer samhället att krascha tror du?
Det var inte det tråden skulle handla om, men jag har förstått att kryptonissarna har lite svårt för att komma med en egen vision. Å ena sidan skall bitcoin bli hur stort som helst men å andra sidan skall det inte förändra speciellt mycket.
Citera
2021-10-12, 19:29
Avslutad
Citat:
Det var inte det tråden skulle handla om, men jag har förstått att kryptonissarna har lite svårt för att komma med en egen vision. Å ena sidan skall bitcoin bli hur stort som helst men å andra sidan skall det inte förändra speciellt mycket.

Det är så Topic det kan vara. Tråden handlar om vad som händer om BTC vinner. Du tror att samhället isf kommer att krascha. Jag frågar varför du tror det. Dvs vi diskuterar en potentiell framtid som orsakats av att BTC vunnit.

Du har fortfarande inte förklarat varför du tror att samhället kommer att krascha om BTC vinner?

Klart BTC kommer att förändra saker, det har jag redan skrivit i tråden och du har t o m kommenterat på det. Men jag kan utveckla.

BTC kommer att bli ny världsvaluta. Fiat kommer att gå till noll. Handel kommer att ske med BTC och Satoshis. Det finansiella systemet kommer att backas upp av BTC. Stater kommer att förlora inflytande versus det globala samhället, eftersom BTC är en global valuta - som kommer att regleras på global nivå, och inte statlig. BTC öppnar således upp för en mer centraliserad värld.
Citera
2021-10-12, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Bara en tidsfråga, du kanske har missat att flertalet länder funtar på att gå över till Bit coin, El salvador har redan gjort detta då den värdelösa dollarn bara gör landet fattigare, Brasilien står på tur.

USA har snackat om att förbjuda BTC, men det går inte, den är för stark och uppbackad av för många företag och instutitioner. Ett land som förbjuder krypto kommer bara toktorska stort, det är dom tillräkligt smarta för att inse.

Sen är ett vanligt snedtänk att BTC ska ersätta allt och ta över världen, nej så funkar inte världsekonomin och det kommer inte ske.

Bankerna har länge dissat krypto och försökt förbjuda den, men med tiden så har bankerna börjat öppna upp och blivit mer och mer positiva. Det börja idag poppa upp fler och fler banker som är öppet positiva till krypto, som själva har investerat i Krypto.

Vad har du rökt? Jag tror nog att USA klarar sig utmärkt utan mäktiga El Salvador och Michael Saylor.
Citera
2021-10-12, 23:18
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bidet2
Vad har du rökt? Jag tror nog att USA klarar sig utmärkt utan mäktiga El Salvador och Michael Saylor.

Sa jag att USA behöver El Salvador? Läs om, gör om, gör rätt.
Citera
2021-10-13, 11:16
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av etan1112
Och ditt argument för att 2:a lager lösningar såsom Lightning inte kommer fungera är?

Citat:
Du är inne tidigt. Dessutom tror jag du i en värld fullständigt dominerad av Fiat underskattar en garanterat inflationssäkrad tillgång som vem som helst på planeten kan investera i. Globalt sett behöver inte människor "investeringar", de behöver en fungerande sparform.
Citera
2021-10-13, 14:03
Medlem
Bitcoin miners får ut i nuläget ca 900 BTC per dag sammanlagt. Efter nästa ”halving” 450 BTC, efter detta 225 BTC osv,

Detta kombinerat med en ökad ”Overall Market Cap” och ett ökat intresse och inköp av BTC kommer troligtvis framkalla en sorts ”supply shock” helt enkelt att det ökade behovet av BTc inte kan möta investerares efterfrågan.

Du kan räkna ut själv att en ökad efterfrågan + minskad tillgång är ren nitroglycerin.

Kryptovalutor är överlag deflations valutor.

Med ett ekonomiskt klimat som idag var inflationen bara ökar. Så påverkas inte bara valutan utan även aktiers värde. Detta kommer (eller har redan) fått företag att överväga att äga BTC för att bekämpa inflation.

Allt pekar mot en ökad efterfrågan på kryptovalutor.

Kryptvalutor kan likställas med Internet i 90-talets informations infrastruktur.

I nuläget ser du bara toppen på isberget.

Varför ha en bank som dammsuger upp massa vinst när du kollektivt kan äga en bank inom kryptovaluta var alla ränte kostnader tillfaller din kollektiva bank alltså dig själv och dina medinvesterare? . Teknologin möjligör idag detta.

Vi kommer se decentralisering samt korthus kollaps i den gamla ekonomin. Det blir nya pyramidspel nu. Som är snabbare men också ger en chans till dig som lökar hemma i mjukisbyxor att aldrig behöva glida runt i en ful kostym och ”leka” investerare.
Citera
2021-10-13, 23:19
Medlem
Citat:

Det folk inte fattar är skillnaden på "valutan Bitcoin" och "Bitcoins nätverk".

Bitcoin kommer (förmodligen) inte ta över som betalmedel. Som en inflationshedge och store och value finns det däremot mer meriter.

Men den verkliga innovationen är det decentraliserade nätverket som Bitcoin bygger på. Det är en finansiell räls som knyter samman hela världen.

Bitcoin har extremt likvida fiatmarknader i de största globala valutorna, vilket gör att du kan konvertera 100 SEK till BTC, skicka till någon i Sydkorea och konvertera BTC till KRW på 10 minuter och knappt betala ngn avgift. Lycka till att åstadkomma det via en wire transfer i det traditionella systemet på mindre än 3 dagar och utan att hela beloppet äts i avgifter.

Kolla på den här och kom sedan med ett bättre alternativ än bitcoin
https://www.cnbc.com/video/2021/09/23/twitter-partners-with-strike-to-enable-bitcoin-tips.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in