Citat:
Ursprungligen postat av
Troian
Det tror jag inte, om man riktar sig mot minoriteter.
Islamistiskt terror: Ja då, kör man en lastbil på Drottninggatan så är det sannolikt att de flesta som blir påkörda är icke-muslimer. I princip samma sak vid användning av pilbåge, även om vapnet inte tyder på islamistisk terror enligt mig. Inte heller några uppgifter om Allahu Akbar
Högerextrem eller rasistisk terror: Snarare söka sig till miljöer där det rör sig personer som utgör måltavla. Exempelvis moské, kebabrestaurang eller skola med många elever av utländsk härkomst. Inte gå in på ett Coop. Eller mer systematiskt ta livet av så att säga en i taget, men inte röja runt tills man blir gripen.
Tror stenhårt på vansinnesdåd och/eller incel. Jämför Plymouth-skjutningarna för en ett par månader sen. Men pilbåge är udda, så tror snarare på psykisk ohälsa - tänk massakern utanför Denver för ett tiotal år sedan (James Holmes).
Med religiösa extremister syftade jag till islamister. Att slumpmässigt attackera folk i exempelvis en butik är inte helt främmande i dessa kretsar (exempelvis NZ några veckor sedan).
Håller med, pilbåge låter inte typiskt, men i vilken utsträckning den använts vet vi väl inte.